A Hyundai felkészült az új technológiai versenyre
A Hyundai hosszú távú célkitűzése, hogy az összes ázsiai autómárkát megelőzve első helyre tornássza fel magát Európában, amelyet elsősorban modern környezetbarát technológiákkal kíván elérni.
Hamarosan Európába is megérkezik a Hyundai fejlett
környezetbarát technológiájának első képviselője, a Hyundai Ioniq, amely a
világon elsőként egyszerre háromféle, hibrid, elektromos, valamint 2017.
közepétől plug-in hibrid változatban lesz elérhető. Az Ioniq európai bemutatóján
ráadásul az is kiderült, az elektromos változat a korábban becsült 250
kilométeres hatótávval szemben ideális esetben 280 kilométerre elegendő
kapacitással rendelkezik.
Az Ioniq azonban csupán a kezdet. „Mostanra nagyon tiszták
lette a dízelmotorjaink, amely mellett 2006-tól hibrideket is fejlesztünk és az
LG Chemmel közösen elősegítettük az akkumulátor-technológia fejlődését is” –
mondja Ki Sang-lee, a Hyundai Környezetbarát Technológiai Központjának
igazgatója. „Elsőként az Ioniq rendelkezik olyan Lítium-polimer
akkumulátorokkal, amely 15 százalékkal kevesebb helyet igényelnek, mint a
hagyományos lítium-ion akkuk.”
A Hyundai most sokak számára bizonyíthat: a magas dízelmotoros
aránnyal rendelkező európai márkáknak éppúgy, mint a Toyotának, amely elavult
Nikkelalapú akkumulátorokkal dolgozik. A bizonyítás mögött hatalmas befektetés
húzódik meg, amely elősegítheti a gyors technológiaváltást. Miközben a most
megjelenő Ioniq a túlságosan is a Priusra koncentrál, a koreaiak a jövőben
szeretnének kilépni a japánok szélárnyékából. „Vezető ázsiai márkává szeretnénk
válni Európában” – mondja Jochen Sengpiehl, a Hyundai Motor Europe
marketingvezetője, aki húsz új modell – köztük egy kisterepjáró – megjelenését
ígéri még az évtized vége előtt.
A modelloffenzívát innovatív erőforrás-technológia kíséri.
Ki azt is elárulta, alapvető előrelépések történtek mind az üzemanyagcellás,
mind pedig az elektromos akkutechnológia területén, utóbbi pedig akár 500
kilométeres hatótávú járműveket ígér. „Kihasználjuk az LG Chem és a Hyundai
Motor szoros együttműködését azért, hogy teljesen új elektromos
meghajtórendszer platformot fejlesszünk ki.”
Az új Hyundai Ioniq esetében egy teljesen új fejlesztésről
beszélhetünk annak ellenére, hogy még a teljesen elektromos változat is az i30
továbbfejlesztett alapjaira épül. ahelyett, hogy a teljes akkupakkot a hátsó
tengelyre helyezték volna, a mérnökök az utascella alatti területet használták
fel erre a célra. A méretre szabott építési technológiájával az innovatív
lítium-polimer akkucsomag megmutathatja, mit tud valójában: kisebb tömeg,
magasabb energiasűrűség jobb feltöltési és energia-visszatöltési
lehetőségekkel.
Ezzel a német prémiummárkák és a japán Toyota is hamar elveszíthetik
technológiai fölényüket. „2025-re 20 százalékos elektromos és 30 százalékos
plug-in hibrid aránnyal számolunk. A maradékon hibridek és dízelek osztoznak
majd. Minden más esetben nem tudjuk teljesíteni a 75 gramm/km-es széndioxid-kibocsátási
flottaelőírást” – mondja Ki Sang-lee udvarias mosollyal, ami azt sugallja, a
koreaiak felkészültek a technológiai verseny következő fordulójára.
Forrás: sueddeutsche.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!