Tovább küzd a Hyundai hazai piacán


A Hyundai Motor továbbra is nehézségekkel küzd Dél-Koreában, ahol a vásárlók másfelé kacsingatnak, a helyi és import riválisok pedig egyre intenzívebben versengenek a vásárlók kegyeiért. 

Dél-Korea legnagyobb autógyártójának piaci részesedése a Kia Motors 1999-es átvétele után a kétezres évek elején elérte a 80 százalékot, tavaly azonban ez 68 százalékra zsugorodott, amelyen belül a Hyundai aránya első alkalommal marat 40 százalék alatt. „A Hyundai piaci részaránya szép lassan tovább fog csökkenni. Nagyon nehéz úgy piacvezetőnek maradni, hogy ilyen kevés modelljük van” – mondja Hyun-cheol Kim, a Szöuli Nemzeti Egyetem professzora.

A vállalat két zászlóshajója, a koreaiak egykori kedvenceként számon tartott Sonata és az Avante modell népszerűsége egyre csökken. A Sonata részesedése a 2006-os 12 százalék felére, 6 százalékra esett vissza ,míg az Avante 9-ről 7 százalékra csökkent ugyanebben a periódusban.


A szakértők szerint az eladások csökkenésének hátterében a helyi és importmárkák többféle változatának elérhetősége áll. Az Audi, a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz együttesen kétszámjegyű növekedést tudott produkálni az elmúlt hat év során és így mára a piac 15 százalékát birtokolják. Emellett helyi márkákként a Renault Samsung, a GM Korea és a SsangYong szintén a Hyundai részesedéséből csippentenek le olyan modelljeikkel, mint a Samsung SM6, a Chevrolet Spark és a SsangYong Tivoli.   

A Hyundai Motor márkaképével sincs minden rendben Dél-Koreában, néhány vásárló ugyanis meg van győződve arról, hogy a hazai piacon értékesített Hyundai modellek rosszabb minőségűek és drágábbak, mint a világpiacon eladott autók.


Ezeket a véleményeket nagyrészt a koreai Bobadream internetes közössége gyűjti össze, amely mára az autógyártó negatív kritikai központjává vált. Ezen a honlapon a Hyundai autóit állandó műszaki problémái miatt egyszerűen „halálos fegyver”-nek nevezik és számos fotót és videót is közzétettek már a Hyundai helyben és a világ más részein eladott autói közötti különbségekről.  

A kritikákat korábban figyelmen kívül hagyó Hyundai nemrég változtatott hozzáállásán, hiszen pontosan tudja, hogy ezek a kritikák nagyban befolyásolják a márkáról kialakult képet és ezen keresztül a Hyundai eladásait is befolyásolja. Decemberben ezért az internetes közösség 30 tagját meghívta a vállalathoz azért, hogy a Hyundai legfelső vezetésével egyeztessenek.


A szakértők szerint a helyi eladások ugyan a vállalat globális értékesítésének csupán 15 százalékát képviselik, az itt eladott autók magas árrése miatt mégis nagyon fontos piacot jelentenek a Hyundai számára. „A Hyundai nagyobb árréstartalmú prémium modelljei iránt jóval nagyobb a kereslet Dél-Koreában, mint a világ más területein, ahol az autók árába a magasabb logisztikai és kereskedelmi költségeket is be kell építeni” – mondja Yong-jin Chung, a Shinban Investment elemzője. „Ennek ellenére nem lesz egyszerű megtartani a hazai dominanciát, mivel más hazai gyártók még agresszívabb marketinggel még több terméket kínálnak.”

Forrás:  koreaherald.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei