A Hyundai Malajziában



A Hyundai 1992. óta, vagyis pontosan húsz éve árulja autóit Malajziában, de ami még érdekesebb, hogy kilenc évvel később már összeszerelő üzem is termelte ezeket az autókat.

Az első modell egy Elantra XD volt, amely CKD eljárás keretében 2001. augusztusában gördült a futószalagról , amelyet nem sokkal később az EF Sonata követett 2002-ben. A két modell sikere nagy szerepet játszott abban, hogy ma már a Hyundai név általánosan elterjedt a maláj háztartásokban. Ahogyan pedig a Hyundai modellcsaládja gyarapodott, úgy kerültek a termelési programba a Matrix és a Getz modellek is.  


Egy másik vegyesvállalat is létrejött az Inokom céggel, amely az Atoz modellek gyártásával indított, majd ehhez csatlakozott a GK Coupe, mint megfizethető árú sportautó.

2004. szintén meghatározó év volt a Hyundai számára Malajziában, hiszen a Tucson és Trajet bemutatása mellett együttműködési megállapodást kötöttek a Sime Darby csoporttal, amely Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) néven a mai napig a Hyundai meghatározó forgalmazója a térségben.


Sokáig ezek a vállalatok egymástól függetlenül képviselték a Hyundai márkát Malajziában, ám 2009-ben a HSDM-nek sikerült Oriental-Hyundai (OHSB) néven egyetlen vállalatba tömöríteni ezeket a cégeket.


Az addigi vállalatok összeolvadása révén a Hyundai helyi gyártása is központosítottá válhatott, így ma már egyetlen helyen, az Inokom Kulimban található gyártóbázisán készülnek az új Hyundai modellek: az i10, az MD Elantra és a Santa Fe. Ezen három helyi gyártású modellt kiegészíti az importált Hyundai Sonata, LM Tucson és Grand Starex Royale modelljei.


Kétségtelen, hogy a HSDM Hyundai franchise joga tökéletes időzítéssel történt, hiszen egybeesett a koreai márka legújabb modelljeinek bemutatásával, amelynek eredményeképpen a Hyundai a világ legnagyobb vállalatai közé emelkedhetett fel.  

A jövőben is rengeteg új modellre számíthatnak, így nemsokára bevezetik az új Velostert, az új i30-at, illetve az új Santa Fe modellt is.

Ahogyan a Hyundai iránt növekszik az érdeklődés és a kereslet, a HSDM folyamatos beruházásaival próbált meg lépést tartani mind az értékesítés, mind a vevőszolgálat területén. Ennek köszönhetően a Malajziában található márkakereskedések száma is nőtt az utóbbi időkban, amelyek száma mára eléri a 65-öt.


Ehhez társul még az 5 év, vagy 300 ezer kilométeres garancia, amely még így is egyedülálló az ottani piacon is. Ehhez természetesen szintén jár az országúti segélyszolgálat szolgáltatás, valamint többek között bevezették a gyorsszervizt.

A HSDM innovatív szolgáltatásai és kreatív marketingmunkájának köszönhetően gyorsan emelkedik a márka piaci részesedése, amely kulcsszerepet játszott akkor, amikor 2010ben elnyerték a Hyundai Motor Company legjobb forgalmazója címet. Több, mint 11 ezer Hyundai kelt el 2011-ben, amely hatalmas fejlődés ahhoz képest, hogy 10 éve még alig jelentek meg az eladási listák legalján.  

Forrás: mmail.com.

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei