Teret vesztenek a koreai autók saját hazájukban


Az idén szinte valamennyi kategóriában csökkentek a koreai autógyártók hazai eladásai, miközben ügyfeleik egyre több importált autót vásárolnak.   

A január és szeptember közötti időszakban a helyi autógyártók 1 007 289 autót értékesítettek Dél-Koreában, vagyis 0,7 százalékkal kevesebbet, mint tavaly. Az enyhe csökkenés szinte minden kategóriában érezhető volt, köztük a sokáig dominánsnak tekintett kis- és kompakt kategóriákban is.

A nemzet két legkeresettebb modellje – a Hyundai Avante és a Sonata – eladásai a tavalyi 81 256-ról 69 609 és 67 806-ról 64 588 darabra zuhant az említett időszakban. Dél-Korea legnagyobb autógyártójának többi modelljének – az Accent, i30, i40 és Veloster – értékesítése szintén csökkent. A Kia vezető modelljei, a Morning, a Ray, a Pride és a K5 modelljei szintén veszítettek népszerűségükből.  


Csupán néhány olyan modell, mint a Hyundai Grandeur, a Kia K7 és más hobbiterepjáró növelte eladásait idén annak ellenére, hogy a konkurens japán autógyártók csökkentették pl. a Toyota Camry és a Nissan Altima koreai árát.  

A piaci bennfentesek a csökkenés okát az importautók térnyerésével, valamint a Hyundai és Kia modellek gyártását befolyásoló elhúzódó sztrájkok miatti termeléskiesésben látják, de a hiányzó új modellek is jelentősen befolyásolják a Hyundai csoport eladásait.

Ezzel szemben a Koreai Automobil Importőrök és Kereskedők adatai szerint az importált autók eladásai drasztikusan, 20,9 százalékkal 130 239 darabra emelkedtek a tavalyi 107 725 darabról.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését