Elvesztheti hazai előnyét az Avante
A Hyundai Motor zászlóshajója a kompakt kategóriában
kétségtelenül az Avante (Elantra) modell volt mindig, hiszen Dél-Koreában immár
12 éve piacvezető pozícióban van. Ám a konkurencia sem tétlenkedik.
Az Avante modellből az idei év első kilenc hónapjában
összesen 81256 darabot vásároltak Dél-Koreában, amely a teljes kompakt limuzin
piac 60 százalékát teszi ki. Ám az év második felében bemutatkozott új konkurens
modellek miatt az Avante piacvezető helye veszélybe került.
Az elemzők szerint jelenleg a legnagyobb veszélyt a Kia K3
modellje jelentheti a Hyundai Avante számára, amely a Kia legújabb és legkisebb
„K” sorozatú tagja. Október elejéig, a bemutatót követő 20 napban ugyanis több,
mint tízezren rendelték meg új K3 modelljüket, annak ellenére, hogy a Kia
csupán 19 ezret szeretne idén ebből a modellből a hazai piacon értékesíteni.
Az Avantéval összehasonlítva a K3 jóval sportosabb
vonalvezetésű, kupéformájú karosszériáját a Kia jellegzetes hűtőrácsával együtt
az Auditól átigazolt Peter Schreyer neve fémjelzi. Az autóban igen magas szint
felszereltség található, amely tartalmazza a parkoló-asszisztenst, a
tempomatot, az akár mobilról is vezérelhető telematikus rendszereket is.
A Kia és a Hyundai hazai testvérharca megismétlődhet Kínában
is, ahol szeptembertől gyártják a K3 sorozatot, a hivatalos bemutatóra pedig
októberben került sor.
A Renault Samsung Motor augusztus végén szintén bemutatta új
SM3 modelljét, amelyhez szintén nagy reményeket fűznek az utóbbi évek hazai
piacán bukdácsoló koreai-francia cég vezetői. Szeptemberben 1055 darab SM3
fogyott, ami jóval kevesebb a riválisok számainál, ám az új modellel a teljes
autóeladások kissé emelkedhettek, így enyhe 4,7 százalékos növekedés
mutatkozott augusztushoz viszonyítva.
„Az SM3 lehetséges vevői minden bizonnyal elhalasztották a
vásárlásukat addig, amíg a K3 nincs a piacon. Az igazi rivalizálás csak most
kezdődik.” – mondta a Renault Samsung Motor szóvivője.
Habár az új SM3 igazából csupán ráncfelvarrás, az SM3 az
első olyan jármű, amelyben a Nissan Motor új H4Mk motorja dolgozik egy
folyamatosan változó áttételű Xtronic váltóművel összekötve.
Forrás: motoring.asiaone.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!