Első teszten az új i30


Kiválasztott újságírók egy csoportja már vezethette a vadonatúj i30 előszériás példányait, amelynek sorozatgyártása csak jövőre kezdődik meg.

Az új i30 a Hyundai eddigi legkomolyabb próbálkozása abban az irányban, hogy vásárlókat csábítson el a Volkswagen Golftól, vagy a Ford Focustól. Angliában jövő év áprilisától forgalmazzák a típust, ám az Autoexpress angol autós lap munkatársai már most elvihették egy próbakörre, hogy kideríthessék, valóban veszélyes ellenféllé vált-e az új i30. 


Az új modell hosszabb, szélesebb, alacsonyabb és jobb kiállású, valamint igényesebb, mint az elődmodell.


Belül tovább folytatódik az időugrás. A régi, kemény műanyagoknak nyoma sincs, helyüket puha tapintású anyagok váltották fel, magas színvonalú bőrkárpittal és hasonlóan kialakított utastérrel, mint amelyet az i40-ben találunk. 


Az egyszerű, két órás műszeregység jól néz ki, míg a középkonzolban egy hatalmas, 7 collos érintőképernyős navigáció kapott helyet a fűtés-hűtés, valamint rádió kezelőszerveivel együtt.


Az i30 felszereltsége szintén felnőtt a kategória legjobbjaihoz, mivel Bluetooth, tempomat, fűtött ülések, LED nappali és kanyarvilágítás, valamint választható mértékű szervorásegítés, xenon fényszórók és tolatókamera is elérhető az új modellhez. 


A Hyundai maximális, ötcsillagos Euro NCAP törésteszt eredményre számít, mivel az utaskabin 6 légzsákkal rendelkezik, amelyhez elektromos segédberendezések, pl. ESP, stabiltáskontroll alapáron járnak. A beltér egyébként sokkal szellősebb, mint az elődben, főleg hátul. A csomagtér 10 százalékkal lett nagyobb, mely most 378 literes alaphelyzetben.


A lap a 128 lóerős, 1,6 literes CRDi dízelt vezette, amelyhez Blue csomag is társult stat-stop rendszerrel, illetve alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal. Az elődmodellben is dolgozó motor sokat finomodott, 260 Nm maximális nyomatéka 3000 fordulaton érkezik meg, amellyel az autó még hatodik fokozatban is kényelmesen gyorsul.

A sebességváltás nagyon jó lett, a széles tartományban rendelkezésre álló motorerőnek köszönhetően gyors váltások után élénk gyorsulás tartható fenn. Ami még ennél is fontosabb, ezen verzió károsanyag-kibocsátása 99 g/km-en tartható. 


Az autó komfortosan rugózik, zajok csupán az első futómű környékéről érkeznek. Az autó jól irányíthatóan kanyarodik és vészhelyzetben az elektronika könnyedén megfogja az autót. Még a korábbi Hyundai modelleknél gyakran kritizált kormányzás is közvetlen és jól kiegyensúlyozott.

Ötéves, kilométerkorlátozás nélküli Triple Care garanciájával, felülvizsgálattal és segélyszolgálattal párosítva az új i30 nagyon vonzó ajánlat lehet. Elég jól sikerült ahhoz, hogy megszorongassa a kategória legjobbjait is. 

Forrás: autoexpress.co.uk

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei