Jön a Hyundai Ioniq frissítése
A Hyundai ugyan nemrég számos frissítést végrehajtott az Ioniq trió tagjain, ám most úgy tűnik, ez csak előzetes volt a jövőre bemutatkozó modellfrissített változatokhoz.
A kémfotósoknak nemrég az Egyesült Államokban sikerült lefotózniuk egy álcázott Hyundai Ioniq prototípust, amely éppen a jelenlegi modell plug-in hibrid változatával együtt érkezett, ám a prototípus a hűtőmaszk és az első sárvédőn hiányzó töltőnyílás alapján valószínűleg inkább egy sima hibrid lehetett.
A számos más prototípussal együtt parkoló autót persze a többiekhez hasonlóan vastag álcázás borította, így nem sok látszik azokból a változásokból, amelyeket a tervezők végrehajthattak, ám azért így is maradt látnivaló bőven. Az álcázás mögül is kitűnik a hűtőmaszk, amely egyértelműen olyan új mintázatot kapott, mint amit legutóbb a Santa Fén is láthattunk. Emellett mintha kicsit más volna a fényszóró és a lökhárító is, a légellenállást javító keréktárcsák mintázata viszont a korábbiaknál sokkal zártabbá vált.
Hátul szinte mindent álcázás borít, így itt tényleg nem lehet túl sok újdonságot felfedezni. Amit általánosságban ilyenkor elvégeznek, azok általában érintik a hátsó lámpákat, illetve a lökhárítót, így várhatóan az Ioniq is eltérő mintázatú lámpatesteket és az elsőkhöz hasonlóan átalakított hátsó ütközőket visel majd.
A belső térről sincs fotó, így egyelőre titokban marad, hogy a tervezők a Tucsonhoz hasonlóan új, lebegő középső kijelzőre váltják az eddigi süllyesztettet, vagy megmarad a beépített egység. A legutóbbi frissítés során a Hyundai a vezetéstámogató rendszerek fejlesztésére koncentrált, amelynek szintjét a következő ütemben várhatóan tovább fogják növelni.
Egyelőre nem tudni, milyen műszaki fejlesztéseket végeztek a 2020-as modellévű új Ioniqokban. Annyi bizonyos, hogy mind a hibridrendszer, mind az akkutechnológia terén továbbfejlődik az autó. Amennyiben az erőforrások változatlanul kerülnek át, akkor a hibrid továbbra is az 1.6 literes benzinmotor és egy villanymotor párosára épül, amelynek jelenlegi összteljesítménye 141 lóerő. Nyilvánvalóan javítanak az autó eddig is kimagasló hatékonyságán, amelynek keretén belül a beépített akkumulátor kapacitását is növelni fogják.
A feltölthető Ioniqok közül a plug-in hibrid változat ugyanazt az 1.6-os, Atkinson ciklusra is képes benzines motort használja, de egy erősebb villanymotorral és egy nagyobb lítium-polimer akkumulátorcsomaggal. Jelenleg ez a szintén 141 lóerős modell 63 km-t tud megtenni elektromos üzemben, de a frissítéssel könnyen lehetséges, hogy a mostani 8,9 kWh-nál nagyobb kapacitású akku és esetleg egy erősebb villanymotor is kerülhet az autóba, amivel a hatótáv még tovább nőhet.
Az Ioniq tisztán elektromos változata zárt hűtőmaszkjával már megjelenésében is eltér testvéreitől, amit sokan kritizáltak bumfordi kialakítása miatt. Talán a Kona Electrichez hasonlóan ez a maszk is átalakulhat. A villanyhajtású Ioniq most egy 120 lóerős villanymotort használ, amelyhez egy 28 kWh kapacitású akkumulátor tartozik és ezzel a hatótáv az új WLTP rendszer szerint 204 km. Ugyan az Ioniq Electricet a világ leghatékonyabb villanyautójának is kikiáltották, ez a hatótáv ma már egyértelműen kevés, így az akkupakkot minden bizonnyal felváltja a Kona Electricben megjelenő 39,2 kWh-s egység, amivel az autó már akár 350-400 km-t is képes lesz egy feltöltéssel megtenni. Ezzel párhuzamosan az autó teljesítménye is 135 lóerő körülire emelkedhet.
Tekintettel arra, hogy az autó végső országúti tesztelése most kezdődött, így az új Ioniq valamikor a jövő év második felében mutatkozhat be hivatalosan, hogy azután 2020-tól megérkezzen a márkakereskedésekbe.
Forrás: carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!