Indiában is készülni fog a Hyundai új villanyautója


A dél-koreai Hyundai autógyártó két év alatt nyolc új típust kíván bevezetni Indiában, amelyben elsőként szerepel egy teljesen elektromos autó is.  

A Hyundai Motor India az elmúlt 20 évben 8,8 millió autót gyártott Indiában, és amennyiben a cég lendülete továbbra is kitart, 2021 első negyedévében elérik a 10 milliós határt is. A HMIL a következő két év során,2018 és 2020 között nyolc vadonatúj modellt kíván bevezetni, amellyel együtt a gyár kapacitását a mostani 700 ezerről 750 ezer darabra kívánják növelni.   

„A nyolc termék között egy elektromos hobbiterepjárót is tervezünk bevezetni az idei év és 2020 között. Ez várhatóan 2019 második félévében érkezhet meg és kezdetben CKD eljárás keretében fogjuk importálni az autó részegységeit” – mondta Y.K. Koo, a HMIL ügyvezetője. Továbbá a piaci reakció és a kormányzat villanyautókra vonatkozó támogatásaitól függően Koo annyit mondott:”Hosszú távú tervein között az elektromos autók helyi gyártása is szerepel.”  


Koo azt is hozzátette, a Hyundai első körben várhatóan India 15 nagyvárosában fogja bemutatni az elektromos terepjárót, és azt is hozzátette, hogy „az árazás és a tervezett eladási mennyiség egyelőre véglegesítés alatt van.” Ismételten megerősítve, hogy a Hyundai az elektromos járműveket tekinti India kulcsfontosságú jövőbeli technológiájának, Koo elmondta, hogy a vállalat nem tervezi hibrid járművek behozatalát. „Jelenleg  az új technológiák közül a villanyautókra koncentrálunk, de szükségünk van állami támogatásra is ahhoz, hogy azt a tömegek számára is elérhetővé tegyük” – mondta.   

Koo szerint a kormányzatnak meg kell fontolnia az importvámok és a járulékos adók 12-ről 5 százalékra mérséklését, valamint támogatniuk kell a magánszemélyek elektromos járművásárlásait. „Emellett szükség van a töltőinfrastruktúra fejlesztésére is, amihez az iparág szintén kormányzati támogatást remél” – mondja a vezető, hozzátéve, hogy a HMIL otthoni töltőmegoldásokat is kínálhat az Indiában bevezetendő elektromos terepjárójához.   


India július 2-től regionális központtá lépett elő, amellyel kapcsolatban Koo megjegyezte, a Hyundai központ ezen lépése is jelzi a piac fontosságát, amivel az európai és az észak-amerikaival egy szintre emelte azt. A fejlesztés fontosságát hangsúlyozva Koo annyit tett hozzá: ”Ez felhatalmaz minket a 10 évre vonatkozó hosszú távú tervezés felelősségével helyi szinten. Korábban három évre vonatkozó rövid távú tervekre koncentráltunk.”

A kapacitással kapcsolatban Koo megjegyezte: „A jövő év januárjától 50 ezer darabbal fogjuk növelni a termelési kapacitást Chennaiban. Ezzel jövő évtől a teljes éves kapacitás az idei 700 ezerről 750 ezer darabra emelkedik. Ezt a nagy termelési kapacitást igénylő új modellekre gondolva tesszük,amelyek közül az első családi kisautó még idén megérkezik. A 2018 és 2020 közötti terveinkben nyolc új termék szerepel, amelyek közül kettő új szegmensben mutatkozik be, míg öt teljes modellváltás lesz és jön az elektromos terepjáró is” – mondja Koo. „A mostani és a jövőre tervezett 50 ezer darabos további kapacitásunkkal úgy számítjuk, 2021 első negyedévében elérjük a 10 milliós mérföldkövet is.”

Forrás: economictimes.indiatimes.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését