Már futnak a lépcsőshátú Hyundai i10 prototípusok


A Hyundai Indiában fejleszti a vadonatúj (Grand) i10-re épülő négyajtós limuzinját, amely a hírek szerint Európába is eljut majd.

A Hyundai idén júniusban leállította az Accent forgalmazását Indiában, amely egy hosszú távú stratégia része, hiszen a vállalat már javában fejleszti az i10 BA platformjára épülő kompakt szedánját, amely a Grand i10-nek is alapot ad.  

Az Indianautosblog.com munkatársai belső információi szerint az új négyajtós mindenképpen az Indiában adózási szempontból határnak számító négyméteres hosszúság alatt marad, így az ottani piacon méltó ellenfele lehet a Suzuki Maruti Swift Dzire és a Honda Amaze modelleknek.  

Az informátor azt is elárulta, hogy a modell első prototípusai már elkészültek és megkezdődött azok tesztelése is. A formáról elárulták, hogy a limuzin a Grand i10 hátsó ajtajának vonalvezetését örökli meg, a C oszlop pedig a csomagtér irányában egyre vastagodik majd. A raktér maga kívülről kicsinek tűnhet majd, ám a tervezők mindenképpen a konkurensek méretét hozzák majd itt is. A hátsó lámpákról a Hyundai belső informátora elárulta, hogy azok „tipikusan Hyundai formájúak” lesznek.   


A motorválaszték valószínűleg megegyezik majd a Grand i10-ben kapható erőforrásokkal, így egy 1,2-es Kappa benzinmotor és egy 1,1 literes U2 CRDI motor alkotja majd a palettát.

Annyit már biztosan tudunk, hogy az új kompakt limuzin valamilyen formában Európába is eljut majd. Erről a török üzem korábbi vezetője, Umit Karaarsalan beszélt még az Izmitben működő gyár fejlesztése kapcsán: „Az i20 és az új i10 mellett a kisautó egy új, nagyobb változatát is gyártani fogjuk, amely az i10 és i20 között helyezkedik majd el. Az azonos padlólemeznek köszönhetően könnyedén gyárthatunk lépcsőshátú kisautót is, ezért az új modell bevezetését követően kezdetét veszi egy kiskategóriás limuzin termelése is.” – árulta el akkor Karaarsalan.

Könnyen elképzelhető, hogy az új, nagy csomagtartós i10 formavilága az ötajtósokhoz hasonlóan némiképp eltér majd az Indiában bevezetendő változattól. Ezen felül a motorkínálat is különbözhet, hiszen Európában nem készül dízelmotoros verzió az új generációs i10 modellból.

Forrás: indianautosblog.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését