Hyundai Santa Fe generációk egymás között
Két nagyon különböző világ találkozik, amikor az immár 12
éves Santa Fe a vadonatúj hobbiterepjáró generációval méri össze tudását az
Auto Motor und Sport tesztjében.
A Hyundai Santa Fe modellje a konszern egyik igazi
sikertörténete, hiszen a kétezres évek legelején megjelent modell prémium
hobbiterepjáróként akkor lépett piacra, amikor még kevesen hittek a kategória
sikerében. A Santa Fe ráadásul nemcsak minőségre érzékeny német piacon aratott
sikert, de megalapozta a márka terepjárós hírnevét, amit a Santa Fe mellett a
2004-ben érkezett Tucson is továbbvitt.
A most próbára fogott autó 2004-ben, éppen a ráncfelvarrás
előtt készült, amit a nyitott hűtőmaszk és a kör alakú hátsó lámpabetétekről
lehet megismerni. Az autó a Saarbrückenben élő Gerhard Scönbergeré, aki a
kilencvenes évek eleje óta meggyőződéses Hyundai tulaj, garázsában az Accenttől
a Santa Féig megfordult már nagyjából az összes modell.
Schönberger újonnan vásárolta az ezüstszínű hobbiterepjárót,
amely dízelmotorral, elsőkerék-meghajtással és kéziváltóval rendelkezik, így
egy tágas, kényelmes családi autónak számít. az elmúlt 12 év alatt összesen 130
ezer kilométert futott az autó, ám a gondos gazdának köszönhetően ez alig
látszik rajta. Ahogyan kívül, úgy belül sem látszik az autó kora, a velúr
foltmentes és nem szívta ki a nap, a berendezések és a műszerfal is majdnem
tökéletes. Ez a kellemes érzet menet közben is folytatódik, hiszen a 113 lóerős
dízelmotor majdnem olyan finoman indul, mint az új Santa Fe nagyobb és
modernebb aggregátja. A váltó ugyan egy kicsit hosszú úton jár, a kormányzás
kevésbé közvetlen, mint azt egy modern autótól elvárjuk, de ennyi és nem
több.
Annak ellenére, hogy a 12 éves Santa Fe nagyon könnyedén
vezethető, az újon egyértelműen érezhető, hogy azóta nagyon sok idő telt el.
Kulcs nélkül, gombnyomásra indul a 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotor, ami szinte
azonos hengerűrtartalma ellenére majdnem kétszer olyan erős, mint a régi. A
műszerfal modern és a régiből nézve olyan jól felszerelt, mint az Enterprise
űrhajó vezérlője. Az új Santa Fe ráadásul sokkal több szolgáltatással
rendelkezik, hiszen nemcsak kényelmes bőrülései vannak, de multimédiás
rendszere és vezetéstámogató rendszerei a kor szintjét hozzák. Ehhez jön még a
modern navigáció, amely Németországban a Style felszereltségben alapáron jár.
Az újhoz ráadásul remek csomagok is társíthatóak, mint az
automata parkolórendszert és körkörös monitort is tartalmazó Parkoló csomag,
vagy az ütközésfigyelmeztetőt, automatikus vészfékrendszert és távolságtartó
tempomatot tartalmazó Biztonsági csomag. Ezekkel és az 50 ezer eurónál kicsivel
alacsonyabb vételárával a jól felszerelt Santa Fe már egy jóval magasabb
kategóriában van, mint a sokkal kisebb elődje.
Az erős dízelmotor kiválóan veszi a gázpedáltól kapott
jelzéseket, az automata váltómű finoman és csaknem észrevétlenül váltja a
fokozatokat – a vezetési kényelem és dinamika teljesen más világ, mint a 12
évvel ezelőtti első generációban. A kezelhetőség pedig sokkal agilisabbá vált,
ezt már városi körforgalmakban is észre lehet venni
Forrás: auto-motor-und-sport.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!