Bevált a Hyundai D+S stratégiája Kínában


Nem kétséges, hogy a kínai autópiac idei nyertesei a koreai autógyártók. A kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a koreai autógyártók idén január és október között 21,96 százalékkal több, azaz 1,29 járművet adtak el a hatalmas országban.

November végétől kapható a Beijing Hyundai Mistra modellje, amely a gyártó reményei szerint túlsúlyba helyezi a márka felsőkategóriás eladásait a termékportfólión belül. A Mistra a Hyundai 2011-ben életre hívott „D+S” stratégiájának egyik legfrissebb eredménye, amely a felsőkategóriás (D szegmens) és a szabadidő-autók (SUV) fejlesztésének előtérbe helyezését takarja. A stratégia fejlődésének nyomán a középkategóriás és a crossover kategóriás termékek mind nagyobb értékesítési részesedéshez jutnak, amely idén akár a 40 százalékot is elérheti.


„Jövőre a 8. generációs Sonata és a Mistra termelési kapacitása 200 ezerre emelkedik.” – mondta Zhifeng Liu, a Beijing Hyundai ügyvezető-helyettese, amely alapján feltételezhetően a D és S modulok részaránya 2014-ben tovább emelkedik. „2015-ben a Beijing Hyundai értékesítése elérheti az 1,5 millió darabot, amelyben a D és S modulok aránya akár 50 százalékos is lehet.” – mondta Haozhi Xue, a Beijing Hyundai márkaképért felelős igazgatója.  

A Beijing Hyundai mellett a cégcsoporthoz tartozó Kia kínai leányvállalatánál, a Dongfeng Yueda Kia Motorsnál is szépen emelkedik a középkategóriás és hobbiterepjárók értékesítési aránya. Az idei év első 10 hónapjában a K5, Sportage és a Qiysl eladásai a szegmens átlagánál gyorsabban emelkednek.


A Gasgooo.com statisztikái szerint a német,, amerikai és a japán autógyártók a piac 18, 19,7 , illetve 46,7 százalékát birtokolták 2010-ben Kínában, miközben a koreai gyártók részesedése 4,6 százalék, a hazai autógyártóké pedig 8,6 százalékon állt.  

A nyolcadik generációs Sonata és a K5 2011-es bemutatkozásával a szituáció megváltozott. A koreai autógyártók részesedése 9,5 százalékra emelkedett, míg az amerikai és a japán középkategóriás szegmens részesedése csökkenésnek indult. A tendencia azóta is tart, a koreaiak 16 300 középkategóriás autó értékesítésével a piac 12,8 százalékát tudhatják magukénak, míg a japánok 57 ezer darabos eladása 52,5 százalékos pluszt, a németek 43 ezres eladása 8,3 százalékos mínuszt, az amerikaiak 33 ezres eladása 1,1 százalékos pluszt és a kínai márkák 7 ezres értékesítése 6,9 százalékos mínuszt jelent a piacon.

Forrás: gasgoo.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését