15 új modell a következő 5 évben Indiában


A Hyundai Motors India Limited az elkövetkezendő 5 év során 10-15 új modellt kíván bevezetni. Annak érdekében, hogy megfelelő módon legyen képes a Maruti Suzuki terjeszkedésére reagálni, a Hyundai igen sokat fektetett be Indiában. Ezzel a Hyundai még több piaci részesedést kíván elérni a fejlődő indiai autópiacon.  

A Hyundai piaci részesedése az elmúlt 12-18 hónapban 21 százalékról 18,3 százalékra esett vissza. Annak érdekében, hogy ezt a veszteséget ledolgozza, a gyártó ebben a régióban is bevezette a folyékony szobrászat formaterv irányzatot, amellyel divatos és friss modelleket mutatott be az elmúlt évben. Ezen irányzatot követve a következő években hasonlóan lenyűgöző modellek érkezése várható.  


A Hyundai Motor India Értékesítési és Marketing Igazgató-helyettese, Arwind Saxena szerint a piaci trendek miatt élénk érdeklődés csupán az új és a modellfrissített modellek iránt mutatkozik. Hozzátette, hogy a Hyundai továbbra is a elkötelezett modelljeinek jó megítélése iránt. Pradeep Saxena, egy piackutató intézet vezetője pedig kijelentette, hogy a gyártó 5 éves stratégiai tervében nagy hangsúllyal szerepel az üzemanyagok drágulása, majd hozzátette, hogy az értékarányos termékekhez vonzódnak manapság leginkább a fogyasztók.  

A Hyundai Indiában az erős gazdasági növekedésre és alacsony gépkocsi sűrűségre alapozza stratégiáját. A dél-koreai autógyártó folyamatosan kétszámjegyű növekedést könyvelhetett el az elmúlt néhány évben. Ennek fejlesztéseként az elkövetkezendő 5 évben 15 új modell érkezésére lehet számítani, amellyel fenntartható marad a 12-14 százalékos növekedési ütem. Ezek közöt lehetséges, hogy a Hyundai bemutat egy kompakt dízelautót, amellyel az alacsonyabb fogyasztású járművek és alacsonyabb árú üzemanyag irányába terelnék a fogyasztókat.  

Az elkövetkezendő 5 évben a Hyundai-nak szembe kell néznie az emelkedő kamatlábakkal, a növekvő nyersanyagárakkal és nagyobb inflációval is. Ezek máris lelassították India autóiparának teljesítményét, így ezek mindenek előtt meghatározzák a koreai cég stratégiáját is.

Hasonló megfontolásból a többi jól ismert külföldi autógyártó is rengeteg új modellt dobtak piacra Indiában. Így a Hyundai egyik legnagyobb ellenfele, a Maruti 15-20 új modellt kíván bevezetni szintén 5 éves időtartamon belül. Emellett a General Motors 6-8 új típust mutat be, 8-at a Ford, 10-15 modellt pedig a Renault-Nissan. Ezzel a modelloffenzívával a gyártók drasztikusan megváltoztathatják az indiai autópiacot.

A dél-koreai gyártó szinte minden szegmensben képviseli magát Indiában, az apró Eon modelltől a Santa Fe terepjáróig bezárólag. Az intenzív verseny jobb és differenciáltabb termékek megjelenéséhez vezetnek. Az új Hyundai modellek bemutatásával újabb szegmensekbe léphet be a márka és a vásárlók részére újabb lehetőséget kínálnak ugyanazon árkategóriában.    

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei