Új arcot kap a Hyundai


A Hyundai csoport idén kinevezett vezető formatervezője, Peter Schreyer feladata, hogy a Hyundai teljesen új formavilágának kialakításával elhatárolja azt a Kia testvérmárkától.

„A Hyundainak már manapság is van egyfajta megkülönböztető formai irányzata, viszont még mindig hiányzik az egyértelmű identitás, az arculat.” – mondta ezzel kapcsolatban Schreyer.

2006-tól kezdődően Schreyer végigvezette a Kia formai átalakulását olyan lélegzetelállító tanulmányautókkal, amelyek egyik első képviselője a Kee volt, amelyen a tigrisszáj motívum először bemutatkozott. A formatervező szerint a hűtőrács egyedi identitást és karaktert adott a Kia modelljeinek, ám most egy egészen más kihívás előtt áll.

„A Hyundai egy teljesen eltérő kihívás, hiszen a modellpaletta jóval szélesebb. Sok részlet már a helyén van, ám újra kell értelmezni és rendbe kell tenni azokat. Természetesen Koreában a Hyundai név sokkal több kulturális és politikai tartalommal is bír, mint a Kia, amely jóval fiatalabb márka. A Hyundai sokkal mélyebben beágyazódott a koreai történelembe és társadalomba, így nem könnyű valami újat létrehozni vele kapcsolatban.” – magyarázza Schreyer


A tervek szerint a jövőben sem választják szét a két márka modellkínálatát, azaz a továbbiakban is minkét márka kínál modelleket azonos szegmensekben. „Sok termékünk teljes körű és a legtöbb szegmensben minkét márka kínálja autóit. Ez azonban nem jelenti, hogy modelljeink versengnének egymással, csupán megduplázza a lehetőségeket ugyanazon a piacon. A mi feladatunk az, hogy jobban elkülönítsük a márkákat és éppen ezen dolgozunk.”   

A Hyundai és a Kia formatervező csoportjai továbbra is elkülönülten dolgoznak. Jelenleg a két dizájncsapat a namyangi fejlesztőközpontban egy épületben tevékenykedik Koreában, ám a Kia részére már épül egy további központ ugyanott.

„A csapatok továbbra is különállóan dolgoznak de természetesen továbbra is lehetőségük van az ötletek megosztására és megérteni a másik részlegen működő dolgokat. Sok a közös bennünk és kihasználjuk a kölcsönös előnyöket. Olyan lendületet és dinamikát kívánok létrehozni, amely mindkét márkát eljuttatja a következő szintre.”

Forrás: just-auto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését