Kétévente jönnek az új elektromos Hyundai modellek
A Hyundai idén dobja piacra első elektromos autóját, az Ioniq Electric modell után pedig kétévente érkeznek újabb elektromos meghajtású modellek.
A Hyundai Motor termékpalettájának fontos részévé szeretné
tenni elektromos járműkínálatát, amely a technológia gyors fejlődése miatt
minden második évben újabb modellekkel gyarapszik majd azért, hogy a jelenlegi
175 km-es átlagos hatótávot 400 kilométeresre bővítsék. Ez a szédítő tempó
nemcsak az olyan modelleknek köszönhető, mint a Tesla Model 3 vagy a Chevrolet
Bolt EV, hanem az egyelőre csak hazájukban kapható kínai konkurensek
villámgyors fejlődésének is.
Byung-ki Ahn, A Hyundai Motor Group környezetbarát
járműfejlesztési részlegének vezetője szerint az elektromos járművek
technológiai fejlődése elég lassú volt az elmúlt hat évben, ám a Kínából érkező
nyomás és kereslet a jövőben jelentős mértékben felgyorsulhat. „Az elektromos
járművek gyorsan változnak. Hagyományos értelemben másfél-két év nem hosszú idő”
– mondta Ahn nemrég egy interjúban. „Az elektromos járműiparban viszont ez
hosszú idő. Készen kell állnunk arra, hogy minden második évben új generációt
tudjunk bemutatni.”
A Hyundai idén vezeti be első elektromos modelljét, az Ioniq
elektromos mellett hibridként és plug-in hibridként is piacra kerül. Az Ioniq
Electric az EU ciklus szerint ugyan 280 kilométeres hatótávval rendelkezik, a
valóságban ez inkább csak 200
kilométer közeli értéket jelent.
Az Ioniq Electric első ügyfelei ugyan még csak most veszik
át új autóikat, a Hyundai azonban máris azt tervezi, hogy két év múlva,
2018-ban már egy 320 kilométeres, majd 2020-ban egy 400 kilométeres valós hatótávú
elektromos autót dobnak piacra. Ez a Hyundai csoport azon merész vállalásának
része, amelynek keretében 28 új környezetbarát modellt mutatnak be 2020-ig,
amelyen belül 10 hagyományos hibrid, 8 plug-in hibrid, 8 elektromos és 2 üzemanyagcellás
autó érkezik.
A Hyundai szerint az elektromos autók teljesítménye ebben az
időszakban drasztikusan nőni fog, ami az autók frissen és versenyképesen
tartása érdekében folyamatos fejlesztést követel meg. „Az elmúlt 5-6 évben
semmi drasztikus változás nem történt – mondja Ahn. „Ám miután a kínai vállalatok
is beszálltak az üzletágba, magukhoz ragadták a változást.”
Ahn elmagyarázta, hogy a Kínában elektromos autókat
értékesítő külföldi vállalatoknak kötelező az elektromos meghajtórendszert
helyi beszállítóktól beszerezniük, ennek nyomán viszont a kínai alvállalkozók
technológiája hatalmasat ugrott az olyan komponensek tekintetében, mint a motor
és az elektronikus vezérlőrendszer. „Rengeteg elektromos komponenseket előállító
vállalat van, majdnem 200, és mind nagyon komolyan veszi.”
A Hyundai nem aggódik azért, hogy újabb elektromos modelljei
elvennék a piacot a most bevezetésre kerülő Ioniq Electrictől, mivel az más
árkategóriában indul majd. „Több akkumulátort teszünk bele, így annak ára
magasabb lesz, mint az Ioniq” – mondja Ahn, aki azt is hozzátette, a nagyobb
hatótáv és árkategória ellenére az új modell sem lesz a Tesla versenytársa. Ennek
ellenére Ahn nem zárja ki, hogy később nem terveznek egy Tesla riválist,
ahogyan azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy a Genesis luxusmárka is kínál
majd elektromos járművet.
Még tovább tekintve a Hyundai elektromos autókínálata 2020.
körül egy 400 kilométeres hatótávolságú autóval fog bővülni. „Ez még ésszerű. Az
500-600 kilométeres hatótáv elérése nem várható a közeljövőben. Nem vagyok
biztos benne, hogy elérhető vagy ésszerű volna.”
Forrás: autonews.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!