Egy korlátok nélküli Hyundai formatervező
Andrew Moir, a Hyundai amerikai formatervező stúdiójának belsőépítészeti vezetője a relatív korlátlan vállalatáról és kedvenc Hyundai modelljeiről beszél a WardsAuto interjújában.
Andrew Moir 2004-ben a Mercedes-Benz helyi stúdióját
elhagyva csatlakozott a Hyundaihoz, ahol 2013. óta a kaliforniai Irvine-ban
található formatervező központ belsőépítészeti vezetőjeként dolgozik. Moir és
csapata számos nemrég bemutatott tanulmányautó, így a Vision G és az N2025
Vision Gran Turismo formavilágáért volt felelős, de dolgoztak az új Ioniq és a
tavaly bevezetett Tucson belső kialakításán is.
WardsAuto: Nagyjából 12 éve hagyta ott a Mercedest és
csatlakozott a Hyundaihoz. Miért döntött úgy, hogy elhagyja a tradicionális
autógyártót egy relatív új szereplő kedvéért?
Moir: Azokban az időkben a Mercedes kaliforniai cspata
nagyon kicsi volt. Dolgoztam Németországban, majd visszatértem és rájöttem,
hogy a világ sokkal kisebb lett. Ismertem néhány embert a Hyundai stúdiójából,
akik sok gyártásba kerülő modellen dolgoztak és sok onnan kikerült autót láttam
az utakra kerülni. Így ez egy érdekes lehetőség volt, hogy kipróbáljam magam és
alkossak valamit. Tudja, a Mercedes már egy nagyon tradicionális alapokra épülő
vállalat. Sok lehetőség van arra, hogy valami eltérőt csináljak, de a végén
ezek mindig fennakadnak a szűrőn, mondván „Ez egy Mercedes?” Ezzel szemben a
Hyundainál ilyen szűrő nincsen.
W: Milyen nagy a csapat Kaliforniában?
M: A teljes csapat nagyjából 40 főből áll, köztük
modellezők, formatervezők, szín- és anyagspecialisták. A belsőépítészeti csapat
most nyolc főből áll: én, a helyettesem és hat tervező.
W: Ez hogyan viszonyul a Hyundai namyangi globális
fejlesztőközpontjához?
M: Namyang hatalmas létesítmény. Ott három csapat dolgozik a
Hyundai belső formatervein plusz most már a Genesis márkának is van külön
csapata.
W: Ez kicsit úgy hangzik, mind Dávid Góliát ellen, ha Önök
egy tanulmányt szeretnének bemutatni, vagy ez egy együttműködési folyamat?
M: Nem, mi velük és ellenük is dolgozunk. Minden formatervet
megversenyeztetnek, így van egy stúdió Németországban, aztán vagyunk mi és van
egy harmadik Japánban… mindig egy másik stúdióval versengünk. Így a legjobbat
tudjuk kihozni magunkból, ahogyan ők is, bemutathatjuk, amit tudunk és aztán
választanak.
W: Melyik volt a legkedvesebb belső tér, amióta csatlakozott
a Hyundaihoz.
M: Tavaly nyáron a Pebble Beachen mutattuk be a Genesis
Vision G tanulmányt. Az nagyon szép volt.
W: Amely a Genesis szériagyártású modelljeinek formavilágát vetítette
előre, igaz?
M: Így igaz. Az autó belső kialakítása a G90 modellhez
kapcsolódott, amelyet Detroitban mutattunk be. Ezenkívül sokat dolgoztunk az
Ioniq korai belső terének kialakításán is, izgalmas volt új formanyelvet
kitalálni egy elektromos autó számára.
W: Hogyan készül egy Hyundai belső tér? A Folyékony
Szobrászat kapcsán nagyon izgalmas belsőket láttunk, mostanában viszont sokkal
visszafogottabbakkal találkozunk.
M: A Folyékony Szobrászat első autóival az volt a célunk,
hogy felfigyeljenek ránk és fantasztikus munkát végeztünk. Nagyon erősen
kinyilatkoztunk, amit a piac visszhangzott. A mostani generációs autók esetében
az a cél, hogy a tanultak alapján még jobbá tegyük a belső tereket. Ahogyan
egymás után jöttek, a Folyékony Szobrászat autói mindig egy kicsit eltérőek
voltak, mindegyik saját egyedi alkotások voltak, ami nagyon vagány volt, de
egyben nem voltak benne olyan erősen Hyundai jellegzetességek, amikor az
emberek beleültek.
A mostani generációs autóknál már erősek a Hyundaira
vonatkozó jellegzetességek. Ha beülünk egy új Hyundaiba, minden ott van, ahol a
másik Hyundaiban. A kapcsolók ott vannak, ahol mindig is lesznek. Ez és a
minőségi munka javítása volt a célunk, ami ma már sokkal jobb, mint az előző
autóknál. Sokkal jobb minőségű, prémium, jobban elrendezett és könnyebben
használható.
Forrás: wardsauto.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!