Kémfotókon a Hyundai i10 szedán és a kisegyterű
Indiában sikerült lefotózni a Hyundai Grand i10-re épülő
lépcsőshátú változatot, valamint elcsíptek egy különös egyterű modellt is.
Nemrég számoltam be arról, hogy az új Hyundai Grand i10-re
épülő szedán változat első tesztpéldányai már elkészültek, amelyekről most
végre sikerült felvételeket is készíteni az Indian Autos Blog egyik
olvasójának.
A felvételek alapján megállapítható, hogy a Hyundai immár
készen áll arra, hogy felvegye a küzdelmet az indiai piacon igen népszerű
Maruti Swift DZire, a Honda Amaze, vagy az indiai gyártású Tata Indigo eCS
ellen. Erre utal, hogy az autó láthatóan elkészült, amelynek egyik
alapfelszereltségű modelljét tesztelték éppen a Chennaihoz közeli autópályán.
A forma alapján az is nyilvánvalóvá vált, hogy a Grand i10
szedán a hátsó ajtóig teljes mértékben megegyezik a már bemutatott ötajtós
változattal, a C oszlop pedig a Honda Amazehez hasonlóan fordul rá a zömök
csomagtartóra. Az új változat belül is megörökölte a Grand i10 műszerfalát.
A kis limuzin mellett első alkalommal sikerült (igaz, elég
rossz minőségű) felvételeket készíteni az egyterű változatról is, amelynek
formája egy nagyra nőtt Grand i10-et idéz. A kép alapján az autó nem is
túlzottan magas, ám közelebbi szemrevételezéssel az is megállapítható, hogy az
ablakok vonalvezetése megpróbálja elrejteni az autó valódi méreteit.
A méretek és a hagyományos ajtók arra utalnak, hogy az autó
nem lesz akkora, mint a fő konkurensnek tekintett Maruti Ertiga, ám a hatalmas
hátsó lámpatestekkel felszerelt új modell várhatóan sok formai megoldást örököl
a már megjelent modellektől, így minden bizonnyal az autó első kiképzése is
hasonló lesz azokhoz. A hátsó lámpatest formája, az egész karosszéria arányai alapján az is elképzelhető, hogy a Hyundai nem is egy vadonatúj modellt kíván bevezetni, hanem az Európában már néhány éve piacra vezetett ix20 modellt adaptálja az indiai viszonyokhoz.
Korai még megmondani, hogy a két új modell milyen motorokkal
kerül majd az indiai kereskedőkhöz. Könnyebb a helyzet a már bemutatott Grand
i10 lépcsőshátú változatával, hiszen az várhatóan az ötajtós 1, 2 literes Kappa
erőforrását örökli majd meg, amelyre bizonyíték a lefotózott autó hátsó ajtaján
található 1,2 MT” matrica is. Emellett szinte biztosan választható lesz az új 1,1
literes dízelváltozat is és akár az i20-ban is használt erősebb, 1,4 literes dízelmotor
is beköltözhet a limuzinba.
Nehezebb a helyzet a kisegyterűvel, amely egy teljesen új
modell (vagy mégsem), ám várhatóan hasonló
motorkínálattal rendelkezik majd, mint európai testvére. Mindkét modell
várhatóan még 2014-ben bemutatkozhat Indiában.
Forrás:indianautosblog.com, overdrive.in
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!