Megszűnik a Hyundai Genesis Coupe
A Hyundai Motor bejelentette, hogy a 2016-os modellév
végével megszüntetik a Genesis Coupe gyártását, amelynek utódja várhatóan a
Genesis prémiummárkán belül mutatkozhat majd be.
A Hyundai Genesis Coupe először 2007-ben,
tanulmányautóként tűnt fel a Los Angelesi Autószalonon. Ezt követően az első
generációs Genesis padlólemezére épülő szériaváltozat a 2008-as New Yorki
Autókiállításon tartotta premierjét, majd Koreában még ugyanazon év végén, míg
az Egyesült Államokban 2009-ben lépett piacra. A modell piacra kerülése után
nagyon hamar népszerűvé is vált, elsősorban motorválasztékának,
hátsókerék-meghajtásos felépítésének és elérhető árazásának köszönhetően.
John Krafcik, a Hyundai Motor America akkori vezetője a
premieren így jellemezte a Genesis Coupét: „A Genesis Coupét úgy terveztük,
hogy az olyan vezetési élményt nyújtson, amely felveszi a versenyt az olyan
modellekkel, mint az Infiniti G37.” A Hyundai hivatalos kommunikációja szerint
a Genesis Coupe nem a hasonló méretű, de elsőkerék-meghajtásos Hyundai Coupe
utódja, hanem egy teljesen önálló típus.
A Genesis Coupét kétféle erőforrással gyártották: egy 2,0
literes, turbófeltöltéses, 210 lóerős benzinmotorral, valamint egy 3,8 literes
V6 elrendezésű szívómotorral, amelynek legnagyobb teljesítménye 310 lóerő volt.
Az autóhoz alapáron hatfokozatú manuális váltó kapcsolódott, de kérésre 5,
illetve hatfokozatú ZF automata váltóval is felszerelték.
A Genesis Coupe 2011-ben kapott egy átfogó ráncfelvarrást,
amelynek során jellegzetesebb első fényszórókat, hűtőmaszkot és lökhárítókat
kapott, így közelítve az autó megjelenését az akkor már több Hyundai modellen
megjelent Folyékony Szobrászat stílusirányzatához. Az utastérbe jobb minőségű
anyagok kerültek, de nem maradt érintetlen a motorpaletta sem, a kétliteres
egység nagyobb méretű turbófeltöltővel már 274 lóerősre izmosodott, míg 3,8
literes V6-os korábbi hengerenkénti befecskendezéses erőforrás egy azonos
méretű, de közvetlen befecskendezéses 348 lóerős motorblokknak adta át helyét.
Tavaly óta lehetett már sejteni, hogy a Genesis Coupe napjai
meg vannak számlálva, mivel a 2016-os modellévű példányokhoz már nem lehetett a
kisebbik turbómotort rendelni, így a motorválaszték egytagúra szűkült.
A Hyundai nyilatkozata szerint a Genesis Coupe utódja már
készül, az azonban nem Hyundai, hanem már Genesis márkanéven fog megjelenni.
Ennek alapján az új Genesis kupé jóval nagyobb és sokkal inkább luxusszínvonalú
lehet majd, amelynek előfutára a tavaly nyáron bemutatott Vision G
tanulmányautó lehet. Az új modellről keveset tudni, csupán annyi bizonyos, hogy
a kiszivárgott termékprogram szerint még az évtized vége előtt bemutatkozik.
Az új Genesis kupé vélhetően ugyanarra a
hátsókerék-meghajtású platformra épül majd, amelyre a jövőre bemutatkozó
Genesis G70 is készül. Az szinte biztosra vehető, hogy az új autó jóval drágább
lesz majd, mint a mostani Hyundai logós sportkupé, a bennfentesek szerint az új
modellt az olyan nagy német luxuskupék ellen küldik majd harcba, mint a BMW
6-os vagy a Mercedes-Benz E Coupe.
Sajnos egyelőre egyetlen szó sincs arról, hogy a Hyundai
bármilyen utódot tervezne a Genesis Coupe után, az azonban egyre biztosabb,
hogy a Velosterből jön a következő generáció, amely a koreai gyártó elérhető
árú sportkupéjaként így még több figyelmet kaphat.