Új lengéscsillapító-rendszert fejlesztett a Hyundai


Tizenöt éves fejlesztőmunka után a Hyundai Motor részegység-gyártó vállalata, a Hyundai Mobis olyan elektronikus felfüggesztési technológiát alkotott, amelynek révén a jármű kanyarodáskor még stabilabb maradhat.

A Hyundai Mobis 15 évvel ezelőtt kezdte meg saját fejlesztésű futóművek gyártását és a folyamatos fejlesztőmunka eredményeként a fékrendszerek és kormánymű-rendszerek területén elért sikerek után mára világszínvonalú felfüggesztés-rendszert is sikerült kidolgozniuk.  Az új technológia révén az autóipari beszállító a futómű funkciók teljes körének integrálása és a pontos irányíthatóság révén biztonságos vezetési rendszereket tud szállítani partnerei részére.  

A kutató-fejlesztőmunka eredményeként a Hyundai Mobis bejelentette legújabb termékét, az eARS (electrical Active Roll Stabilization) rendszerét, amely egy elektronikusan szabályozott felfüggesztési egység. A rendszert a mozgó jármű vízszintes dőlésszögének stabilizálására szolgál és csökkenti karosszéria centrifugális erő okozta dőlésszögét, amikor az autó gyorsan kanyarodik és egyenetlen útfelszínen halad. Amíg a korábbi stabilizátor rudakkal az autó egyenesfutási kényelme miatt kompromisszumra kényszerültek,az új technológia már mindkét helyzetre aktívan tud reagálni.


A Hyundai Mobis által öt év alatt kifejlesztett eARS rendszer világszínvonalú teljesítményre képes azáltal, hogy akár 40 százalékkal képes növeli a karosszéria stabilitását, miközben a rendszer mérete 5 százalékkal kisebb, mint a globális versenytársak hasonló rendszerei. A Hyundai Mobis által kifejlesztett eARS rendszer a világon egyedüliként 12 és akár 48 Volt alapon is működik, így a környezetbarát modellekhez is ideális lehet.   

A Hyundai Mobis eARS rendszerében a hagyományos hidraulikus rendszer helyén a villanymotoros vezérlőrendszer következő generációja dolgozik, amely technológiát jelenleg csak néhány európai és japán autóipari beszállító tudja előállítani. A magas árfekvése miatt az eARS rendszert eddig csak néhány kiválasztott prémium modellbe építették be. Az új felfüggesztési rendszer gazdaságosabb változatának kifejlesztése felgyorsíthatja az eARS rendszerek szinte korlátlan fejlődését. A Mobis jelenleg is a rendszer olcsóbb változatán dolgozik, amelyhez csak a technológia alapelemeit használják fel. 


Az eARS kifejlesztésével a Hyundai Mobis saját elektronikus futómű-technológiát biztosíthat, miután ugyanezt már a fék- és kormánytechnológiában már elérte. Az új fejlesztés a Hyundai Mobis elmúlt 15 éves kutatási eredményeit mutatja be, amelynek révén a tradicionális hidraulikus technológia és a mechanikus elemek helyett az elektronikus egységeket tartalmazó rendszerek felé mozdultak el.  

Tavaly a Hyundai Mobis olyan nagyteljesítményű elektromos kormányrendszert mutatott be, amely európai riválisait felülmúló tulajdonságaival prémium modellekbe került beépítésre. Nemrég pedig azt az integrált regeneratív fékrendszerüket mutatták be, amelyet a világon másodikként az üzemanyagcellás autókhoz fejlesztettek és amivel első autóipari beszállítóként azt egy környezetbarát modellbe építettek be. Korábban elsőként a koreai beszállítók közül az autóipari beszállító 2012-ben összkerekes elektronikus légrugózási rendszer sorozatgyártását kezdte meg.


„Az új világszínvonalú elektronikus futómű-technológiánkra alapozva azt tervezzük, hogy növeljük az autonóm járműrendszerek biztonsági szintjét azzal, hogy ahhoz saját fejlesztésű radar, lidar és kamerarendszereinket is integráljuk” – mondta Kim Se-il, a Hyundai Mobis futóműfejlesztési részlegének alelnöke.


Forrás: businesswire.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését