Koreai csata a Hyundai és a Mercedes között
Szinte ugyanakkor, amikor a Hyundai bemutatta stratégiailag
egyik legfontosabb modelljét, a Mercedes-Benz S-osztály is színre lépett
Dél-Koreában.
A Hyundai Motor Group és a Mercedes-Benz különleges csatát
vív Dél-Koreában azért, hogy egymás elől hódítsák el prémiumkategóriás
vásárlóikat, amely komoly kihatással lehet a két vállalat hosszú távú koreai
sikerességére.
A Hyundai ugyanis egyre inkább a prémiumszegmens irányába
kacsingat, ahol egyértelműen a Mercedes-Benz az (egyik) úr. A német autógyártó
ezzel egyidejűleg a Hyundai által uralt, alacsonyabb árkategóriában is kezd
sikereket elérni a Koreában eddig szinte monopolhelyzetben lévő Hyundaijal
szemben. A dolgok jelenlegi állása szerint a világranglista harmadik és ötödik
gyártójaként ismert két márka koreai harca hosszabb távon akár kihatással lehet
a világpiacon betöltött szerepükre is.
November végén a Hyundai elnöke, Mong-koo Chung és a
Mercedes-Benz főnöke, Dieter Zetsche Szöulban egyetlen nap eltéréssel mutatták
be kulcsfontosságú modelljeiket a nagyközönségnek. A két modell a második
generációs Hyundai Genesis és a Mercedes-Benz új S-osztályos modellje volt.
„Korea autópiacán az elmúlt 10 évben meghatszorozódott az
importált autók szegmense. Úgy hisszük, hogy a Mercedes-Benz Korea 2020-ig
megduplázhatja eladásait az országban.” – mondta Zetsche az új S-osztály
dél-koreai premierjén.
A Mercedes-Benz idén január és október között 20 822 darab
autót adott el Dél-Koreában, amely az előző évinél 21 százalékkal magasabb, így
az ország a német luxusmárka S és E osztályának ötödik legnagyobb piacává
lépett elő.
Egy nappal az S-osztály premierje előtt a Hyundai vezetője,
Mong-koo Chung az új Genesis modellbe vetett bizalmának hangot adva, tőle
szokatlan módon részt vett a modell koreai bemutatóján. „Az európai
prémiummárkákkal versengünk.” – mondta a 75 éves elnök a márka egyedüli
öszkerékhajtásos prémium limuzinjának premierjén. A Hyundai januártól az új
modell európai és amerikai bevezetésére készül. A korábbi Genesis 2009. óta már
kapható volt az Egyesült Államokban, ám az új modell lesz az első, amely
Európában is árusításra kerül.
A fiatal koreai vásárlók német luxusautók iránt mutatkozó, egyre
növekvő éhsége tovább erősítik a Hyundai azon igyekezetét, hogy a koreai márkát
prémiumgyártóvá léptessék elő. Ebből kifolyólag a Hyundainak egyfelől sürgős
lépéseket kell tennie, hogy megőrizze otthoni piaci részesedését, de másrészt
el kell fogadtatnia magát prémiumgyártóként is.
Ennek első lépéseként különleges, privát bemutatótermeket
hoztak létre ideiglenes jelleggel az ország két legnagyobb városában, Szöulban
és Busanban, ahol az ügyfelek kényelmes körülmények között ismerkedhetnek meg az
új modell értékeivel és fejlett technológiáival.
Ugyanakkor elemzők rámutatnak arra, hogy időbe telhet egy
tömeggyártónak kiérdemelnie a prémium márkaképet. „Különösen az európai
prémiummárkák által uralt európai piacon vár hatalmas küzdelem a Hyundai
márkára.” – mondja Sung-moon Suh, a Korea Investment & Securities elemzője.
Mindeközben a Mercedes-Benz Korea az utóbbi két évben
kompakt modelljeivel igyekezett különválasztania modellkínálatát. A hagyományos
luxusmodellek mellett a 20, 30 éves korosztály számára a tavalyi B-osztály
premierjét követően idén augusztusban bemutatta az A-osztályt, amelyek komoly
fenyegetést jelentenek a Hyundai és Kia modelljei számára.
Zetsche szerint az „A a Mercedes Attakja, azaz támadása” és
a modell a prémiumkínálat fontos kiegészítője Koreában. Úgy tűnik, a támadás
egyre intenzívebb, hiszen az S-osztály premierjén szó esett egy lehetséges
fejlesztőközpont, oktatóközpont és logisztikai központ koreai létesítéséről is.
„A java még hátravan!” – mondta Zetsche utalva arra, hogy a német gyártó még
többre vágyik.
Kétségtelen, hogy az importált autók kiterjesztett
modellkínálata jóval több választási lehetőséget kínál a helyi vásárlók
számára. A szabadkereskedelmi egyezmények által biztosított alacsonyabb árak
pedig lehetővé teszik a potenciális vásárlók számára, hogy a helyi termékek
helyett importált autót válasszanak.
A Hyundai 10 autójából jelenleg hetet Dél-Koreában adja el,
ám a helyi értékesítés lassulni látszik az importált modellek iránti egyre
növekvő kereslet miatt. Tízből hét importált autót német márkák adtak el, pl.
az Audi, BMW, Mercedes-Benz és a Volkswagen márkák igen keresetté váltak az
utóbbi időben.
Az Európai Unióval és az Egyesült Államokkal kötött
egyezmények hatására az importált autók részaránya 10 százalékra emelkedett
tavaly Dél-Koreában és az arány idén is egyre növekszik. Idén január és október
között az eladások 21 százalékkal 130 239 darabra emelkedtek, amelynek 78
százaléka Európából érkezett.
Az importmodellek iránti növekvő kereslet miatti
fenyegetettség hatására a Hyundai csoport idén kénytelen volt húzómodelljeinek,
így pl. az i30, i40 árát is csökkenteni, ám a hazai értékesítési eredmények
továbbra sem emelkednek.
Forrás: koreatimes.co.kr
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!