Sivatagi körülmények között bizonyított az új Hyundai Genesis


Az amerikai Los Angelestől három órányi autóútra, a látszólag teljesen kihalt Mojave sivatagban egy tábla jelzi csupán a Hyundai Motor Group létesítményét, ahol legutóbb a vadonatúj Hyundai Genesis vizsgázott.

A teljes csend közepén áll a koreai autóóriás kaliforniai tesztcentruma, amelynek hatalmas ovális tesztpályáján a régen várt új Hyundai Genesis modell kiértékelését végezték még a bemutató előtt. „Az extrém időjárási körülmények tökéletes alapot adnak ahhoz, hogy a járműveket tűrőképességük határáig tesztelhessük. Nem mellesleg pedig elkerülhetjük a bemutató előtt megjelenő kémfotókat is.” – mondta Kwak Byung-cheol fejlesztő, aki egyike az itt dolgozó 25 mérnöknek.     

A világ autógyártói minden évben repülőgépeken szállítják a hírhedt amerikai Halál Völgye közelében fekvő Mojave sivataghoz új modelljeiket azért, hogy ott szélsőséges körülmények között teszteljék autóik képességeit, megbízhatóságát és tartósságát.




A Hyundai azonban az amerikai piac fontosságára tekintettel egy lépéssel tovább ment: saját, 17,7 millió négyzetméteres tesztcentrumot hozott létre itt, amelyben egy 10,3 kilométer hosszúságú ovális pálya, egy technikai pálya, valamint egy kikövezett domb és különböző útfelületeket szimuláló útszakasz is megtalálható. Csupán néhány nagy gyártó, így a General Motors, a Ford és a Toyota rendelkezik hasonló méretű tesztcentrummal az Egyesült Államokban.

A 2005-ös megnyitása óta kb. 300 Hyundai és Kia modellen végeznek itt teszteket évente. Minden egyes autó nagyjából 200 ezer kilométert fut az itteni tesztpályán és az amerikai utakon, mielőtt bemutatnák az adott típust. A létesítmény legfontosabb elemei azok az útszakaszok, amelyeken az autó rezgéseit és hangjait vizsgálják 30 amerikai nagyváros, köztük New York, Detroit, Denver és San Francisco útfelületeit imitálják, de a Los Angelesi autópályát is egy 1,6 kilométeres szakasszal mintázták. Ezzel gyakorlatilag feleslegessé vált a prototípusok városról városra utaztatása.


„A tesztcentrumban található utakat nemcsak az amerikai útviszonyokhoz igazítottuk, vannak olyan utak is, amelyek az európai, koreai és a brazil útviszonyokat szimulálják.” – mondja Wendell Collins, a futómű és kormányzási részleg vezetője, aki korábban a GM-nél és a Delphinél dolgozott, mielőtt nyolc éve a Hyundaihoz szerződött volna.   

A komplett járművek mellett az olyan részegységeket, mint a futómű, a lökhárítók, vagy a fényszórók alkatrészeit, egységeit szintén a Mojave sivatagban próbálják ki.


Az elmúlt időszakban azonban minden az új, következő generációs Genesisről szólt a Mojave sivatagban, amelyet november 26-án mutatta be Dél-Koreában, míg az amerikai premier jövő év elejére várható.

Amióta tavaly novemberben az első két tesztpéldány megérkezett, körülbelül további húsz autón végeztek vizsgálatokat a sivatagban. A limuzint több mint 33 ezer kilométeres erőltetett tesztelésnek vetették alá, amelynek során 3 200 kört tettek meg az autókkal a 10,3 kilométeres tesztpályán több mint 250 kilométeres óránkénti sebesség mellett.  


A mérnökök különösen nagy figyelmet fordítottak az autógyártó első, limuzinok számára fejlesztett HTRAC négykerék-meghajtási rendszerének tesztelésére, amely az útviszonyoknak megfelelően képes az erő tengelyek közötti hatékony elosztására. A fejlesztők szerint ezekkel a legújabb technológiákkal az új Genesis valahol a sportos BMW 5-ös sorozat és a kényelmesebb Mercedes-Benz E osztálya között helyezkedik el. A Hyundai azt reméli, hogy ezen említett két tradicionális luxusmodell tulajdonságai nemcsak teljesítményében, de prémium imidzsében az új Genesisben is megtalálható.

„Célunk az volt, hogy ezen két autó legjobb tulajdonságait egyesítsük a Genesisünkben.” – mondta Andy Freels, az értékelési csoport vezetője, aki nem titkolta elégedettségét és várakozásait sem. „A fennmaradó tesztelési időszakban még több dinamizmust kívánunk adni a régi Genesisnek, amely inkább kényelmes vezethetőségével tűnt ki eddig.” – tette hozzá.


A Hyundai első generációs Genesis modellje a piac egyik legkelendőbb modellévé vált az Egyesült Államokban, ahol a 2008-as bemutatása óta közel 100 ezer darab kelt el belőle. Ez volt az első koreai gyártású autó, amely 2009-ben elnyerte az Év Autója címet Észak-Amerikában.

A Hyundai Mojave sivatagi tesztközpontjának egyik érdekes ténye, hogy a legnagyobb kihívást nem a perzselő napsütés, vagy az építők négyórás ingázása, hanem a sivatagi teknősök jelentették. A létesítmény alapjainak építése közben ugyanis 2004-ben két sivatagi teknőst találtak, amelyek miatt a környezetvédő csoportok nyomására hónapokra leállt az építkezés. Az építés csak azután folytatódhatott, miután a Hyundai új élőhelyet talált a teknősök számára, ahová áttelepítette azokat.


A Mojave projekt 60 milliárd wonos, azaz 56 millió dolláros költségéből 17 milliárd wont fordított a teknősök és más vadállatok áttelepítésére. A híradások szerint körülbelül 28 teknőst költöztettek ekkor új lakóhelyre.

„Ezek az élőlények szövetségi vagy állami védettség alatt álló fajok voltak, amelyekről jelentési kötelezettségünk volt.” – mondta az egyik Hyundai képviselő hozzátéve azt, hogy a sivatagi teknősök ma már a Mojave tesztpálya életének részét képzik.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését