Családi autókra fókuszál a Hyundai
A Hyundai a Chicago-i Autókiállítás alkalmával mutatta be az Elantra két új változatát, a sportos kétajtós kupét, valamint az ötajtós változatot. Így a Hyundai amerikai kínálatában a kiskategóriás Accenttől a hátsókerék-meghajtásos sportautón át egészen a luxusautóig minden megtalálható, ezenkívül a különleges Veloster is a kínálat része.
Ám úgy tűnik, még mindig van olyan terület, ahol a Hyundai még erősíteni tudja pozícióját.
„Van egy hatalmas fehér folt.” – mondta John Kreafcik, a Hyundai Motor America ügyvezetője. „Talán lehet mondani, hogy növelnünk kell a jelenlétünket a hat, illetve hétüléses egyterű, illetve terepjáró kategóriákban, ahol jelenleg a Veracruz-zal (ix55) képviselteti magát a márka. A közeljövőben erre a területre koncentrálunk.”
Krafcik azt is hozzátette, a márka rendkívül népszerű a fiatalok és az idősebbek körében, ám a családosok között már kevésbé.
Amióta 2009-ben megszüntették az Entourage buszlimuzint, a Veracruz volt az egyetlen három üléssorral is rendelkező Hyundai a kínálatban. A Veracruz modellből 2011-ben csupán 9146 darab kelt el, míg a hasonló felépítésű KIA Sorrento-ból 130235 darab fogyott.
Vállalati kapacitási problémák is korlátozzák a Veracruz modell elérhetőségét, ám a legfőbb probléma a többi Hyundai modell sikerességében keresendő, mely háttérbe szorította a régebbi modellt.
A Hyundai az elmúlt időszakban azon is gondolkodott, hogy az amerikaiak által annyira kedvelt pick-up teherautók piacára is belép, ám Krafcik szerint a közeljövőben ilyen járművek nem várhatóak.
„Nem hiszem, hogy sikeresek lennénk a pick-upok piacán. Úgy fogalmaznék, hogy a márkákat az határozza meg, mit nem akarnak csinálni, illetve mit akarnak csinálni. Pick-upokat akkor gyártunk, ha ilyen döntés születik, ám mi jelenleg a minél gazdaságosabb járművek bemutatására koncentrálunk.”
Forrás: foxnews.com