A Hyundai csoport eredménye idén Amerikában elérheti az 1 milliós darabszámot


A Hyundai Motor Company és leányvállalata, a KIA Motors Corporation összesített amerikai eladásai a márkák termékei iránti növekvő keresletnek köszönhetően idén átléphetik a bűvös 1 milliós darabszámot.

A két vállalat a világ ötödik legnagyobb autógyártójának, a Hyundai Motor Group részei.  Két autógyártó összesített eladásai az Egyesült Államokban 26 százalékkal emelkedtek tavaly óta, így az év első 10 hónapjának végére elérték a 950.411 eladási darabszámot.

Dél-Korea legnagyobb autógyártója,a Hyundai ezenbelül 545.316 járművet értékesített, míg a második legnagyobb autóipari vállalat, a KIA 405.095 darabos rekordeladással büszkélkedhet. Ezek az eladási darabszámok magukban foglalják mind a Koreából importált, mind az Egyesült Államokban legyártott autókat is.

Amennyiben a trendek tovább folytatódnak, a Hyundai csoport még november vége előtt elérheti az 1 milliós darabszámot, és könnyen lehet, hogy az évé végére akár 1,05 millió darabra is felugrik az értékesítési mutató. Ez 18,2 százalékos növekedést jelentene a 2010-es eredményekhez képest.

A Hyundai és KIA márkák piaci részesedése idén elérte a 9 százalékot, mellyel a hatodik helyen áll a márkák között, habár elképzelhető, hogy az év végéig megelőzi a Honda Motort is, így a Hyundai benne lehet Amerika 5 legnagyobb autógyártója között is.   

Az amerikai autópiacon talál gazdára a világon értékesített gépkocsik 20 százaléka, melyet hat autómárka ural, köztük a General Motors óriáscég, illetve a Toyota Motor, melyek évente több, mint 1 millió járművet adnak el az országban.

Az autóipari csoport rekorderedménye 25 évvel azután következik be, hogy 1986-ban eladták az első autót az Egyesült Államok piacán. A KIA 1994-ben kezdte meg autóit az USA piacára exportálni. Október végére a két vállalat amerikai összeladása meghaladta a 10 milliós darabszámot.

A Hyundai és a KIA több, mint 5,36 millió autót adott el a hazai és külföldi piacokon ezév októberéig. A termékek iránti hatalmas kereslet a vállalatcsoport szerint a minőségi, formai és gazdaságossági fejlesztéseknek köszönhető, melyek segítségével a márkákat a középosztálybeli amerikaiak elfogadtak.

Habár a gazdasági bizonytalanság elhúzódik, a vállalatcsoport 2012-re is kétszámjegyű növekedést vár termékeinek minőségi és a gazdaságossági sajátosságainak fejlesztésével, amelyre nagy szüksége van az amerikai vásárlóknak.  

A Hyundai bejelentette, hogy jövőre bemutatják a vadonatúj Azera modellt a megújult Genesis Coupe-val egyetemben, melyektől az eladások növekedését várják.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei