Bemutatkozik a Hyundai cseh autógyára - Szállítás


Ebben a cikksorozatban bemutatjuk Európa egyik legmodernebb autógyárának, a Hyundai Motor Manufacturing Czech nosovicei üzemének egyes részegységeit.

Idén nyáron egy több részletből álló cikksorozatban mutatkoztak be az autógyár egyes termelő üzemei (présüzem, hegesztőüzem, fényezőüzem, összeszerelő-üzem és a sebességváltó-üzem), ám az új autókkal kapcsolatos feladatok nem érnek véget a kész autók végellenőrzésével, hiszen ezeknek az autóknak el is kell jutniuk rendeltetési helyükre, a vásárlókhoz.


Összesen 12 alkalmazottat foglalkoztatnak a gyár értékesítés-támogatási osztályán, akik feladata a megrendelések ütemezése és az elkészült autók eljuttatása a világ közel 60 országába. További 20 fő dolgozik a vevőszolgálati részlegnél, hiszen még mielőtt a kész autók kiszállításra kerülnek, számos feladatot el kell végezni rajtuk.

„Ezen feladatok közé tartozik a megrendelések visszaigazolása, a kész autók leszállítási idejének meghatározása, valamint az autók pénzügyi, adójogi és vámszakmai ügyeinek kezelése.” – mondja Michal Knopik, az értékesítés-támogatási osztály vezetője. „Amikor ezekkel mind megvagyunk, felvesszük a kapcsolatot a termelésellenőrzési osztállyal, amely elindítja az autók gyártását. Akkor már fizikailag is láthatjuk ezeket a szalagokon. „Az elkészült autók 73 százaléka kamionon, míg a fennmaradó 27 százaléka vonaton hagyja el a létesítményt. Nagyjából 100-200 kamionnyi autó hagyja el a gyárat naponta, hetente pedig 7-11 vonat indul. A vonatokon általában modellösszetételtől függően kb. 228 autó kaphat helyet, amelyek használata elsősorban azok környezetkímélő üzeme és nagyobb kapacitása miatt előnyös számunkra.” – magyarázza Knopik.


A trélerek és a vonatok rakodása között óriási különbség, hogy míg előbbit a sofőr maga pakolja fel, addig a vonatra a Glovis alkalmazottai parkolják fel az autókat. „Az exporttervezést hetente végzi fő fuvarozónk, a Glovis Europe, amely a teljes termelés 95 százalékát bonyolítja le. A maradékot közvetlenül a vásárlókhoz irányítjuk Szerbiába, vagy Horvátországba.” – magyarázza Jan Minarčík, az értékesítés-támogatási részleg tagja. „Egy megrendelt autót a rendeltetési céljától függően egy és három hónap közötti időtávon belül le tudunk szállítani. Új-Zéland és Ausztrália esetében ez az idő éppen három hónap, mivel a hajóút 50-60 napig tart.”

A Hyundai Motor Manufacturing Czech vállalat az elmúlt fél évben több mint 50 országba szállította ki autóit. A HMMC öt legnagyobb felvevőpiaca sorrendben: Németország, Oroszország, az Egyesült Királyság, Spanyolország és Törökország.

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését