A Hyundai minőségben megelőzte a Toyotát


Az elmúlt időszak sorozatos visszahívási akciói ellenére a Hyundai elsőként végzett a 2013-as CarMD megbízhatósági rangsorában, megelőzve ezzel a Toyotát is.

A CarMD Jármű Egészségügyi Indexe rangsorba állítja a 10 legjobb márkát, a 100 legjobb modellt, de felsorolja a járműkategóriák legjobban teljesítő képviselőit, valamint a márkáknál általában előforduló hibákat is. Idén a felmérés a 2003 és 2013 közötti modellévekben gyártott olyan 151 ezer hibajelenség alapján készült, amelyet 2012 októbere és 2013. szeptembere között fedeztek fel.  

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Hyundai minősége az adatok alapján valóban egy kissé lejjebb csúszott, ám ugyanebben az időszakban a Toyota márka sokkal több minőségi problémát mutatott. A japán márka mögött a Hyundai az elmúlt két évben sorozatosan a második helyen végzett, ám idén a fentiek miatt ez megfordult.   

A CarMD étékelése szerint a Hyundai értéke a 2012-es 0,67-ről idén 0,80-ra esett, ám még így is elő helyen végzett, hiszen a Toyota értéke 0,58-ról 0,86-ra zuhant. Miközben mind a Hyundai, mind a Toyota tulajdonosoknak több útjuk volt a szervizbe az utóbbi időszakban, ahol többet is költöttek, ez a Hyundai ügyfeleit kevésbé érintette, mint a Toyota ügyfeleket. A legjobb 10 autógyártó fele (Hyundai, Toyota, Kia és a Volkswagen) szenvedett el megbízhatósági értékcsökkenést a több szervizlátogatás és az ezzel járó magasabb költségek miatt.   


„A Hyundai minőségi és megbízható autók gyártásával törekszik arra, hogy ügyfeleinek gondtalan felhasználói élményt teremthessen, amelyet az iparág egyik legjobb ügyfélszolgálati programja is támogat.” – mondta Erwin Raphael, a Hyundai Motor America műszaki és minőségfejlesztési részlegének vezetője. „A CarMD felmérés első helyezése bizonyítja értékes autóink és programunk sikerességét.”    

A CarMD szerint a Hyundai első helyezése a legalacsonyabb hiba előfordulási aránynak és az autógyártók közötti második legalacsonyabb általános javítási költségnek köszönhető. (a GM-nek van a legalacsonyabb javítási költsége) A Hyundai 7 modellje került a legjobb 100-ba, amelyben az Elantra és a Sonata kétszer is képviselteti magát: a 2010-es Elantra a 8., a 2013-as Sonata a 14., a 2011-es Sonata a 37., míg a 2009-es Elantra a 96. helyen végzett. Ezek mellett a 2010-es Santa Fe a 32., a 2012-es Accent a 69., a 2011-es Tucson pedig a 93. pozíciót szerezte meg.  

A CarMD felmérése a tulajdonosok által bejelentett általános problémákat és javításokat tartja nyilván. Az oxigénszenzor cseréje a Suzuki tulajdonosok 21,6 százalékánál, míg a Hyundai esetében 13,75 százalékos arányban fordult elő az elmúlt évben. Idén áprilisban a CarMD bejelentette, hogy ez a hibajelenség a leggyakrabban előforduló hiba, amely a motordiagnosztikai (check engine) hibák között 8,31 százalékban képviselteti magát.

Forrás: torquenews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését