Koreai csata a Hyundai és a Mercedes között


Szinte ugyanakkor, amikor a Hyundai bemutatta stratégiailag egyik legfontosabb modelljét, a Mercedes-Benz S-osztály is színre lépett Dél-Koreában.

A Hyundai Motor Group és a Mercedes-Benz különleges csatát vív Dél-Koreában azért, hogy egymás elől hódítsák el prémiumkategóriás vásárlóikat, amely komoly kihatással lehet a két vállalat hosszú távú koreai sikerességére.  

A Hyundai ugyanis egyre inkább a prémiumszegmens irányába kacsingat, ahol egyértelműen a Mercedes-Benz az (egyik) úr. A német autógyártó ezzel egyidejűleg a Hyundai által uralt, alacsonyabb árkategóriában is kezd sikereket elérni a Koreában eddig szinte monopolhelyzetben lévő Hyundaijal szemben. A dolgok jelenlegi állása szerint a világranglista harmadik és ötödik gyártójaként ismert két márka koreai harca hosszabb távon akár kihatással lehet a világpiacon betöltött szerepükre is.


November végén a Hyundai elnöke, Mong-koo Chung és a Mercedes-Benz főnöke, Dieter Zetsche Szöulban egyetlen nap eltéréssel mutatták be kulcsfontosságú modelljeiket a nagyközönségnek. A két modell a második generációs Hyundai Genesis és a Mercedes-Benz új S-osztályos modellje volt.

„Korea autópiacán az elmúlt 10 évben meghatszorozódott az importált autók szegmense. Úgy hisszük, hogy a Mercedes-Benz Korea 2020-ig megduplázhatja eladásait az országban.” – mondta Zetsche az új S-osztály dél-koreai premierjén.

A Mercedes-Benz idén január és október között 20 822 darab autót adott el Dél-Koreában, amely az előző évinél 21 százalékkal magasabb, így az ország a német luxusmárka S és E osztályának ötödik legnagyobb piacává lépett elő.


Egy nappal az S-osztály premierje előtt a Hyundai vezetője, Mong-koo Chung az új Genesis modellbe vetett bizalmának hangot adva, tőle szokatlan módon részt vett a modell koreai bemutatóján. „Az európai prémiummárkákkal versengünk.” – mondta a 75 éves elnök a márka egyedüli öszkerékhajtásos prémium limuzinjának premierjén. A Hyundai januártól az új modell európai és amerikai bevezetésére készül. A korábbi Genesis 2009. óta már kapható volt az Egyesült Államokban, ám az új modell lesz az első, amely Európában is árusításra kerül.

A fiatal koreai vásárlók német luxusautók iránt mutatkozó, egyre növekvő éhsége tovább erősítik a Hyundai azon igyekezetét, hogy a koreai márkát prémiumgyártóvá léptessék elő. Ebből kifolyólag a Hyundainak egyfelől sürgős lépéseket kell tennie, hogy megőrizze otthoni piaci részesedését, de másrészt el kell fogadtatnia magát prémiumgyártóként is.   


Ennek első lépéseként különleges, privát bemutatótermeket hoztak létre ideiglenes jelleggel az ország két legnagyobb városában, Szöulban és Busanban, ahol az ügyfelek kényelmes körülmények között ismerkedhetnek meg az új modell értékeivel és fejlett technológiáival.

Ugyanakkor elemzők rámutatnak arra, hogy időbe telhet egy tömeggyártónak kiérdemelnie a prémium márkaképet. „Különösen az európai prémiummárkák által uralt európai piacon vár hatalmas küzdelem a Hyundai márkára.” – mondja Sung-moon Suh, a Korea Investment & Securities elemzője.  


Mindeközben a Mercedes-Benz Korea az utóbbi két évben kompakt modelljeivel igyekezett különválasztania modellkínálatát. A hagyományos luxusmodellek mellett a 20, 30 éves korosztály számára a tavalyi B-osztály premierjét követően idén augusztusban bemutatta az A-osztályt, amelyek komoly fenyegetést jelentenek a Hyundai és Kia modelljei számára.

Zetsche szerint az „A a Mercedes Attakja, azaz támadása” és a modell a prémiumkínálat fontos kiegészítője Koreában. Úgy tűnik, a támadás egyre intenzívebb, hiszen az S-osztály premierjén szó esett egy lehetséges fejlesztőközpont, oktatóközpont és logisztikai központ koreai létesítéséről is. „A java még hátravan!” – mondta Zetsche utalva arra, hogy a német gyártó még többre vágyik.    


Kétségtelen, hogy az importált autók kiterjesztett modellkínálata jóval több választási lehetőséget kínál a helyi vásárlók számára. A szabadkereskedelmi egyezmények által biztosított alacsonyabb árak pedig lehetővé teszik a potenciális vásárlók számára, hogy a helyi termékek helyett importált autót válasszanak.  

A Hyundai 10 autójából jelenleg hetet Dél-Koreában adja el, ám a helyi értékesítés lassulni látszik az importált modellek iránti egyre növekvő kereslet miatt. Tízből hét importált autót német márkák adtak el, pl. az Audi, BMW, Mercedes-Benz és a Volkswagen márkák igen keresetté váltak az utóbbi időben.  


Az Európai Unióval és az Egyesült Államokkal kötött egyezmények hatására az importált autók részaránya 10 százalékra emelkedett tavaly Dél-Koreában és az arány idén is egyre növekszik. Idén január és október között az eladások 21 százalékkal 130 239 darabra emelkedtek, amelynek 78 százaléka Európából érkezett.

Az importmodellek iránti növekvő kereslet miatti fenyegetettség hatására a Hyundai csoport idén kénytelen volt húzómodelljeinek, így pl. az i30, i40 árát is csökkenteni, ám a hazai értékesítési eredmények továbbra sem emelkednek.

Forrás: koreatimes.co.kr

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését