Családi Santa Fe és vászontetős Veloster az idei Los Angelesi Autószalonon


A Hyundai két bemutatóval, a Santa Fe hosszabb tengelytávú változatával és egy különleges Veloster koncepcióval készült idén a Los Angelesben most megnyílt autókiállításra.

A Hyundai a sikeres Veloster modell egy különleges koncepcióját hozta el Los Angelesbe, amelynek teteje a FIAT 500C-hez és a Citroen DS3-hoz hasonlóan vászonból készült és ez a vászontető magában foglalja a hátsó szélvédőt is.


A Veloster C3 Roll Top a Hyundai szerint egy „vászontetős háromajtós”, amelynek napfénytetejét és hátsó ajtaját vászonnal helyettesítették. A vászontető teljesen automatikus és mind elölről hátra, mind hátulról előre nyitható.


Amennyiben a vászontetőt elöl nyitjuk ki, a C3 tökéletesen alkalmas a kabriózás érzésére.” – mondja a Hyundai. „Viszont ha a vászontető hátsó részét nyitjuk ki, a hátsó ajtót és a hátsó üléseket lehajtva máris egy olyan szabadidő-autót kapunk, amely tökéletes kajakok, szörfdeszkák, vagy éppen kerékpárok szállítására.”


A Hyundai – kihasználva a lehetőséget – a Veloster C3 Roll Top modellhez egy különleges kerékpárt is tervezett, amely tökéletesen illeszkedik a modell hátsó traktusába. A koncepció a Veloster Turbo 1,6 literes T-GDi erőforrását használja, amely 201 lóerős teljesítménnyel repítheti az autó utasait, illetve a felszerelt kerékpárt. 


A vászontető mellett a Veloster C3 több különlegességet is rejt, hiszen kör alakúak a kipufogócsövek, emellett diffúzornyílások, eltérő színű és mintázatú 18 collos kerekek és LED betétes fényszórók is kerültek az autóra.   


„Nagyon inspirált minket a közmondás, amely szerint ’A guruló köveken nincs moha” – mondja Chris Chapman, a Hyundai America formatervezési központjának vezetője. „A Veloster C3 Roll Top koncepció a korlátok nélküli szabadság érzését kínálja, mellette pedig a mindennapi szükségletekhez és többféle életstílushoz is képes igazodni.”


A koncepció mellett bemutatták a New York-i Autószalonon már kiállított Santa Fe hosszabb tengelytávú szériaváltozatát is.

A nagyobb Santa Fe modell 2800 milliméteres tengelytávval rendelkezik, amely pontosan 10 centivel nagyobb, mint a tengerentúlon Santa Fe Sport néven már kapható rövidebb változat. A modell hossza 4900 milliméter, szélessége 1880 méter, míg magassága 1690 milliméter.    


A nagyobb méretek a kényelmes harmadik üléssor elhelyezésére szolgáltak elsősorban, amelynek köszönhetően a Hyundai kétféle üléselrendezést kínál: egy hétszemélyest, ahol a középső üléssor 40:20:40 arányban dönthető; illetve hatszemélyes elrendezést, amelyben a második sorban ún. főnöki ülések kapnak helyet.


A Hyundai szerint a Santa Fe második üléssora mögött 1158 liternyi csomagnak van helye, míg a harmadik sor mögött még mindig marad 382 liternyi hely.


Amíg a belső tér tökéletesen megegyezik az eddig ismert rövidebb Santa Fe modellel, addig a hosszabb változat külső megjelenése az új formájú hűtőrácsban, valamint a B oszloptól hátrafelé teljesen eltér az eddig ismert formavilágtól. Ezenfelül újak a 18 collos Euroflange könnyűfém keréktárcsák is.


A nagyobb Santa Fe modellhez csupán egyetlen erőforrás választható. A Hyundai 3,3 literes V6-os motorja 290 lóerőt és 342 Nm nyomatékot termel, amelyhez egy hatfokozatú automata váltó csatlakozhat. A Santa Fe modell felárért kapható összkerék-meghajtással.

Forrás: carscoop.blogspot.comcarscoop.blogspot.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését