Modellfrissítést kaphat az Atos?


Mindig ámulatba ejtő, amikor egy nálunk már rég elfeledett, leváltott Hyundai modell további pályafutásáról lehet hírt hallani. Indiában még ma is futnak olyan modellek, amelyeket az európai vásárlóközönség már régen elfeledett.

Nyilvánvalóan szerepet játszik ebben egyrészt a gyártó gazdasági érdeke, hiszen egy, már régebben kifejlesztett típus egy ponton behozza a befektetett fejlesztési, tesztelési és gyártási költségeket, így azon túl már minden ráfordítás magasabb rátával térül meg. Másrészt a fejlődő országok piacain ezek a modellek éppen az előbbi indok miatt olcsóbbak tudnak lenni, így elérhetővé válnak a kevesebb jövedelemmel rendelkezők számára is.



A Hyundai az indiai piacon mind a mai napig szép teljesítményt ér el a nálunk Atos néven 2008. óta nem forgalmazott kisautóval, illetve az egy kategóriával nagyobb, 1999-ben bemutatott Accent modellel. Ezen modelleket azért nem hagyták teljesen érintetlenül, időről időre kisebb kozmetikai beavatkozásokkal tették még mindig elfogadhatóvá a közönség számára.



Amikor Indiában nemrég bemutatták az Eon modellt, még a hosszú modellciklusokhoz már hozzászokott indiai közönség is meglepődött azon, hogy a gyártó bejelentette, nem vet véget az új modell érkezése a népszerű Santro Xing pályafutásának.



Az Eon bemutatása óta eltelt időszak bebizonyította, hogy az új modell fogadtatása nem éppen a gyártó által elképzeltek szerint alakul, hiszen nem bővítette olyan mértékben a Hyundai piaci részesedését, mint azt várták. Ennek valószínűleg az az oka, hogy az eddigi Santro vásárlók egy része inkább a modernebb vonalvezetésű Eon mellett teszi le voksát, így gyakorlatilag márkán belüli kannibalizmus történik.

Ez igazolják a számok is: Átlagosan 6000 darab Santro fogyott minden hónapban Indiában eddig. Szeptemberben 7188 megrendelés érkezett az akkor még be sem mutatott Eon modellre, míg a Santro Xing 6396 vásárlót toborzott magának. Októberben viszont, amikor bemutatták az Eont, 6315 megrendelés érkezett az új modellre, míg a Santro eladásai 3141 darabra estek vissza.    



Habár beletelik még egy pár hónapba, amíg az Eon piaci hatásait egyértelműen meg lehet állapítani, kétségtelen tény, hogy előbb-utóbb a Santro modellnek is szüksége lesz egy kis kozmetikázásra, hogy ezzel esetlegesen újabb vásárlókat toborozzon. Egy ilyen elképzelést mutat a fenti grafika is. Hasonlóan az i10-hez, itt is elsősorban a frontrészen változna legtöbbet a modell. Persze, ez csak spekuláció, ám mindenképpen mutatja a jövőbeli irányvonalat.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei