A Hyundai bízik európai terveiben


A dél-koreai Hyundai Motor továbbra is bízik abban, hogy az idén elérhető árú és környezetbarát új modelljeivel elérheti merész értékesítési céljait Európában, a negatív gazdasági környezet ellenére is.

A Hyundai a testvérmárka Kiával közösen az elmúlt időszakban szép eredményt ért el a gyengélkedő európai piacon is, tavaly 11 százalékkal tudták növelni eladásaikat a térségben. Ennek hatására a cég 2012-es tervei között az európai eladások 15,4 százalékos emelkedése is szerepel, mely 465 ezer eladott autót jelent.

„Nem mondanánk ilyen őrült számokat, ha nem lennénk biztosak benne, hogy teljesíteni tudjuk.” – mondta Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke a Genfi Autószalonon.


A Hyundai Motor Europe tavaly 2,9 százalékos piaci részesedést ért el, amelyet az idén 3,5 százalékosra kívánnak növelni.

A piaci részesedés növelését olyan új modellek bevezetésével kívánják elérni, mint a vadonatúj i30 kompakt, illetve a középkategóriás i40, melyek az eladások nagy részét teszik majd ki.  

Rushforth szerint a Hyundai Motor Europe középtávú célja, hogy 2015-re 5 százalékig tornásszák fel a piaci részesedésüket.

Európa számos autógyártó számára stagnáló piac, ám a Hyundai növekedési lehetőséget lát az itteni 3 százalék alatti piaci arányban, míg az Egyesült Államokban 5,1 százalék, Kínában 6,1 százalék, Indiában 19,1 százalék, a hazai, koreai piacon pedig 46,4 százalék a márka piaci része.

Hozzátette, hogy a márka olyan olcsó, környezetbarát tömegmodelleket készít, melyek technológiáját korábban csak nagyobb, drágább modellekben láthattunk. Ezen motorokat a Hyundai olcsóbban tudja berakni modelljeibe, mint konkurenseik.

„Európában a vásárlók értékarányos, minőségi és környezetbarát autókat keresnek.” – mondta. „Ennek érdekében az egész márkát az értékarányosság irányába pozícionáljuk.”


A Hyundai kimagasló európai növekedése mellett a világpiaci növekedési üteme lassulni látszik. Az olcsó koreai won és az Európai Unióval kötött kereskedelmi egyezmény tovább segíti a Hyundai és Kia márkák előretörését.

Az EU-val tavaly júliusban megkötött kétoldalú egyezmény a következő évek során fokozatosan megszünteti a Dél-Korea és az EU közötti gépkocsi-kereskedelem vámtételeit, melynek részeként már most kisebb vámtétel sújtja az autók értékét.

A Hyundai konkurensei máris élesen bírálták az egyezményt, mely szerintük tisztességtelen versenyelőnyhöz juttathatja a dél-koreai autógyártókat. „Az egyezmény hibás lépés volt, nem kiegyensúlyozottak a benne foglalt előnyök.” – mondta Stephen Odell, a Ford európai vezetője, majd megemlítette, hogy a koreaiak hétszer több terméket értékesítenek Európában, mint az európai gyártók Dél-Koreában.   

Dél-Korea 438767 járművet exportált tavaly az EU-ba, míg az EU 78762 járművet szállított oda.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését