Elvesztheti hazai előnyét az Avante



A Hyundai Motor zászlóshajója a kompakt kategóriában kétségtelenül az Avante (Elantra) modell volt mindig, hiszen Dél-Koreában immár 12 éve piacvezető pozícióban van. Ám a konkurencia sem tétlenkedik.

Az Avante modellből az idei év első kilenc hónapjában összesen 81256 darabot vásároltak Dél-Koreában, amely a teljes kompakt limuzin piac 60 százalékát teszi ki. Ám az év második felében bemutatkozott új konkurens modellek miatt az Avante piacvezető helye veszélybe került.

Az elemzők szerint jelenleg a legnagyobb veszélyt a Kia K3 modellje jelentheti a Hyundai Avante számára, amely a Kia legújabb és legkisebb „K” sorozatú tagja. Október elejéig, a bemutatót követő 20 napban ugyanis több, mint tízezren rendelték meg új K3 modelljüket, annak ellenére, hogy a Kia csupán 19 ezret szeretne idén ebből a modellből a hazai piacon értékesíteni.


Az Avantéval összehasonlítva a K3 jóval sportosabb vonalvezetésű, kupéformájú karosszériáját a Kia jellegzetes hűtőrácsával együtt az Auditól átigazolt Peter Schreyer neve fémjelzi. Az autóban igen magas szint felszereltség található, amely tartalmazza a parkoló-asszisztenst, a tempomatot, az akár mobilról is vezérelhető telematikus rendszereket is.

A Kia és a Hyundai hazai testvérharca megismétlődhet Kínában is, ahol szeptembertől gyártják a K3 sorozatot, a hivatalos bemutatóra pedig októberben került sor.  


A Renault Samsung Motor augusztus végén szintén bemutatta új SM3 modelljét, amelyhez szintén nagy reményeket fűznek az utóbbi évek hazai piacán bukdácsoló koreai-francia cég vezetői. Szeptemberben 1055 darab SM3 fogyott, ami jóval kevesebb a riválisok számainál, ám az új modellel a teljes autóeladások kissé emelkedhettek, így enyhe 4,7 százalékos növekedés mutatkozott augusztushoz viszonyítva.  


„Az SM3 lehetséges vevői minden bizonnyal elhalasztották a vásárlásukat addig, amíg a K3 nincs a piacon. Az igazi rivalizálás csak most kezdődik.” – mondta a Renault Samsung Motor szóvivője.

Habár az új SM3 igazából csupán ráncfelvarrás, az SM3 az első olyan jármű, amelyben a Nissan Motor új H4Mk motorja dolgozik egy folyamatosan változó áttételű Xtronic váltóművel összekötve.

Forrás: motoring.asiaone.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését