Álca nélkül az új i20


Az idei Genfi Szalonon a Hyundai már lerántotta a leplet az új i20 modelljéről, ám ennek ellenére a modell indiai tesztelése még javában zajlik.

Úgy tűnik azonban, hogy a fejlesztést végző mérnökök a továbbiakban feleslegesnek találták álcával eltakarni a tesztautót, így megjelenhettek az első utcai fotók a járműről. A megújult kisautó formaterve a sajtóképek után már nem nagy meglepetés, azonban itt először tűnik fel teljes egészében az i30-ban hasonlóképpen alkalmazott LED nappali menetfény.


A mérnökök az i20 motorjait sem hagyták érintetlenül – az 1,2 literes Kappa változó szelepvezérléses technikát kapott, míg az 1,4 literes CRDi erőforrás sem maradt érintetlen. Európában bevezetik az 1,1 literes dízelmotort, mely a gyártó szerint a gazdaságosságán túl a legkevésbé környezetszennyező belsőégésű motor lesz. Indiában azonban várhatóan még nem lesz kapható az i20 ezzel a motorral, az talán csak az új i10 2013-as megjelenésekor kerül az indiai kínálatba.    

Az i20 genfi sajtóközleménye szerint a modell sokkal csendesebb lett a hangszigetelő anyagok széleskörű felhasználásának köszönhetően. Az esetlegesen fellépő kellemetlen vibrációk elkerülésére pedig módosították a kormánymű beállításait, valamint a motor és a váltómű rögzítési pontjait is.

Az új i20 a lökhárítók módosításának következtében 55 milliméterrel hosszabb lett, ám a tengelytáv változatlan maradt, így az autó hossza hajszálnyival kevesebb, mint 4 méter. A hírek szerint az új i20 már áprilistól kapható lesz.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését