Menetpróbán a Hyundai új luxusautója
A Hyundai még a vadonatúj Genesis november végi bemutatója
előtt néhány kiválasztott újságírónak megmutatta, mit tud valójában a márka új
luxusautója.
A Hyundai első Genesis modellje a legnagyobb luxusmárkák
ellen indult harcba, ám mégsem érte el tökéletesen célját, amelynek oka a
modell nehéz kezelhetősége és futóművének hangolása állt. Ám minden egyéb
tekintetben, így felszereltségben, kényelemben felért a kategória többi német
és japán konkurense mellé, amely a hátsókerekes limuzinhoz adott 40 ezer
dolláros árával bebizonyította, hogy a Hyundai a számára új szegmensben is
képes ütőképes ajánlatra. Az egyszerű tény, hogy a próbálkozást nem kísérte
kudarc, bőven elég volt a Hyundai számára, hogy finomítson az eredeti recepten
és egy még jobb második generációt fejlesszen a Genesisből.
A luxusautók piacára történő második berobbanási kísérletet
nagyon komolyan veszik Dél-Koreában, ahová néhány kiválasztott amerikai újságírót
meg is invitált a márka, hogy a namyangi fejlesztőközpontban még a bemutató
előtt a saját szemükkel vizsgálják meg a Genesis új generációjának képességeit.
A „DH” gyári kódnév alatt futó új Genesis egyértelműen a BMW babérjaira tör a
luxuskategóriában, amit mi sem bizonyít jobban, mint a dinamikus formaterv,
amelynek arányai sportlimuzinhoz méltóak.
Az autó csupán 7 centivel hosszabb, ám a tengelytáv 7,5
centiméteres növekedése a szinte ugyanott található A oszlop miatt az elődhöz
képest optikailag is meghosszabbítja a motorháztetőt és egyben a divatos
sportos tetővonalat is kiemelik. Habár a Hyundai szerint a Genesis formatervét a
Folyékony Szobrászat 2.0 formaterv irányzat ihlette, azonban az új formavilág
teljesen eltér a Sonatán megismert jellegzetes ívektől. Ennek ellenére az új
Genesis formaterve letisztultabb, finom vonalvezetésű, de ízlésesek az alumíniumbetétek
is még akkor is, ha azok nem annyira gyönyörűek, mint mondjuk egy Audiban.
A karosszéria felszíne alatt a szerkezet sokkal több
nagyszilárdságú acélt tartalmaz, amelynek szilárdságát az újságírók előtt 56 km/h sebességgel
összetört Genesis prototípus is bizonyít. Miközben az autó nagymértékben
nagyszilárdságú acélból készül, a kategória trendjétől eltérően egyetlen
karosszéria- illetve szerkezeti eleme sem tartalmaz alumíniumot. Ennek megfelelően
az új modell súlya sem lett kevesebb a modellváltáskor, éppen ellenkezőleg: csaknem
60 kilogrammot szedett fel. Ráadásul ez a súly még nem tartalmazza a Hyundai új
összkerékhajtási rendszerét.
A a kanadai Magna beszállítóval közösen kifejlesztett, HTRAC
névre keresztelt új rendszer alaphelyzetben a nyomaték 40 százalékát az első,
60 százalékát a hátsó tengelyre irányítja. A HTRAC állítási lehetőségei azonban
tág határok között változhatnak, így a vezető parancsára, vagy a stabilitási helyzettől
függően a nyomaték akár 90 százalékát az első, vagy akár 100 százalékát a hátsó
tengelyre küldheti.
A korábbi változathoz hasonlóan az új Genesist is egy 3,8
literes V6-os vagy egy 5,0 literes V8-as erőforrás mozgathatja, amelyekhez a
Hyundai saját fejlesztésű nyolcfokozatú automatája társul. A motorok
rugalmasságát javítva az új modellben a teljesítményük néhány lóerővel
csökkent, ám így is 315 és 425 lóerős teljesítményre képesek.
Az előzetes bemutatón az amerikai újságíróknak elmondták,
hogy az autóhoz a jövőben nem kínálnak majd sem motorleállító elektronikát, akárcsak
négyhengeres erőforrásokat, vagy dízelmotort sem, így a Genesis gazdaságossága,
különösen a német konkurensekhez képest nem sokat javult. (Remélhetőleg az autó
európai változatához azért kínálnak majd ilyen opciókat)
Ennél sokkal fontosabbnak tartották a Genesis kezelhetőségének
és az utazási kényelem javítását, amely különösen fontos főként a bajor
konkurensekkel szembeni versenyben. A mérnökök hangsúlyozták, hogy az autóval kötelező
jellegű kirándulásokat tettek a híres Nürburgringen, amelyen minden
tisztességes német és európai sportszedánt fejlesztenek. A rövid próba során a
tesztelők megállapíthatták, hogy a Hyundai valóban komoly lépéseket tett a
kezelhetőség javítására, ám azt is észlelhették, hogy az új Genesis sem szorongatja
meg nagyon az Audi és BMW pozícióját.
A Genesis adaptív lengéscsillapítói most már oldalanként egymástól
függetlenül állíthatóak, így pedig jobban kiegyensúlyozzák a kanyarok belső és
külső oldalán jelentkező eltérő erőhatásokat, ám ennek ellenére a Hyundai
próbapályáján jelentős karosszériadőlést tapasztaltak a tesztelők. Emellett a
kanyarokban kitörni készülő hátsó rész eléggé rontja a sportos érzést.
A kifutó modell hidraulikus szervokormányát változó
áttételezésű elektromos egység váltotta. A különböző technikai változtatásoknak
köszönhetően meglepően kellemes az autó irányítása, amely kevésbé gumiszerű
érzésű, mint ahogyan a Hyundai korábbi elektromos rásegítésű kormányaival
felszerelt modelljeiben tapasztalható. Ehhez kapcsolódóan változott a
vezetőülés pozíciója, amely mélyebbre kerülve sokkal inkább autószerű, mint a
korábbi magas pozíció.
A korábbi modellhez kapcsolódó legtöbb kifogás azonban
mégsem az autó kezelhetőségével, hanem a kényelemmel kapcsolatosan érkezett. A régi
Genesis korlátozott hátsó rugóútja ugyanis kényelmetlenné tette a hátsó
üléseken történő utazást, amelyeket egy-egy bukkanó vagy gödör keseríthetett
meg. A mérnökök a csomagtér néhány literjét feláldozva javítottak ezen a
helyzeten, így a lengéscsillapítók áthelyezésével igyekeztek megoldani, ám a
menetpróba során sajnos nem volt a tesztelőknek lehetősége meggyőződni a
változatás hatásáról.
A Hyundai nem szenved önbizalomhiányban, ám a menetpróba
alapján még mindig olyan érzése volt a tesztelőknek, hogy a mérnökök igyekeztek
kipipálni a luxust és a sportosságot is, a tényleges tapasztalatokon alapuló
fejlesztés helyett. Akik már bizonyítottak ebben a szegmensben, jól tudják,
hogy a sikeres sportszedánokat tapasztalt, tehetséges csapat tökéletes integrációjával
és a fejlesztés aprólékos végrehajtásával lehet létrehozni.
Lehetséges, hogy a Hyundainak még nincs meg még a megfelelő tudása
ahhoz, hogy komolyan fenyegesse a BMW 5-ös széria babérjait, ám az új Genesis
éppen azt a tapasztalatot adhatja meg, amely eljuttathatja a koreai márkát a
kitűzött célhoz.
Forrás: caranddriver.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!