Egy korlátok nélküli Hyundai formatervező


Andrew Moir, a Hyundai amerikai formatervező stúdiójának belsőépítészeti vezetője a relatív korlátlan vállalatáról és kedvenc Hyundai modelljeiről beszél a WardsAuto interjújában.

Andrew Moir 2004-ben a Mercedes-Benz helyi stúdióját elhagyva csatlakozott a Hyundaihoz, ahol 2013. óta a kaliforniai Irvine-ban található formatervező központ belsőépítészeti vezetőjeként dolgozik. Moir és csapata számos nemrég bemutatott tanulmányautó, így a Vision G és az N2025 Vision Gran Turismo formavilágáért volt felelős, de dolgoztak az új Ioniq és a tavaly bevezetett Tucson belső kialakításán is.


WardsAuto: Nagyjából 12 éve hagyta ott a Mercedest és csatlakozott a Hyundaihoz. Miért döntött úgy, hogy elhagyja a tradicionális autógyártót egy relatív új szereplő kedvéért?

Moir: Azokban az időkben a Mercedes kaliforniai cspata nagyon kicsi volt. Dolgoztam Németországban, majd visszatértem és rájöttem, hogy a világ sokkal kisebb lett. Ismertem néhány embert a Hyundai stúdiójából, akik sok gyártásba kerülő modellen dolgoztak és sok onnan kikerült autót láttam az utakra kerülni. Így ez egy érdekes lehetőség volt, hogy kipróbáljam magam és alkossak valamit. Tudja, a Mercedes már egy nagyon tradicionális alapokra épülő vállalat. Sok lehetőség van arra, hogy valami eltérőt csináljak, de a végén ezek mindig fennakadnak a szűrőn, mondván „Ez egy Mercedes?” Ezzel szemben a Hyundainál ilyen szűrő nincsen.  

W: Milyen nagy a csapat Kaliforniában?

M: A teljes csapat nagyjából 40 főből áll, köztük modellezők, formatervezők, szín- és anyagspecialisták. A belsőépítészeti csapat most nyolc főből áll: én, a helyettesem és hat tervező.


W: Ez hogyan viszonyul a Hyundai namyangi globális fejlesztőközpontjához?  

M: Namyang hatalmas létesítmény. Ott három csapat dolgozik a Hyundai belső formatervein plusz most már a Genesis márkának is van külön csapata.

W: Ez kicsit úgy hangzik, mind Dávid Góliát ellen, ha Önök egy tanulmányt szeretnének bemutatni, vagy ez egy együttműködési folyamat?

M: Nem, mi velük és ellenük is dolgozunk. Minden formatervet megversenyeztetnek, így van egy stúdió Németországban, aztán vagyunk mi és van egy harmadik Japánban… mindig egy másik stúdióval versengünk. Így a legjobbat tudjuk kihozni magunkból, ahogyan ők is, bemutathatjuk, amit tudunk és aztán választanak.


W: Melyik volt a legkedvesebb belső tér, amióta csatlakozott a Hyundaihoz.

M: Tavaly nyáron a Pebble Beachen mutattuk be a Genesis Vision G tanulmányt. Az nagyon szép volt.

W: Amely a Genesis szériagyártású modelljeinek formavilágát vetítette előre, igaz?

M: Így igaz. Az autó belső kialakítása a G90 modellhez kapcsolódott, amelyet Detroitban mutattunk be. Ezenkívül sokat dolgoztunk az Ioniq korai belső terének kialakításán is, izgalmas volt új formanyelvet kitalálni egy elektromos autó számára.


W: Hogyan készül egy Hyundai belső tér? A Folyékony Szobrászat kapcsán nagyon izgalmas belsőket láttunk, mostanában viszont sokkal visszafogottabbakkal találkozunk.

M: A Folyékony Szobrászat első autóival az volt a célunk, hogy felfigyeljenek ránk és fantasztikus munkát végeztünk. Nagyon erősen kinyilatkoztunk, amit a piac visszhangzott. A mostani generációs autók esetében az a cél, hogy a tanultak alapján még jobbá tegyük a belső tereket. Ahogyan egymás után jöttek, a Folyékony Szobrászat autói mindig egy kicsit eltérőek voltak, mindegyik saját egyedi alkotások voltak, ami nagyon vagány volt, de egyben nem voltak benne olyan erősen Hyundai jellegzetességek, amikor az emberek beleültek.  

A mostani generációs autóknál már erősek a Hyundaira vonatkozó jellegzetességek. Ha beülünk egy új Hyundaiba, minden ott van, ahol a másik Hyundaiban. A kapcsolók ott vannak, ahol mindig is lesznek. Ez és a minőségi munka javítása volt a célunk, ami ma már sokkal jobb, mint az előző autóknál. Sokkal jobb minőségű, prémium, jobban elrendezett és könnyebben használható.

Forrás: wardsauto.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei