Első képeken a Hyundai új hidrogénautója


A Hyundai megkezdte vadonatúj üzemanyagcellás technológiájának országúti tesztelését, amelynek paramétereit a Toyota Mirai modelljével mérik össze.  

A Hyundai egyáltalán nem ismeretlen az üzemanyagcellás technológia terén, hiszen már a 2000-es évek első éveiben is mutatott be előbb a Santa Fére, majd a Tucson illetve ix35 modellekre épülő hidrogénnel hajtott prototípusokat, míg végül 2013-ban sorozatban is megkezdte az ix35 Fuel Cell modell gyártását. Hiába érkezett meg nemrég a Toyota új Mirai modellje is, a csekély, vagy (pl. Magyarországon) nem létező infrastruktúra azonban a mai napig gátolja ezen modellek elterjedését.


A koreai gyártó azonban nem adja fel, ezért 2018-ban, a Dél-Koreában megrendezésre kerülő téli olimpián tervezi bemutatni vadonatúj zéró emissziós üzemanyagcellás modellgenerációját. Az új modell technológiája nagyrészt elkészült, legalábbis erre utalnak a legújabb kémfotók, amelyeken egy álcázott Tucson modellt láthatunk a kaliforniai Halál Völgyében. Árulkodó jel azonban, hogy a tesztautót egy Toyota Mirai modell kísérte, amelyet minden bizonnyal mérceként vittek magukkal a Hyundai mérnökei. Ugyanígy tettek annak idején két éve is, amikor az Ioniq modell első tesztjeit a Prius kíséretében hajtották végre.


A Hyundaihoz hasonlóan a Toyota a különleges formatervű Mirai modellel szintén beszállt nemrég az üzemanyagcellás modellek versenyébe. Az autó ugyan kisebb, mint a Hyundai terepjárója, ám a koreai vállalathoz hasonlóan máris arányaiban nagy sikert tudott elköni saját, japán piacán, de emellett megkezdték az autó árusítását Amerikában és egyes európai országokban is.  


Jelen pillanatban még nagyon kevés technikai információ áll rendelkezésre a Hyundai készülő üzemanyagcellás autójáról. Nemrég a vállalat környezetbarát járműfejlesztési részlegének vezetője arról beszélt, az új üzemanyagcella jóval kisebb lesz és kevesebb platina kell majd hozzá, miközben a felhasznált akkumulátor méretét megnövelik, ahogyan az elektromos motor mérete csökken, teljesítménye viszont növekszik.


A mostani ix35 Fuel Cell modell egy 136 lóerős elektromos motorral rendelkezik, amely akár 160 km/órás sebességre tudja gyorsítani az autót. A fedélzeten a hátsó ülések alá és a csomagtér alsó részébe integrált két hidrogéntartályban összesen 5,4 kg sűrített hidrogént tud tankolni, amellyel az autó hatótávja elérheti akár az 596 km-t is, amely meghaladja a Toyota Miraival maximálisan megtehető 500 kilométert.


Habár úgy tűnhet, a Hyundai újra a márka kompakt terepjárójából kíván üzemanyagcellás változatot fejleszteni, a vállalat képviselői ezt határozottan tagadják. Ezt támasztáj alá a kémfotók is, amelyeken ugyan egy Tucson látható, közelebbről szemügyre véve azonban egyértelműen látszik, hogy a karosszériát kissé megnyújtották, a hátsó ajtóknál méretes toldást kapott az autó.


A gyár képviselői már korábban is beszámoltak arról, hogy az üzemanyagcellás technológia következő generációját ismét egy hobbiterepjáróba építik be, az azonban a korábbiaktól eltérően egy teljesen különálló modell lesz. A pletykák szerint az új autó sok formai elemet a 2014-es Genfi Autószalonon bemutatott Intrado tanulmányról kölcsönöz majd, annyi azonban bizonyos, hogy – ahogyan a Prius riválisának szánt Ioniq esetében is – a vállalat a különleges forma helyett inkább a hagyományos dizájnt részesíti majd előnyben.


Érdekes adalék, hogy a beszámolók szerint egy másik konvojban a Mirai és az ix35 mellett BMW vadonatúj készülő üzemanyagcellás prototípusa is megtalálható volt. Itt valószínűleg a BMW mérnökei tesztelték saját üzemanyagcellás technológiájukat, amelyet a Hyundai és a Toyota meglévő technológiájához mértek.  

Forrás: motor.es

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei