A Hyundai amerikai alelnököt választott
A Hyundai Motor Company támogatta eddigi PR vezetőjének
alelnökké léptetését, amely szokatlan gesztus egy koreai vállalattól.
A 48 éves amerikai Frank Ahrens globális PR igazgatóként
csupán 2010-ben csatlakozott a Hyundaihoz. Kim-Young Kee, általános munkaügyi
igazgató bejelentette, Ahrens globális kommunikációs alelnöki kinevezése
október közepén lépett hatályba, így ezzel az amerikai Ahrens a 13 főből álló
globális PR csapat vezetőjévé vált.
A Hyundai dél-koreai üzletágában nagyon ritka esemény egy
külföldi munkatárs vezetővé választása különösen azért, mert Ahrens az egyetlen
ilyen magas szintű külföldi vezető a cég szöuli székhelyén. Ezzel szemben már
korábban is választottak nem koreai alelnököket és ügyvezetőket a cég külföldi
leányvállalatainál.
A lépés mögött a Hyundai szélesebb globális tevékenységének
elősegítése, valamint az ázsiai autóipari vállalatok közönségkapcsolatainak nemzetközivé
válása állhat.
Ahogyan az ázsiai autógyártók egyre magasabb arányban
értékesítik termékeiket és szerzik profitjukat külföldi piacokon, olyan nagy
arányban emelkedik a külföldi vezetők aránya is a társaságoknál. Ez különösképpen
a közönségkapcsolatok területére igaz, ahol az idegenek gyakran nyitnak
nemzetközi távlatokat.
A Hyundaihoz hasonlóan a Nissan is külföldi vezetőt alkalmaz
a PR osztályán, a Mazda pedig idén egy kanadai vezetőt választott a globális
kommunikációs osztály élére.
Forrás: inautonews.com