Kétévente jönnek az új elektromos Hyundai modellek


A Hyundai idén dobja piacra első elektromos autóját, az Ioniq Electric modell után pedig kétévente érkeznek újabb elektromos meghajtású modellek.

A Hyundai Motor termékpalettájának fontos részévé szeretné tenni elektromos járműkínálatát, amely a technológia gyors fejlődése miatt minden második évben újabb modellekkel gyarapszik majd azért, hogy a jelenlegi 175 km-es átlagos hatótávot 400 kilométeresre bővítsék. Ez a szédítő tempó nemcsak az olyan modelleknek köszönhető, mint a Tesla Model 3 vagy a Chevrolet Bolt EV, hanem az egyelőre csak hazájukban kapható kínai konkurensek villámgyors fejlődésének is.

Byung-ki Ahn, A Hyundai Motor Group környezetbarát járműfejlesztési részlegének vezetője szerint az elektromos járművek technológiai fejlődése elég lassú volt az elmúlt hat évben, ám a Kínából érkező nyomás és kereslet a jövőben jelentős mértékben felgyorsulhat. „Az elektromos járművek gyorsan változnak. Hagyományos értelemben másfél-két év nem hosszú idő” – mondta Ahn nemrég egy interjúban. „Az elektromos járműiparban viszont ez hosszú idő. Készen kell állnunk arra, hogy minden második évben új generációt tudjunk bemutatni.”


A Hyundai idén vezeti be első elektromos modelljét, az Ioniq elektromos mellett hibridként és plug-in hibridként is piacra kerül. Az Ioniq Electric az EU ciklus szerint ugyan 280 kilométeres hatótávval rendelkezik, a valóságban ez inkább csak 200 kilométer közeli értéket jelent.

Az Ioniq Electric első ügyfelei ugyan még csak most veszik át új autóikat, a Hyundai azonban máris azt tervezi, hogy két év múlva, 2018-ban már egy 320 kilométeres, majd 2020-ban egy 400 kilométeres valós hatótávú elektromos autót dobnak piacra. Ez a Hyundai csoport azon merész vállalásának része, amelynek keretében 28 új környezetbarát modellt mutatnak be 2020-ig, amelyen belül 10 hagyományos hibrid, 8 plug-in hibrid, 8 elektromos és 2 üzemanyagcellás autó érkezik.    


A Hyundai szerint az elektromos autók teljesítménye ebben az időszakban drasztikusan nőni fog, ami az autók frissen és versenyképesen tartása érdekében folyamatos fejlesztést követel meg. „Az elmúlt 5-6 évben semmi drasztikus változás nem történt – mondja Ahn. „Ám miután a kínai vállalatok is beszálltak az üzletágba, magukhoz ragadták a változást.”

Ahn elmagyarázta, hogy a Kínában elektromos autókat értékesítő külföldi vállalatoknak kötelező az elektromos meghajtórendszert helyi beszállítóktól beszerezniük, ennek nyomán viszont a kínai alvállalkozók technológiája hatalmasat ugrott az olyan komponensek tekintetében, mint a motor és az elektronikus vezérlőrendszer. „Rengeteg elektromos komponenseket előállító vállalat van, majdnem 200, és mind nagyon komolyan veszi.”


A Hyundai nem aggódik azért, hogy újabb elektromos modelljei elvennék a piacot a most bevezetésre kerülő Ioniq Electrictől, mivel az más árkategóriában indul majd. „Több akkumulátort teszünk bele, így annak ára magasabb lesz, mint az Ioniq” – mondja Ahn, aki azt is hozzátette, a nagyobb hatótáv és árkategória ellenére az új modell sem lesz a Tesla versenytársa. Ennek ellenére Ahn nem zárja ki, hogy később nem terveznek egy Tesla riválist, ahogyan azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy a Genesis luxusmárka is kínál majd elektromos járművet.  

Még tovább tekintve a Hyundai elektromos autókínálata 2020. körül egy 400 kilométeres hatótávolságú autóval fog bővülni. „Ez még ésszerű. Az 500-600 kilométeres hatótáv elérése nem várható a közeljövőben. Nem vagyok biztos benne, hogy elérhető vagy ésszerű volna.”

Forrás: autonews.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei