Bemutatkozik a Hyundai cseh autógyára - Szállítás
Ebben a
cikksorozatban bemutatjuk Európa egyik legmodernebb autógyárának, a Hyundai
Motor Manufacturing Czech nosovicei üzemének egyes részegységeit.
Idén nyáron egy több részletből álló cikksorozatban
mutatkoztak be az autógyár egyes termelő üzemei (présüzem, hegesztőüzem,
fényezőüzem, összeszerelő-üzem és a sebességváltó-üzem), ám az új autókkal
kapcsolatos feladatok nem érnek véget a kész autók végellenőrzésével, hiszen
ezeknek az autóknak el is kell jutniuk rendeltetési helyükre, a vásárlókhoz.
Összesen 12 alkalmazottat foglalkoztatnak a gyár
értékesítés-támogatási osztályán, akik feladata a megrendelések ütemezése és az
elkészült autók eljuttatása a világ közel 60 országába. További 20 fő dolgozik
a vevőszolgálati részlegnél, hiszen még mielőtt a kész autók kiszállításra
kerülnek, számos feladatot el kell végezni rajtuk.
„Ezen feladatok közé tartozik a megrendelések
visszaigazolása, a kész autók leszállítási idejének meghatározása, valamint az
autók pénzügyi, adójogi és vámszakmai ügyeinek kezelése.” – mondja Michal
Knopik, az értékesítés-támogatási osztály vezetője. „Amikor ezekkel mind
megvagyunk, felvesszük a kapcsolatot a termelésellenőrzési osztállyal, amely
elindítja az autók gyártását. Akkor már fizikailag is láthatjuk ezeket a
szalagokon. „Az elkészült autók 73 százaléka kamionon, míg a fennmaradó 27
százaléka vonaton hagyja el a létesítményt. Nagyjából 100-200 kamionnyi autó
hagyja el a gyárat naponta, hetente pedig 7-11 vonat indul. A vonatokon
általában modellösszetételtől függően kb. 228 autó kaphat helyet, amelyek
használata elsősorban azok környezetkímélő üzeme és nagyobb kapacitása miatt
előnyös számunkra.” – magyarázza Knopik.
A trélerek és a vonatok rakodása között óriási különbség,
hogy míg előbbit a sofőr maga pakolja fel, addig a vonatra a Glovis
alkalmazottai parkolják fel az autókat. „Az exporttervezést hetente végzi fő fuvarozónk,
a Glovis Europe, amely a teljes termelés 95 százalékát bonyolítja le. A maradékot
közvetlenül a vásárlókhoz irányítjuk Szerbiába, vagy Horvátországba.” –
magyarázza Jan Minarčík, az értékesítés-támogatási részleg tagja. „Egy
megrendelt autót a rendeltetési céljától függően egy és három hónap közötti
időtávon belül le tudunk szállítani. Új-Zéland és Ausztrália esetében ez az idő
éppen három hónap, mivel a hajóút 50-60 napig tart.”
A Hyundai Motor Manufacturing Czech vállalat az elmúlt fél
évben több mint 50 országba szállította ki autóit. A HMMC öt legnagyobb
felvevőpiaca sorrendben: Németország, Oroszország, az Egyesült Királyság,
Spanyolország és Törökország.
Forrás: hyundai-motor.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!