Hyundai Santa Fe generációk egymás között


Két nagyon különböző világ találkozik, amikor az immár 12 éves Santa Fe a vadonatúj hobbiterepjáró generációval méri össze tudását az Auto Motor und Sport tesztjében.

A Hyundai Santa Fe modellje a konszern egyik igazi sikertörténete, hiszen a kétezres évek legelején megjelent modell prémium hobbiterepjáróként akkor lépett piacra, amikor még kevesen hittek a kategória sikerében. A Santa Fe ráadásul nemcsak minőségre érzékeny német piacon aratott sikert, de megalapozta a márka terepjárós hírnevét, amit a Santa Fe mellett a 2004-ben érkezett Tucson is továbbvitt. 


A most próbára fogott autó 2004-ben, éppen a ráncfelvarrás előtt készült, amit a nyitott hűtőmaszk és a kör alakú hátsó lámpabetétekről lehet megismerni. Az autó a Saarbrückenben élő Gerhard Scönbergeré, aki a kilencvenes évek eleje óta meggyőződéses Hyundai tulaj, garázsában az Accenttől a Santa Féig megfordult már nagyjából az összes modell.


Schönberger újonnan vásárolta az ezüstszínű hobbiterepjárót, amely dízelmotorral, elsőkerék-meghajtással és kéziváltóval rendelkezik, így egy tágas, kényelmes családi autónak számít. az elmúlt 12 év alatt összesen 130 ezer kilométert futott az autó, ám a gondos gazdának köszönhetően ez alig látszik rajta. Ahogyan kívül, úgy belül sem látszik az autó kora, a velúr foltmentes és nem szívta ki a nap, a berendezések és a műszerfal is majdnem tökéletes. Ez a kellemes érzet menet közben is folytatódik, hiszen a 113 lóerős dízelmotor majdnem olyan finoman indul, mint az új Santa Fe nagyobb és modernebb aggregátja. A váltó ugyan egy kicsit hosszú úton jár, a kormányzás kevésbé közvetlen, mint azt egy modern autótól elvárjuk, de ennyi és nem több.   


Annak ellenére, hogy a 12 éves Santa Fe nagyon könnyedén vezethető, az újon egyértelműen érezhető, hogy azóta nagyon sok idő telt el. Kulcs nélkül, gombnyomásra indul a 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotor, ami szinte azonos hengerűrtartalma ellenére majdnem kétszer olyan erős, mint a régi. A műszerfal modern és a régiből nézve olyan jól felszerelt, mint az Enterprise űrhajó vezérlője. Az új Santa Fe ráadásul sokkal több szolgáltatással rendelkezik, hiszen nemcsak kényelmes bőrülései vannak, de multimédiás rendszere és vezetéstámogató rendszerei a kor szintjét hozzák. Ehhez jön még a modern navigáció, amely Németországban a Style felszereltségben alapáron jár.


Az újhoz ráadásul remek csomagok is társíthatóak, mint az automata parkolórendszert és körkörös monitort is tartalmazó Parkoló csomag, vagy az ütközésfigyelmeztetőt, automatikus vészfékrendszert és távolságtartó tempomatot tartalmazó Biztonsági csomag. Ezekkel és az 50 ezer eurónál kicsivel alacsonyabb vételárával a jól felszerelt Santa Fe már egy jóval magasabb kategóriában van, mint a sokkal kisebb elődje.


Az erős dízelmotor kiválóan veszi a gázpedáltól kapott jelzéseket, az automata váltómű finoman és csaknem észrevétlenül váltja a fokozatokat – a vezetési kényelem és dinamika teljesen más világ, mint a 12 évvel ezelőtti első generációban. A kezelhetőség pedig sokkal agilisabbá vált, ezt már városi körforgalmakban is észre lehet venni

Forrás: auto-motor-und-sport.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei