A Hyundai üzeme a cseh gazdaság egyik motorja


Több, mint két éve már annak, hogy a Hyundai megnyitotta a csehországi Nosovice városában megépített autógyárát.

Amellett, hogy a Hyundai ezen üzeme a vállalat európai logisztikai központjaként is funkcionál, a koreai vállalatról egyre pozitívabb kép alakul ki a cseh állampolgárok és még a kormány részéről. 

Habár az autógyár egy olyan kisvárosban található, melynek lakossága csupán ezer fő, mégis jelentős szerepet tölt be az ország északkeleti részének gazdasági életében.

A Csehország negyedik legnagyobb városát, Ostravát is magában foglaló északkeleti régió mindig lemaradásban van a nyugati régió mögött, ahol a családok átlagos bevétele jóval magasabb, mint a keleti országrészben. 

"Mivel az üzemben a kereset magasabb, mint a régió más gyáraiban, ezért sok munkás jelentkezik nálunk." - mondja Lim Sung-ho, a Hyundai Motor Manufacturing Czech munkaügyi vezetője. Elmondása szerint jelenleg 3300 alkalmazottjuk van, amelyből sokan a környező országok, mint Szlovákia , Ausztria, vagy Lengyelország munkavállalói.  

"Úgy vélem, a Hyundai és annak koreai alvállalozóinak betelepülése, munkalehetőségeinek biztosítása segíti Csehország ezen régiójának gazdasági fejlődését." - tette hozzá.



Arányaiban több női alkalmazott dolgozik az üzemben, mint más országban elhelyezkedő átlagos autógyárban. A Hyundai vezetői szerint ez annak köszönhető, hogy a régióban igen magas a nők társadalmi életben részvételének hajlandósága.

A női alkalmazottak aránya a koreai betelepült alvállalkozók között is magasabb, így pl. az Ostrava mellett létesült Pyeonghwa Automotive Czech vállalatnál is lényegesen több női alkalmazott dolgozik.

„A női alkalmazottak aránya több, mint 90 százalék.” mondja Cho Young-jin, a Pyeonghwa Automotive vezetője.

Az autógyárat és alvállalkozóit a cseh kormány is támogatja a szabályozások könnyítésével.  

A Hyundai Motor a jövőben fontolgatja az országban társadalmi tevékenységének fokozását is.

Eddig a vállalat kb. 1,5 milliárd Eurót fektetett be a cseh üzembe és jelenleg az éves kibocsátás 250 ezer darab autó.



Az üzem tervei szerint 2012-re eléri a 300 ezres éves termelési szintet. Az üzemben készül az ix35, az i30, valamint az ix20 modell is. Ezek a modellek a legmodernebb gyártási eljárásokkal készülnek, beleértve a teljesen automatikus karosszéria összeszerelő gépsort és a környezetbarát festőüzemet is.

A különböző elemeket, mint az üzemben készülő fényszórókat és a futóművet igen kemény teszteknek vetik alá, illetve az elkészült autókat egy külön erre a célra megépített tesztpályán próbálják ki, mielőtt kiszállításra kerülnek.  

A tesztpálya teljes hossza 3,3 km, amelyen hosszú egyenes szakaszok és 10 különböző felületű útminőség is található.

Továbbá a modulokat, illetve üléseket gyártó üzemek a cseh üzem területén belül kaptak helyet, így a vállalat logisztikája a beszállítói kamionok számát napi 200-ra tudta csökkenteni annak teljes termelése mellett.

Forrás: koreaherald.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei