Bevált a Hyundai D+S stratégiája Kínában
Nem kétséges, hogy a kínai autópiac idei nyertesei a koreai autógyártók. A kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint a koreai autógyártók idén január és október között 21,96 százalékkal több, azaz 1,29 járművet adtak el a hatalmas országban.
November végétől kapható a Beijing Hyundai Mistra modellje,
amely a gyártó reményei szerint túlsúlyba helyezi a márka felsőkategóriás
eladásait a termékportfólión belül. A Mistra a Hyundai 2011-ben életre hívott „D+S”
stratégiájának egyik legfrissebb eredménye, amely a felsőkategóriás (D
szegmens) és a szabadidő-autók (SUV) fejlesztésének előtérbe helyezését
takarja. A stratégia fejlődésének nyomán a középkategóriás és a crossover
kategóriás termékek mind nagyobb értékesítési részesedéshez jutnak, amely idén
akár a 40 százalékot is elérheti.
„Jövőre a 8. generációs Sonata és a Mistra termelési
kapacitása 200 ezerre emelkedik.” – mondta Zhifeng Liu, a Beijing Hyundai
ügyvezető-helyettese, amely alapján feltételezhetően a D és S modulok
részaránya 2014-ben tovább emelkedik. „2015-ben a Beijing Hyundai értékesítése
elérheti az 1,5 millió darabot, amelyben a D és S modulok aránya akár 50
százalékos is lehet.” – mondta Haozhi Xue, a Beijing Hyundai márkaképért
felelős igazgatója.
A Beijing Hyundai mellett a cégcsoporthoz tartozó Kia kínai
leányvállalatánál, a Dongfeng Yueda Kia Motorsnál is szépen emelkedik a
középkategóriás és hobbiterepjárók értékesítési aránya. Az idei év első 10
hónapjában a K5, Sportage és a Qiysl eladásai a szegmens átlagánál gyorsabban
emelkednek.
A Gasgooo.com statisztikái szerint a német,, amerikai és a
japán autógyártók a piac 18, 19,7 , illetve 46,7 százalékát birtokolták 2010-ben
Kínában, miközben a koreai gyártók részesedése 4,6 százalék, a hazai
autógyártóké pedig 8,6 százalékon állt.
A nyolcadik generációs Sonata és a K5 2011-es
bemutatkozásával a szituáció megváltozott. A koreai autógyártók részesedése 9,5
százalékra emelkedett, míg az amerikai és a japán középkategóriás szegmens
részesedése csökkenésnek indult. A tendencia azóta is tart, a koreaiak 16 300
középkategóriás autó értékesítésével a piac 12,8 százalékát tudhatják
magukénak, míg a japánok 57 ezer darabos eladása 52,5 százalékos pluszt, a
németek 43 ezres eladása 8,3 százalékos mínuszt, az amerikaiak 33 ezres eladása
1,1 százalékos pluszt és a kínai márkák 7 ezres értékesítése 6,9 százalékos
mínuszt jelent a piacon.
Forrás: gasgoo.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!