Sivatagi körülmények között bizonyított az új Hyundai Genesis
Az amerikai Los Angelestől három órányi autóútra, a látszólag
teljesen kihalt Mojave sivatagban egy tábla jelzi csupán a Hyundai Motor Group
létesítményét, ahol legutóbb a vadonatúj Hyundai Genesis vizsgázott.
A teljes csend közepén áll a koreai autóóriás kaliforniai
tesztcentruma, amelynek hatalmas ovális tesztpályáján a régen várt új Hyundai
Genesis modell kiértékelését végezték még a bemutató előtt. „Az extrém
időjárási körülmények tökéletes alapot adnak ahhoz, hogy a járműveket
tűrőképességük határáig tesztelhessük. Nem mellesleg pedig elkerülhetjük a
bemutató előtt megjelenő kémfotókat is.” – mondta Kwak Byung-cheol fejlesztő,
aki egyike az itt dolgozó 25 mérnöknek.
A világ autógyártói minden évben repülőgépeken szállítják a
hírhedt amerikai Halál Völgye közelében fekvő Mojave sivataghoz új modelljeiket
azért, hogy ott szélsőséges körülmények között teszteljék autóik képességeit, megbízhatóságát és tartósságát.
A Hyundai azonban az amerikai piac fontosságára tekintettel
egy lépéssel tovább ment: saját, 17,7 millió négyzetméteres tesztcentrumot
hozott létre itt, amelyben egy 10,3 kilométer hosszúságú ovális pálya, egy
technikai pálya, valamint egy kikövezett domb és különböző útfelületeket szimuláló
útszakasz is megtalálható. Csupán néhány
nagy gyártó, így a General Motors, a Ford és a Toyota rendelkezik hasonló
méretű tesztcentrummal az Egyesült Államokban.
A 2005-ös megnyitása óta kb. 300 Hyundai és Kia modellen
végeznek itt teszteket évente. Minden egyes autó nagyjából 200 ezer kilométert
fut az itteni tesztpályán és az amerikai utakon, mielőtt bemutatnák az adott típust. A
létesítmény legfontosabb elemei azok az útszakaszok, amelyeken az autó rezgéseit
és hangjait vizsgálják 30 amerikai nagyváros, köztük New York, Detroit, Denver
és San Francisco útfelületeit imitálják, de a Los Angelesi autópályát is egy 1,6 kilométeres
szakasszal mintázták. Ezzel gyakorlatilag feleslegessé vált a prototípusok városról
városra utaztatása.
„A tesztcentrumban található utakat nemcsak az amerikai
útviszonyokhoz igazítottuk, vannak olyan utak is, amelyek az európai, koreai és
a brazil útviszonyokat szimulálják.” – mondja Wendell Collins, a futómű és
kormányzási részleg vezetője, aki korábban a GM-nél és a Delphinél dolgozott, mielőtt
nyolc éve a Hyundaihoz szerződött volna.
A komplett járművek mellett az olyan részegységeket, mint a
futómű, a lökhárítók, vagy a fényszórók alkatrészeit, egységeit szintén a
Mojave sivatagban próbálják ki.
Az elmúlt időszakban azonban minden az új, következő
generációs Genesisről szólt a Mojave sivatagban, amelyet november 26-án mutatta
be Dél-Koreában, míg az amerikai premier jövő év elejére várható.
Amióta tavaly novemberben az első két tesztpéldány
megérkezett, körülbelül további húsz autón végeztek vizsgálatokat a sivatagban.
A limuzint több mint 33 ezer kilométeres erőltetett tesztelésnek vetették alá,
amelynek során 3 200 kört tettek meg az autókkal a 10,3 kilométeres
tesztpályán több mint 250 kilométeres óránkénti sebesség mellett.
A mérnökök különösen nagy figyelmet fordítottak az
autógyártó első, limuzinok számára fejlesztett HTRAC négykerék-meghajtási
rendszerének tesztelésére, amely az útviszonyoknak megfelelően képes az erő
tengelyek közötti hatékony elosztására. A fejlesztők szerint ezekkel a legújabb
technológiákkal az új Genesis valahol a sportos BMW 5-ös sorozat és a
kényelmesebb Mercedes-Benz E osztálya között helyezkedik el. A Hyundai azt
reméli, hogy ezen említett két tradicionális luxusmodell tulajdonságai nemcsak
teljesítményében, de prémium imidzsében az új Genesisben is megtalálható.
„Célunk az volt, hogy ezen két autó legjobb tulajdonságait
egyesítsük a Genesisünkben.” – mondta Andy Freels, az értékelési csoport
vezetője, aki nem titkolta elégedettségét és várakozásait sem. „A fennmaradó
tesztelési időszakban még több dinamizmust kívánunk adni a régi Genesisnek,
amely inkább kényelmes vezethetőségével tűnt ki eddig.” – tette hozzá.
A Hyundai első generációs Genesis modellje a piac egyik
legkelendőbb modellévé vált az Egyesült Államokban, ahol a 2008-as bemutatása
óta közel 100 ezer darab kelt el belőle. Ez volt az első koreai gyártású autó,
amely 2009-ben elnyerte az Év Autója címet Észak-Amerikában.
A Hyundai Mojave sivatagi tesztközpontjának egyik érdekes
ténye, hogy a legnagyobb kihívást nem a perzselő napsütés, vagy az építők négyórás
ingázása, hanem a sivatagi teknősök jelentették. A létesítmény alapjainak építése
közben ugyanis 2004-ben két sivatagi teknőst találtak, amelyek miatt a
környezetvédő csoportok nyomására hónapokra leállt az építkezés. Az építés csak
azután folytatódhatott, miután a Hyundai új élőhelyet talált a teknősök
számára, ahová áttelepítette azokat.
A Mojave projekt 60 milliárd wonos, azaz 56 millió dolláros
költségéből 17 milliárd wont fordított a teknősök és más vadállatok áttelepítésére.
A híradások szerint körülbelül 28 teknőst költöztettek ekkor új lakóhelyre.
„Ezek az élőlények szövetségi vagy állami védettség alatt
álló fajok voltak, amelyekről jelentési kötelezettségünk volt.” – mondta az
egyik Hyundai képviselő hozzátéve azt, hogy a sivatagi teknősök ma már a Mojave
tesztpálya életének részét képzik.
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!