Indiában már kapható az új i20


A Hyundai Motor India néhány napja megkezdte az i20 modell ráncfelvarrott változatának forgalmazását.

A Hyundai illetékesei szerint nem volt semmilyen konkrét indok, amiért sajtótájékoztatót, illetve bemutatót tartsanak az új modell megjelenése kapcsán. Elmondta, az új modellek időközben már megérkeztek az autószalonokba.


Az új i20 összesen 12 változatban vásárolható meg Indiában. A benzines ERA névre keresztelt alapváltozat ára átszámítva kicsivel több, mint 2 millió forintért kapható, míg a dízel csúcsváltozat 3,2 millió forintnak megfelelő rúpiáért vásárolható meg.


A motorkínálat alapja továbbra is az 1,2 literes Kappa benzines, ám a továbbfejlesztett motor immár 84 lóerős. A másik választható benzinmotor az 1,4 literes, 100 lóerős változat, mely kizárólag négyfokozatú automata váltóval kapható. Dízelfronton az 1,4 literes, 90 lóerős CRDi egység szolgál tovább a megújult i20-ban. Korábban a hatfokozatú manuális váltót lecserélték egy ötfokozatú egységre, ám a megújulás során ez visszakerült a palettára.


Az új i20 modellben számos olyan felszereltség is megtalálható, amely korábban nem volt jellemző a kategóriában. Így tolatókamera, fényre sötétedő belső tükör, ionizátor, automata fényszóróvezérlés, 6 légzsák, esőérzékelő gazdagítja az új i20 felszereltségi listáját. Ezenkívül az új változat a véletlen indítások elkerülése végett csak kinyomott kuplunggal indítható, de parkolóradar, illetve automatikusan záródó központi zár is elérhető a modellhez.


Ám emellett az új i20 még számos figyelemfelkeltő extrával felszerelhető: kulcs nélküli indítási rendszer, komfortindex, bőrkormány és –sebességváltógomb, könyöktámasz, elektromosan állítható és behajtható tükrök, króm külső kilincsek, stb.

Az 1,2 literes Kappa motor indiai szabványos átlagfogyasztása 5,4 liter/100 km, míg a dízel 4,5 litert fogyaszt 100 km-en. Az 1,4 literes automata benzines átlagfogyasztását 6,7 literben adta meg a gyártó.


Európába a Hyundai törökországi üzeméből érkeznek majd az új i20 modellek. A megújult modell legnagyobb európai újdonsága az 1,1 literes, 75 lóerős háromhengeres CRDi dízelmotor, mellyel az új i20 a kategória legjobb károsanyag-kibocsátású és fogyasztású modelljévé válik. Az európai, illetve magyarországi  piaci bevezetés időpontja még kérdéses.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését