Négy éve gyártja autóit Csehországban a Hyundai
Négy éve, 2008. novemberében avatták fel a Hyundai Motor csehországi
gyártóbázisát, ahol azóta több, mint 800 ezer autó készült el.
A tényleges termelés 2008. november elején indult meg a
Nosovice városához tartozó üzemben, ahol az ünnepélyes megnyitón részt vett M.
Riman ipari miniszter, valamint E. Tosenovsky, a Morva-Sziláziai régió kormányzója.
A termelés akkor egy műszakban indult, amelyet 2009.
szeptemberében a második, majd 2011. szeptemberében a harmadik műszakkal
bővítettek. Jelenleg 3500 munkás dolgozik az üzemben, ám ehhez hozzá kell számolni
a Hyundai márkát követő beszállítókat is, így a „Project Hyundai” több, mint
10500 új munkahelyet teremtett a térségben. Az átlagos Hyundai alkalmazott
munkabére négy év alatt 20583 cseh koronáról 28217 koronára nőtt.
Az elmúlt négy év során a Hyundai Motor Manufacturing Czech több,
mint 835 ezer járművet gyártott különböző modellekből, amelyek közös
jellemzője, hogy mindet a Hyundai németországi tervezőközpontjában álmodtak meg
azért, hogy a márka európai tervezésű autóit itten ügyfelei részére Európában
is gyárthassa. Ennek következtében az itt készülő járművek teljesen eltérnek a
Dél-Koreában, Kínában, Indiában, Törökországban az Egyesült Államokban,
Oroszországban vagy Brazíliában készülő társaiktól, mivel azok saját piacukra szánt
járműveket készítenek.
A Nosovicében készülő
Hyundai modellek ötvözik az európai formatervet (Thomas Bürckle formatervezési
vezető korábban évekig a BMW-nél dolgozott) az innovatív koreai technológiával
és az „arany cseh kezek”-nek nevezett tradicionális helyi munkaerővel. (Az
alkalmazottak 96 százaléka cseh állampolgár.)
2008-ban az i30 első generációjával indult a termelés,
amelynek ötajtós változatából 2011. decemberéig 268 ezer, míg a „cw” jelzésű
kombiból 2012. májusig 104 ezer darab készült. A másodi modell a Kia Venga
volt, amelyet 2009. szeptemberétől 2011. májusáig gyártottak itt, összesen 82
ezer darabot. A Hyundai ix20 2010. októberétől, míg az ix35 hobbiterepjáró 2011.
júliusától csatlakozott az itt készülő modellek sorához, előbbiből a mai napig
mintegy 104 ezer, míg az utóbbiból 178 ezer darabot gyártottak.
2012. januárjától immár a cseh üzem készíti az új generációs
i30 modellt, amelynek ötajtós kiviteléből máris több, mint 81 ezret, míg az
idén júniustól gyártásban lévő kombiból 18 ezer autót készítettek. A napokban
indult meg az i30 harmadik karosszériaváltozatának, a háromajtós modellnek
sorozatgyártása.
A HMMC által gyártott autók Európa több, mint 50 országába
jutottak el, emellett Észak-Afrika és a Közel-Kelet országaiba is exportáltak
belőlük sőt, olyan egzotikus helyekre is eljutottak, mint Guadeloupe,
Martinique, vagy éppen Új-Kaledónia. A Hyundai legnagyobb felvevőpiacai azonban
Németország (138 ezer), Egyesült Királyság (85 ezer), Oroszország (72 ezer),
Olaszország (61 ezer), Spanyolország (59 ezer), Franciaország (45 ezer), Lengyelország
(40 ezer), Ausztria (40 ezer), Izrael (34 ezer), Hollandia (31 ezer) és
természetesen Csehország (29 ezer).
Az egyes modellek gyártási előkészítése során a gyár
dolgozói számos külföldi tréningen vett részt, főleg Dél-Koreában (több, mint
1250 alkalmazott), valamint a Kia Motors zsolnai gyárában (kb. 600 ember),
valamint Kínában (60 ember) és Törökországban (26 ember). Az alkalmazottak
tartózkodási ideje néhány héttől egészen hónapokig változott, míg az első HMMC
alkalmazottak már 2007-ben Dél-Koreába látogathattak, hogy részt vegyenek az
első betanításon.
A HMMC gyártóüzeme emellett kedvelt turisztikai célpont is
lett, ahol a látogatók – a vállalat honlapján történt regisztrációjuk után – közelről
láthatják az autógyártás folyamatát. az elmúlt négy évben 44500 látogató
használta ki ezt a lehetőséget.
Forrás: hyundai-motor.cz
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!