Mégsem vezeti be a Hyundai dízelmotorjait Amerikában


Az eredeti tervekkel ellentétben a Hyundai Motor úgy döntött, mégsem vezeti be az új generációs Santa Fe dízelmotorral szerelt változatát az Egyesült Államok piacára. 

A Hyundai Motor felfüggesztette azon tervét, amely szerint a hobbiterepjáró-kínálat bővítésének keretében belépnének az amerikai dízelmotoros járművek piacára. A vállalat ugyanis megerősítette, hogy a döntéshozók elvetették azon terveket, miszerint az új Santa Fe modell dízelmotoros változatát a jövő év elején az Egyesült Államokban is bevezetnék.  

A Hyundai Motor és az iparág forrásai szerint a vállalat alelnöke, Eui-sun Chung nemrég arra utasította az észak-amerikai központot és annak részlegeit, hogy függesszék fel a dízelmotoros járművek amerikai bevezetésével kapcsolatos terveiket és olyan új stratégiákat dolgozzanak ki, amelyekben az amerikai dízelmotoros autópiac nem szerepel.   


A Hyundai Motor eredetileg azt tervezte, hogy kihasználva az amerikai dízelautók piacát, jövőre bemutatják az új Santa Fe dízelmotoros kivitelét. A stratégia alapja az amerikai vásárlók dízelmotorok iránti növekvő kereslete és a hobbiterepjárók népszerűsége állt.  

A BMW már bemutatott egy dízelmotoros típust az Egyesült Államokban, miközben a General Motors is piacra dobta az Equinox modell 1.6 literes dízelmotorral felszerelt változatát. A dízelmotoros járművek bevezetése a Hyundai stratégiája alapján növelte volna az eladásokat, amelyet az új, kiterjesztett hobbiterepjáró kínálattal, így a Palisade nagyterepjáróval és a Santa Cruz platós kisteherautó szériagyártású változatával erősítették volna meg.    


Néhány szakértő szerint Chung alelnök hirtelen döntése hátterében az Egyesült Államok kormányzatának importjárművekre kivetni szándékozott 25 százalékos vámtarifája állhat. „Habár az Egyesült Államokban nemrég valóban megnőtt az érdeklődés a dízelmotoros járművek iránt, a benzines modellek értékesítési aránya még mindig 90 százalék fölött van” – mondta a koreai autógyártó egyik vezető képviselője. „A Hyundai Motor számára minden bizonnyal túl nagy kihívást jelent belépni egy teljesen új piaci területre akkor, amikor az autóipar ennyi bizonytalansággal néz szembe.”   

A legnagyobb probléma, hogy a Hyundai Motornak mindenképpen át kell alakítania stratégiáit az Egyesült Államok autópiacán. Egyes elemzők már azt is tudni vélik, hogy a vállalat azon terveit is felülvizsgálja, a jelen körülmények között megéri-e egy platós kisteherautó bemutatása. 

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését