Új magaslatokban a Hyundai márkaértéke


A világ leggyorsabb ütemben gyarapodó autómárkájának, a Hyundai-nak a márkaértéke egyetlen év alatt 24,4 százalékkal nőtt, és elérte a 7,5 milliárd USD-t - közölte az Interbrand márka-tanácsadó szervezet legjobb 100 globális márkát tömörítő „2012 Best 100 Global Brands” jelentésében. 

A Hyundai, amely immáron nyolcadik alkalommal kerül fel a 100 legjobb világmárka listájára, az idei évben az 53. helyen végzett az értékelésben. Ilyen kedvező eredményt még soha nem ért el a Hyundai, amely 2005-ben 84. helyen nyitott a listán, és azóta évről évre előrébb lép a rangsorban. 

„A Hyundai gyarapodását egyre fokozódó aggodalommal, ha nem irigységgel szemlélik a márka globális versenytársai. Miközben az autóipar egésze súlyos visszaeséssel küzd, a Hyundai lendülete töretlenül tart. A márka fényesen profitál azokból a merész kezdeményezésekből, amelyek révén minden felmerülő piaci lehetőséget képesek voltak kiaknázni. A márka hasonló sikertörténetet ír Európában is.” – olvasható az Interbrand internetes weboldalán. 

„A Hyundai rendkívül keményen és céltudatosan megdolgozott azért, hogy márkánkat világszerte továbbfejlessze. Az Interbrand tanulmány eredményei rendkívül biztatóak.” – mondta Mark Hall, a Hyundai európai marketing igazgatója. 


„Az idei évben több európai ügyfelünket tudtuk érzelmi alapon megszólítani, köszönhetően annak, hogy a Hyundai támogatta a 2012. évi labdarúgó Európa-bajnokságot. A labdarúgással ápolt, folyamatos kapcsolatunk, valamint egyéb tevékenységeink, például a Hyundai visszatérése a WRC rali-világbajnokságba, hozzásegít bennünket jövőbeli céljaink eléréséhez” – tette hozzá Mark Hall. 

Az idén mutatott, 24,4 százalékos növekedési ráta jóval magasabb, mint az iparág 11,2 százalékos átlaga. A Hyundai nem csupán az autóipar berkein belül tekinthető a világ egyik leggyorsabban fejlődő márkájának: gyarapodásának üteme megközelíti az olyan márkákét, mint az Apple Inc., a Google Inc., vagy az Amazon.com. 

Az Interbrand rangsorát a vállalatok pénzügyi mérlegei, valamint marketing tevékenységei alapján állapítják meg, az eredmények az egyes márkákban rejlő profit-potenciált is tükrözik.

 Autómárkák rangsora, legjobb 10 márka
Helyezés
(autóipar)
Márka
Márkaérték
(100 millió USD)
2012. helyezés (összesített)
 
éves változás
1
Toyota
303
9%
10
2
Mercedes
301
10%
11
3
BMW
291
18%
12
4
Honda
173
-11%
21
5
VW
93
18%
39
6
Ford
80
6%
45
7
Hyundai
75
24%
53
8
Audi
72
17%
55
9
Porsche
51
12%
72
10
Nissan
50
30%
73

 A Hyundai Motor márkaértéke (2005-2012)
Év
Márkaérték (100 millió USD)
Helyezés (összesített)
2005
34,8
84
2006
40,8
75
2007
44,5
72
2008
48,5
72
2009
46,0
69
2010
50,3
65
2011
60
61
2012
74,7
53

Forrás: Hyundai Hungary

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését