Megérkezett a frissített Hyundai Elantra
A távoli és homályos kémfotók után a Hyundai végre hivatalosan is bemutatta a kompakt Elantra limuzin modellfrissített változatát, amiről először Amerikában rántották le a leplet.
A Hyundai Elantra frissített, 2019-es változatának világpremierjét az amerikai Utah államában tartották meg, amely egyértelműen jelzi a piac fontosságát. Az új Hyundai Elantra frissített formatervével, nagyobb kerekeivel a korábbinál jóval konzervatívabbá vált, miközben biztonsági ellátmánya jelentős mértékben bővült.
Elöl a lökhárítóba épített radarok és szenzorok egy minden eddiginél szélesebb és karakteresebb hűtőmaszkot fognak közre, amelybe fentről a vadonatúj tervezésű, háromszögformájú fényszórók belső élei is beleérnek. Ezekbe integrálták a LED nappali menetfény füzéreket is, amelyek kikapcsolt állapotban fényvisszaverőként is funkcionálnak.
Az Elantra jellegzetes sziluettje változatlan maradt, csupán az ilyenkor szokásos átrajzolt könnyűfém felnik jelentenek némi újdonságot. A legtöbb Elantrához szériában jár majd a 16 colos alufelni, míg a 17-esés 18-as kerekek opcióként érhetőek el. Hátul azonban ismét jelentős változásokat hozott a ráncfelvarrás azzal, hogy a tervezők nemcsak a hátsó lámpák belső szerkezetét alakították át, de alakját is fektetett L alakúvá formázták, amit a LED belsőrajzolattal tettek teljessé. A típusjelzés immár a csomagtérfedél közepére került, a Hyundai jelvény aláköltözött és mindezekkel együtt a rendszámtartót is magában foglaló hátsó lökhárító rajzolata is átalakult.
A belső térben maradt az eredeti elrendezés, így a beépített központi érintőkijelző a Limited és Sport felszereltségekben immár 8 colos méretben is elérhető, de ami ennél is fontosabb, hogy az Elantra is képes az okostelefonok programjainak tükrözésére az Android Auto és az AppleCarPlay alkalmazások segítségével. A nagyobb kijelző helyett a legtöbb új Elantrához a korábbiakban megismert 7 colos kijelző jár. Alatta átalakult a klímakonzol, új a kormánykerék és a műszeregység kijelzőit is kissé átformálták.
Amerikában az alap SE változatot kivéve mostantól mindegyik Elantrához alapáron jár a Hyundai aktív biztonsági csomagja, amelynek része az első ütközésfigyelmeztető és vészfékrendszer, a holttérfigyelő rendszer, a sávelhagyásra figyelmeztető és aktív sávtartó rendszer,a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer és a tolatókamera is. A Hyundai közleménye szerint az amerikai gyártású Elantrák 75 százaléka ezekkel az életmentő technológiákkal együtt hagyja el a gyárat.
Az Egyesült Államokban, Alabamában az észak-amerikai piacokra gyártott új Elantrák változatlan motorkínálattal rendelkeznek. Az alap egy 147 lóerős kétliteres szívóbenzines, amelyet jórészt csupán a Base alapváltozatban rendelnek hatfokozatú kézi váltóművel, magasabb felszereltség esetén már a többség a hatfokozatú automatát kéri. Az Elantra Eco kiviteléhez a Hyundai 1.4-es turbómotorja jár, amely azonban csak 128 lóerős, viszont ehhez már a hétfokozatú 7DCT váltó kapcsolódik. Az Elantra Sport 201 lóerős 1.6-os turbómotorral és hatfokozatú kézi váltóművel vagy opcióként 7DCT automatával is rendelhető.
Egyelőre az Elantra amerikai változatát mutatták be a Hyundai képviselői egy sajtórendezvényen, ám ennek alapján várható, hogy néhány napon belül a globális modell is megérkezik és akkor még többet megtudhatunk arról, hogy Európába milyen motorokkal, felszereltségekkel érkezhet meg az autó.
Forrás: thecarconnection.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!