Genfi újdonságok a Hyundaitól
Az idei, immáron a 82. Genfi Autószalonon a Hyundai igazán kitett magáért, hiszen a standon felújított modell éppúgy megtalálható, mint vadonatújak, ezenkívül a márka jövőbemutató koncepciója is bemutatkozott.
A legfontosabb bemutatott modell egyértelműen az új i30 kombiváltozata, amely úgy tartotta meg elődje jó tulajdonságait, hogy annak hibáit kiküszöbölte.
Az elődben csupán 415 literes csomagtér most már egy 528 literes űrnek (az üléstámlák ledöntésével 1642 liter ) adta át helyét, miközben külső hossza 4500 mm-ről 4485 mm-re csökkent. Az ellentmondás magyarázata, hogy míg a korábbi i30 kombiváltozata nyújtott tengelytávra (2700 mm ) épült, addig a jelenlegi modell osztozik az ötajtós 2650 mm-es tengelytávján, így a hossznövekedés egyértelműen a csomagtér méretét növelhette.
A tágas kombi motorválasztéka megegyezik a már itthon is kapható ötajtós változatéval és a Hyundai reményei szerint az i30 vásárlók 30 százaléka dönt majd a kombi mellett. Az új változat 2012. júliusától kerül bevezetésre Európában.
A Hyundai bemutatta Európában is különleges ajtómegoldásáról elhíresült Veloster sportkupéjának Turbo változatát. Az autót a konszern vadonatúj 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDi) turbómotorja mozgatja, melynek teljesítménye 186 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 270 Nm.
Ezzel az erőforrással a Veloster sportkupékhoz méltó menetteljesítményekre képes, 100 km/h-ra mindössze 8,4 másodperc alatt gyorsul fel. A motorban történt átalakítások mellett a mérnökök nem hagyták érintetlenül a Veloster karosszériáját sem, amely 18 collos felnijeivel, mélyebbre húzott első légterelőivel, hatalmas hűtőmaszkjával, oldalspoilereivel, valamint kerek kipufogóival egyértelműen beazonosíthatóvá teszi a nagyobb teljesítményű változatot.
Ezzel az erőforrással a Veloster sportkupékhoz méltó menetteljesítményekre képes, 100 km/h-ra mindössze 8,4 másodperc alatt gyorsul fel. A motorban történt átalakítások mellett a mérnökök nem hagyták érintetlenül a Veloster karosszériáját sem, amely 18 collos felnijeivel, mélyebbre húzott első légterelőivel, hatalmas hűtőmaszkjával, oldalspoilereivel, valamint kerek kipufogóival egyértelműen beazonosíthatóvá teszi a nagyobb teljesítményű változatot.
A három éve, az európai igényekhez igazodva bevezetett i20 kisautó elérkezett a modellfrissítéshez, így ennek keretében átrajzolták az autó elejét, hogy az jobban igazodjon a márka újabb modelljeihez, melynek köszönhetően a modell hossza 55 mm-rel nőtt, így a teljes hossz 5 mm híján eléri a 4 métert.
A modell legnagyobb újdonsága azonban a motortérben található: nyugdíjazták a korábbi 1,4 literes CRDi dízelmotor 75 lóerős változatát, helyére pedig beépítették a vadonatúj 1,1 literes, háromhengeres egységet, mely szintén 75 lóerős és 180 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik és a Hyundai környezetbarát, Blue Drive technológiájával párosítva akár 3,2 literes átlagfogyasztás mellett 84 g/km-es széndioxid kibocsátásra is képes, amely egyedülállóan alacsony a kategóriában.
Emellett természetesen továbbra is elérhető az 1,4 literes, 90 lóerős változat is, mely Blue Drive csomaggal szintén kiemelkedően alacsony, mindössze 99 g/km széndioxid kibocsátására képes. A kínálat része még az 1,25 literes alapmotor, melynek teljesítményét 85 lóerőre emelték, illetve az 1,4 literes, 100 lóerős benzines.
A modell legnagyobb újdonsága azonban a motortérben található: nyugdíjazták a korábbi 1,4 literes CRDi dízelmotor 75 lóerős változatát, helyére pedig beépítették a vadonatúj 1,1 literes, háromhengeres egységet, mely szintén 75 lóerős és 180 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik és a Hyundai környezetbarát, Blue Drive technológiájával párosítva akár 3,2 literes átlagfogyasztás mellett 84 g/km-es széndioxid kibocsátásra is képes, amely egyedülállóan alacsony a kategóriában.
Emellett természetesen továbbra is elérhető az 1,4 literes, 90 lóerős változat is, mely Blue Drive csomaggal szintén kiemelkedően alacsony, mindössze 99 g/km széndioxid kibocsátására képes. A kínálat része még az 1,25 literes alapmotor, melynek teljesítményét 85 lóerőre emelték, illetve az 1,4 literes, 100 lóerős benzines.
A Hyundai egy különleges hibrid tanulmánnyal is készült a Genfi Auszószalonra. A HED-8 i-oniq fantázianevű modell egy sportautó, terepjáró, illetve egy kombi furcsa elegye, mely szárnyas ajtóival kelti fel leginkább az érdeklődők figyelmét.
Az autó mozgatásáról egy mindössze egyliteres, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, melyhez azonban egy 109 lóerős elektromotort is kapcsoltak, így az autó 120 kilométert képes megtenni kizárólag elektromos energia felhasználásával, összesített hatótávja pedig elméletben elérheti akár a 700 kilométert is, miközben45 gramm széndioxid távozik kilométerenként.
Az autó jelen formájában biztosan nem kerül piacra, ám formai, illetve műszaki megoldásaival mindenképpen találkozhatunk a jövő Hyundai modelljeiben.
Az autó mozgatásáról egy mindössze egyliteres, háromhengeres benzinmotor gondoskodik, melyhez azonban egy 109 lóerős elektromotort is kapcsoltak, így az autó 120 kilométert képes megtenni kizárólag elektromos energia felhasználásával, összesített hatótávja pedig elméletben elérheti akár a 700 kilométert is, miközben
Az autó jelen formájában biztosan nem kerül piacra, ám formai, illetve műszaki megoldásaival mindenképpen találkozhatunk a jövő Hyundai modelljeiben.