A Hyundai csoport Európában a minőségre összpontosít


A Hyundai Motors és leányvállalata, a KIA Motors Európában túlszárnyalta a Toyotát a 2010-es eladási adatok alapján.

A koreai autógyártó agresszív értékesítési marketingje a Volkswagen és BMW szintjére repítheti a márkát Európában. Ám a Hyundai a piaci részesedés növelése helyett egyre inkább a megfelelő minőségbiztosításra teszi a hengsúlyt.

„A Hyundai piaci részesedése számításaink szerint két-három éven belül meghaladja a japán riválisokét Európában.” – mondta a Kim Sun-Young, a KIA Motors Europe vállalat elnöke egy sajtótájékoztató alkalmával.

Kim, aki maga is egy ügyvezetői tisztet tölt be a Hyundai-KIA csoportnál, hangsúlyozta, hogy a KIA szintén képes túlszárnyalni a Toyotát a következő években.

Ám azt is hozzátette, a vállalat minimalizálni szeretné a kockázatot is – különösen a kereskedelmi konfliktusokat – a hirtelen bővüléssel szemben.

„Az euópai autógyártók és a média szorosan figyelemmel kísérik a Hyundai-KIA minden egyes lépését.” – mondta a továbbfejlesztett márkaképre utalva.

A múltban a Hyundai márkát a Suzukival és a Mitsubishivel említették együtt, ám nemrég a német szaklapok már a Volkswagen és Ford márkák közé sorolták a dél-koreaiakat.

„Habár a FIAT-ot is túlszárnyaltuk Olaszországban (az agresszív marketing határása), az olaszok sem ülnek ölbe tett kezekkel.” – mondta.

Felvetette azt is, hogy egy európai ország akár biztonsági korlátozásokat is életbe léptethet a Hyundai csoport gyors előretőrése, valamint az EU és Dél-Korea közötti szabadkereskedelmi egyezmény ellen.

Ezen biztonsági intézkedés engedélyezi az országoknak azt, hogy ideiglenesen megemelje a vámtételt, vagy megtiltsa a behozatalt.

Kim a Toyota megelőzése és az óvatosság elvének ellentmondását feloldva hozzátette, hogy az európai üzletmenet a Hyundai csoport elnökének útmutatása szerint a fenntartható növekedés elvét követi.

"A Toyota nagy bajban van agresszív értékesítési stratégiájának utóhatásai miatt, amivel a világ első számú autóipari nagyhatalma kívánt lenni." - mondta. "M most a minőségi javulást tekintjük előbbrevalónak a mennyiségi növekedés helyett."

A piaci részesedés és értékesítési eredmények emelkednek majd, ha mindkét vállalatunk megfelelően koncentrál a minőségre minden területen.

A fenntartható növekedéssel a Hyundai-KIA tengerentúli tevékenysége a termelékenység fokozására teszi a fő hangsúlyt az újabb gyártóüzemek építése helyett. 

A KIA vezetői szerint a K5 limuzin európai értékesítését elhalasztották 2011. végéről 2012. első negyedévére. 

A csoporton belüli konkurenciharcról Kim úgy nyilatkozott, a Hyundai lehet a legnagyobb konkurense a KIA márkának Európában.

A Hyundai és a KIA arra törekszik, hogy javítsa a márkák ismertségét és márkaképét, főképpen Európa 5 legnagyobb piacán: Németországban, Angliában, Franciaországban, Olaszországban, illetve Spanyolországban.  

Amíg ezek a piacok lefedik az európai autópiac 75 százalékát, a Hyundai-KIA piaci részesedése ezekben az országokban viszonylag kicsi más országok, pl. Hollandia, vagy Belgium autópiacához képest.


Hans-Peter Goeres, egy Frankfurt közeli Hyundai márkakereskedés tulajdonosa szerint a Hyundai márka elismertsége a középréteg körében növekedett leginkább. 

Annak idején, az 1980-as években japán autók kereskedelmével kezdte, a Mazda mérkához az elmúlt 10 évben vette fel a Hyundai márkát is.   

A kereskedő, aki az elmúlt évben leadta a Mazdát, úgy nyilatkozott, hogy nagyrabecsüli a Hyundai vállalati filozófiáját és növekedési lehetőségeit.

"(10 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest) mind több magas jövedelmű ügyfél tér be a szalonba. Ez a diverzifikált új Hyundai modelleknek köszönhető" - mondta a kereskedő.

Előrejelzése szerint az európai tervezésű i40 prémium limuzin, illetve a vadonatúj i30 modell hatalmas érdeklődésre tarthat számot a középkeresetű németek, és más nemzet vásárlói körében.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei