Indiában is tesztelik a Hyundai miniterepjáróját
A Hyundai Motor ugyan globális modellnek szánja vadonatúj apró crossoverét, ám a jelek szerint ugyanez a modell a márka indiai termékkínálatában is jelentős szerepet kap majd.
A Hyundai Motor indiai képviselete még 2016-ban, az Új-Delhi Autószalonon mutatott be egy Carlino tanulmányautót, amely alapján gyanítható volt már, hogy a vállalat egy négy méternél is rövidebb miniterepjáró elkészítésén gondolkodik. Az új modell még az igen sikeres Cretánál is kisebb méretű, ami ma már nem is olyan szokatlan, hiszen Indiában a Suzuki Vitara Breeza néven kínál az eredetinél rövidebb változatot, de a helyi Tatának is van egy Nexon típusa ebben a méretkategóriában.
Most pedig a Hyundai is belép ebbe a kategóriába, a miniterepjáró első prototípusai pedig az amerikai sivatag után megjelentek India közútjain is. Ez arra utal, hogy a vállalat hamarosan Indiában is gyártani és forgalmazni fogja az új kisautót. Az persze még az erős álcázás ellenére is egyértelműen látszik, hogy az új típus végleges változata egy kicsit sem hasonlít az eredeti Carlino koncepcióhoz, viszont sokkal közelebb áll a Hyundai által nemrég bevezetett új formanyelvhez.
A Hyundai márkajellegzetességnek számító hatszögletű kaszkád hűtőmaszk a korábbiaknál kevésbé tűnik sarkosnak, az első fényforrások pedig három elemre osztódtak – legfelül a (prototípuson nem működő) LED nappali menetfények, alattuk a vélhetően projektoros fényszórók, legalul pedig a ködlámpák. A frontrészt egy egyszerű alsó légbeömlő és egy védőelem teszi teljessé.
A ravasz álcázási technikának köszönhetően profilból egyáltalán nem lehet megítélni, hogy az új modell mennyit örökölt a Creta sziluettjéből. Ugyanígy szinte teljesen rejtve marad a hátsókialakítás is. Ahogyan a külső, úgy a belső elrendezés is várhatóan egyértelműen Hyundaként lesz azonosítható, így várhatóan itt is megjelenik a lebegő középső érintőkijelző és a műszeregység is ismerős lesz majd más típusokból is.
Az indiai értesülések szerint az új modell az i20 padlólemezére építkezik, így az indiai változatokba egy 1.2-es benzines szívómotor, valamint egy 1.4-es dízelmotor kerülhet és mindkettőhöz 6 fokozatú kézi váltómű mellett egy vadonatúj robotizált (AMT) váltó is rendelhető lesz. A globális piacokra viszont inkább egy egyliteres, 100 és 120 lóerős T-GDI, valamint 1.6-os CRDi dízelmotorokkal kínálják majd a típust.
Mivel a helyi szabályok szerint a 4 méternél rövidebb járművekre jóval alacsonyabb mértékű adót vetnek ki, ezért az indiai piacon nagyon népszerű lehet majd ez a kis crossover. A prototípus megjelenése arra utal, hogy az autó lényegében elkészült, így a teszteléseket követően akár már a jövő év elején megjelenhet a kínálatban.
Forrás: rushlane.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!