Az Elantra vásárlók fizetik a legtöbbet Amerikában
Az Edmunds.com felmérése alapján a Hyundai Elantra vásárlók Amerikában átlagosan 19711 dollárt költenek új járművük megvételére, vagyis 1500 dollárral többet, mint egy Toyota Corolláért, vagy 500 dollárral többet, mint egy Honda Civicért. Az Elantra modellből tavaly 40 százalékkal többet adtak el, mint korábban.
A felmérésben nem szereplnek részletes adatok, ám az Elantra az Egyesült Államokban hatfokozatú manuális váltóval minimum 17220 dollárért vihető haza (Base verzió), míg a Limited csúcsváltozatért 21320 dollárt kérnek. Az Elantrához rendelhető kisebb tételek, mint az iPod csatlakozó lehetősége megfelel a konkurencia által is kínált opcióknak, akárcsak a felszereltségi szintek közötti különbözőségek.
Az Elantra azonban néhány jellemzőjével mégis a konkurencia előtt jár, hiszen eggyel több fokozattal rendelkezik a manuális, kettővel többel az automata váltója, a legjobb fogyasztási adatokkal és legfrissebb formatervvel rendelkezik, illetve a tolatókamera funkciója egyedüli a kategóriában.
Nemcsak az Elantra esetében érhhető tetten a jelenség, hiszen a Sonata modellnél 900 dollárra zsugorodott a Honda Accordért, illetve a Toyota Camry-ért ffizetendőő összeg különbsége.
John Krafcik szerint azonban ez közel sem a vállalat végső célja: "Egy nagyon hosszú út közepén tartunk épp." Ha ugyanis az Elantra nem keltette volna fel a vevők érdeklődését, majd az új kupé, illetve ötajtós változat fel fogja kelteni a családok figyelmét a Hyundai új modelljei iránt.
Forrás: autoblog.com