Már futnak a lépcsőshátú Hyundai i10 prototípusok
A Hyundai Indiában fejleszti a vadonatúj (Grand) i10-re
épülő négyajtós limuzinját, amely a hírek szerint Európába is eljut majd.
A Hyundai idén júniusban leállította az Accent forgalmazását
Indiában, amely egy hosszú távú stratégia része, hiszen a vállalat már javában
fejleszti az i10 BA platformjára épülő kompakt szedánját, amely a Grand i10-nek
is alapot ad.
Az Indianautosblog.com munkatársai belső információi szerint
az új négyajtós mindenképpen az Indiában adózási szempontból határnak számító
négyméteres hosszúság alatt marad, így az ottani piacon méltó ellenfele lehet a
Suzuki Maruti Swift Dzire és a Honda Amaze modelleknek.
Az informátor azt is elárulta, hogy a modell első prototípusai
már elkészültek és megkezdődött azok tesztelése is. A formáról elárulták, hogy
a limuzin a Grand i10 hátsó ajtajának vonalvezetését örökli meg, a C oszlop
pedig a csomagtér irányában egyre vastagodik majd. A raktér maga kívülről
kicsinek tűnhet majd, ám a tervezők mindenképpen a konkurensek méretét hozzák
majd itt is. A hátsó lámpákról a Hyundai belső informátora elárulta, hogy azok „tipikusan
Hyundai formájúak” lesznek.
A motorválaszték valószínűleg megegyezik majd a Grand
i10-ben kapható erőforrásokkal, így egy 1,2-es Kappa benzinmotor és egy 1,1
literes U2 CRDI motor alkotja majd a palettát.
Annyit már biztosan tudunk, hogy az új kompakt limuzin
valamilyen formában Európába is eljut majd. Erről a török üzem korábbi
vezetője, Umit Karaarsalan beszélt még az Izmitben működő gyár fejlesztése
kapcsán: „Az i20 és az új i10 mellett a kisautó egy
új, nagyobb változatát is gyártani fogjuk, amely az i10 és i20 között
helyezkedik majd el. Az azonos padlólemeznek köszönhetően könnyedén gyárthatunk
lépcsőshátú kisautót is, ezért az új modell bevezetését követően kezdetét veszi
egy kiskategóriás limuzin termelése is.” – árulta el akkor Karaarsalan.
Könnyen elképzelhető, hogy az új,
nagy csomagtartós i10 formavilága az ötajtósokhoz hasonlóan némiképp eltér majd
az Indiában bevezetendő változattól. Ezen felül a motorkínálat is különbözhet,
hiszen Európában nem készül dízelmotoros verzió az új generációs i10 modellból.
Forrás: indianautosblog.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!