Tovább küzd a Hyundai hazai piacán
A Hyundai Motor továbbra is nehézségekkel küzd Dél-Koreában,
ahol a vásárlók másfelé kacsingatnak, a helyi és import riválisok pedig egyre
intenzívebben versengenek a vásárlók kegyeiért.
Dél-Korea legnagyobb autógyártójának piaci részesedése a Kia
Motors 1999-es átvétele után a kétezres évek elején elérte a 80 százalékot,
tavaly azonban ez 68 százalékra zsugorodott, amelyen belül a Hyundai aránya
első alkalommal marat 40 százalék alatt. „A Hyundai piaci részaránya szép
lassan tovább fog csökkenni. Nagyon nehéz úgy piacvezetőnek maradni, hogy ilyen
kevés modelljük van” – mondja Hyun-cheol Kim, a Szöuli Nemzeti Egyetem professzora.
A vállalat két zászlóshajója, a koreaiak egykori
kedvenceként számon tartott Sonata és az Avante modell népszerűsége egyre
csökken. A Sonata részesedése a 2006-os 12 százalék felére, 6 százalékra esett
vissza ,míg az Avante 9-ről 7 százalékra csökkent ugyanebben a periódusban.
A szakértők szerint az eladások csökkenésének hátterében a
helyi és importmárkák többféle változatának elérhetősége áll. Az Audi, a
Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz együttesen kétszámjegyű növekedést tudott
produkálni az elmúlt hat év során és így mára a piac 15 százalékát birtokolják.
Emellett helyi márkákként a Renault Samsung, a GM Korea és a SsangYong szintén a
Hyundai részesedéséből csippentenek le olyan modelljeikkel, mint a Samsung SM6,
a Chevrolet Spark és a SsangYong Tivoli.
A Hyundai Motor márkaképével sincs minden rendben
Dél-Koreában, néhány vásárló ugyanis meg van győződve arról, hogy a hazai
piacon értékesített Hyundai modellek rosszabb minőségűek és drágábbak, mint a
világpiacon eladott autók.
Ezeket a véleményeket nagyrészt a koreai Bobadream
internetes közössége gyűjti össze, amely mára az autógyártó negatív kritikai
központjává vált. Ezen a honlapon a Hyundai autóit állandó műszaki problémái
miatt egyszerűen „halálos fegyver”-nek nevezik és számos fotót és videót is
közzétettek már a Hyundai helyben és a világ más részein eladott autói közötti
különbségekről.
A kritikákat korábban figyelmen kívül hagyó Hyundai nemrég változtatott
hozzáállásán, hiszen pontosan tudja, hogy ezek a kritikák nagyban befolyásolják
a márkáról kialakult képet és ezen keresztül a Hyundai eladásait is befolyásolja.
Decemberben ezért az internetes közösség 30 tagját meghívta a vállalathoz
azért, hogy a Hyundai legfelső vezetésével egyeztessenek.
A szakértők szerint a helyi eladások ugyan a vállalat
globális értékesítésének csupán 15 százalékát képviselik, az itt eladott autók
magas árrése miatt mégis nagyon fontos piacot jelentenek a Hyundai számára. „A
Hyundai nagyobb árréstartalmú prémium modelljei iránt jóval nagyobb a kereslet
Dél-Koreában, mint a világ más területein, ahol az autók árába a magasabb
logisztikai és kereskedelmi költségeket is be kell építeni” – mondja Yong-jin
Chung, a Shinban Investment elemzője. „Ennek ellenére nem lesz egyszerű
megtartani a hazai dominanciát, mivel más hazai gyártók még agresszívabb
marketinggel még több terméket kínálnak.”
Forrás: koreaherald.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!