Új arcot kap a Hyundai
A Hyundai csoport idén kinevezett vezető formatervezője, Peter
Schreyer feladata, hogy a Hyundai teljesen új formavilágának kialakításával
elhatárolja azt a Kia testvérmárkától.
„A Hyundainak már manapság is van egyfajta megkülönböztető
formai irányzata, viszont még mindig hiányzik az egyértelmű identitás, az
arculat.” – mondta ezzel kapcsolatban Schreyer.
2006-tól kezdődően Schreyer végigvezette a Kia formai
átalakulását olyan lélegzetelállító tanulmányautókkal, amelyek egyik első
képviselője a Kee volt, amelyen a tigrisszáj motívum először bemutatkozott. A
formatervező szerint a hűtőrács egyedi identitást és karaktert adott a Kia
modelljeinek, ám most egy egészen más kihívás előtt áll.
„A Hyundai egy teljesen eltérő kihívás, hiszen a
modellpaletta jóval szélesebb. Sok részlet már a helyén van, ám újra kell értelmezni
és rendbe kell tenni azokat. Természetesen Koreában a Hyundai név sokkal több kulturális
és politikai tartalommal is bír, mint a Kia, amely jóval fiatalabb márka. A Hyundai
sokkal mélyebben beágyazódott a koreai történelembe és társadalomba, így nem
könnyű valami újat létrehozni vele kapcsolatban.” – magyarázza Schreyer
A tervek szerint a jövőben sem választják szét a két márka
modellkínálatát, azaz a továbbiakban is minkét márka kínál modelleket azonos
szegmensekben. „Sok termékünk teljes körű és a legtöbb szegmensben minkét márka
kínálja autóit. Ez azonban nem jelenti, hogy modelljeink versengnének
egymással, csupán megduplázza a lehetőségeket ugyanazon a piacon. A mi
feladatunk az, hogy jobban elkülönítsük a márkákat és éppen ezen dolgozunk.”
A Hyundai és a Kia formatervező csoportjai továbbra is
elkülönülten dolgoznak. Jelenleg a két dizájncsapat a namyangi
fejlesztőközpontban egy épületben tevékenykedik Koreában, ám a Kia részére már épül
egy további központ ugyanott.
„A csapatok továbbra is különállóan dolgoznak de
természetesen továbbra is lehetőségük van az ötletek megosztására és megérteni
a másik részlegen működő dolgokat. Sok a közös bennünk és kihasználjuk a
kölcsönös előnyöket. Olyan lendületet és dinamikát kívánok létrehozni, amely
mindkét márkát eljuttatja a következő szintre.”
Forrás: just-auto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!