Négy éve gyártja autóit Csehországban a Hyundai



Négy éve, 2008. novemberében avatták fel a Hyundai Motor csehországi gyártóbázisát, ahol azóta több, mint 800 ezer autó készült el.  

A tényleges termelés 2008. november elején indult meg a Nosovice városához tartozó üzemben, ahol az ünnepélyes megnyitón részt vett M. Riman ipari miniszter, valamint E. Tosenovsky, a Morva-Sziláziai régió kormányzója.


A termelés akkor egy műszakban indult, amelyet 2009. szeptemberében a második, majd 2011. szeptemberében a harmadik műszakkal bővítettek. Jelenleg 3500 munkás dolgozik az üzemben, ám ehhez hozzá kell számolni a Hyundai márkát követő beszállítókat is, így a „Project Hyundai” több, mint 10500 új munkahelyet teremtett a térségben. Az átlagos Hyundai alkalmazott munkabére négy év alatt 20583 cseh koronáról 28217 koronára nőtt.

Az elmúlt négy év során a Hyundai Motor Manufacturing Czech több, mint 835 ezer járművet gyártott különböző modellekből, amelyek közös jellemzője, hogy mindet a Hyundai németországi tervezőközpontjában álmodtak meg azért, hogy a márka európai tervezésű autóit itten ügyfelei részére Európában is gyárthassa. Ennek következtében az itt készülő járművek teljesen eltérnek a Dél-Koreában, Kínában, Indiában, Törökországban az Egyesült Államokban, Oroszországban vagy Brazíliában készülő társaiktól, mivel azok saját piacukra szánt járműveket készítenek.   


 A Nosovicében készülő Hyundai modellek ötvözik az európai formatervet (Thomas Bürckle formatervezési vezető korábban évekig a BMW-nél dolgozott) az innovatív koreai technológiával és az „arany cseh kezek”-nek nevezett tradicionális helyi munkaerővel. (Az alkalmazottak 96 százaléka cseh állampolgár.)

2008-ban az i30 első generációjával indult a termelés, amelynek ötajtós változatából 2011. decemberéig 268 ezer, míg a „cw” jelzésű kombiból 2012. májusig 104 ezer darab készült. A másodi modell a Kia Venga volt, amelyet 2009. szeptemberétől 2011. májusáig gyártottak itt, összesen 82 ezer darabot. A Hyundai ix20 2010. októberétől, míg az ix35 hobbiterepjáró 2011. júliusától csatlakozott az itt készülő modellek sorához, előbbiből a mai napig mintegy 104 ezer, míg az utóbbiból 178 ezer darabot gyártottak.


2012. januárjától immár a cseh üzem készíti az új generációs i30 modellt, amelynek ötajtós kiviteléből máris több, mint 81 ezret, míg az idén júniustól gyártásban lévő kombiból 18 ezer autót készítettek. A napokban indult meg az i30 harmadik karosszériaváltozatának, a háromajtós modellnek sorozatgyártása.    

A HMMC által gyártott autók Európa több, mint 50 országába jutottak el, emellett Észak-Afrika és a Közel-Kelet országaiba is exportáltak belőlük sőt, olyan egzotikus helyekre is eljutottak, mint Guadeloupe, Martinique, vagy éppen Új-Kaledónia. A Hyundai legnagyobb felvevőpiacai azonban Németország (138 ezer), Egyesült Királyság (85 ezer), Oroszország (72 ezer), Olaszország (61 ezer), Spanyolország (59 ezer), Franciaország (45 ezer), Lengyelország (40 ezer), Ausztria (40 ezer), Izrael (34 ezer), Hollandia (31 ezer) és természetesen Csehország (29 ezer).


Az egyes modellek gyártási előkészítése során a gyár dolgozói számos külföldi tréningen vett részt, főleg Dél-Koreában (több, mint 1250 alkalmazott), valamint a Kia Motors zsolnai gyárában (kb. 600 ember), valamint Kínában (60 ember) és Törökországban (26 ember). Az alkalmazottak tartózkodási ideje néhány héttől egészen hónapokig változott, míg az első HMMC alkalmazottak már 2007-ben Dél-Koreába látogathattak, hogy részt vegyenek az első betanításon.  

A HMMC gyártóüzeme emellett kedvelt turisztikai célpont is lett, ahol a látogatók – a vállalat honlapján történt regisztrációjuk után – közelről láthatják az autógyártás folyamatát. az elmúlt négy évben 44500 látogató használta ki ezt a lehetőséget.

Forrás: hyundai-motor.cz

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését