Új magaslatokban a Hyundai márkaértéke
A világ leggyorsabb ütemben gyarapodó autómárkájának, a Hyundai-nak a márkaértéke egyetlen év alatt 24,4 százalékkal nőtt, és elérte a 7,5 milliárd USD-t - közölte az Interbrand márka-tanácsadó szervezet legjobb 100 globális márkát tömörítő „2012 Best 100 Global Brands” jelentésében.
A Hyundai, amely immáron nyolcadik alkalommal kerül fel a 100 legjobb világmárka listájára, az idei évben az 53. helyen végzett az értékelésben. Ilyen kedvező eredményt még soha nem ért el a Hyundai, amely 2005-ben 84. helyen nyitott a listán, és azóta évről évre előrébb lép a rangsorban.
„A Hyundai gyarapodását egyre fokozódó aggodalommal, ha nem irigységgel szemlélik a márka globális versenytársai. Miközben az autóipar egésze súlyos visszaeséssel küzd, a Hyundai lendülete töretlenül tart. A márka fényesen profitál azokból a merész kezdeményezésekből, amelyek révén minden felmerülő piaci lehetőséget képesek voltak kiaknázni. A márka hasonló sikertörténetet ír Európában is.” – olvasható az Interbrand internetes weboldalán.
„A Hyundai rendkívül keményen és céltudatosan megdolgozott azért, hogy márkánkat világszerte továbbfejlessze. Az Interbrand tanulmány eredményei rendkívül biztatóak.” – mondta Mark Hall, a Hyundai európai marketing igazgatója.
„Az idei évben több európai ügyfelünket tudtuk érzelmi alapon megszólítani, köszönhetően annak, hogy a Hyundai támogatta a 2012. évi labdarúgó Európa-bajnokságot. A labdarúgással ápolt, folyamatos kapcsolatunk, valamint egyéb tevékenységeink, például a Hyundai visszatérése a WRC rali-világbajnokságba, hozzásegít bennünket jövőbeli céljaink eléréséhez” – tette hozzá Mark Hall.
Az idén mutatott, 24,4 százalékos növekedési ráta jóval magasabb, mint az iparág 11,2 százalékos átlaga. A Hyundai nem csupán az autóipar berkein belül tekinthető a világ egyik leggyorsabban fejlődő márkájának: gyarapodásának üteme megközelíti az olyan márkákét, mint az Apple Inc., a Google Inc., vagy az Amazon.com.
Az Interbrand rangsorát a vállalatok pénzügyi mérlegei, valamint marketing tevékenységei alapján állapítják meg, az eredmények az egyes márkákban rejlő profit-potenciált is tükrözik.
Autómárkák rangsora,
legjobb 10 márka
Helyezés
(autóipar)
|
Márka
|
Márkaérték
(100 millió USD) |
2012. helyezés (összesített)
|
|
éves változás
|
||||
1
|
Toyota
|
303
|
9%
|
10
|
2
|
Mercedes
|
301
|
10%
|
11
|
3
|
BMW
|
291
|
18%
|
12
|
4
|
Honda
|
173
|
-11%
|
21
|
5
|
VW
|
93
|
18%
|
39
|
6
|
Ford
|
80
|
6%
|
45
|
7
|
Hyundai
|
75
|
24%
|
53
|
8
|
Audi
|
72
|
17%
|
55
|
9
|
Porsche
|
51
|
12%
|
72
|
10
|
Nissan
|
50
|
30%
|
73
|
A Hyundai Motor
márkaértéke (2005-2012)
Év
|
Márkaérték (100 millió USD)
|
Helyezés (összesített)
|
2005
|
34,8
|
84
|
2006
|
40,8
|
75
|
2007
|
44,5
|
72
|
2008
|
48,5
|
72
|
2009
|
46,0
|
69
|
2010
|
50,3
|
65
|
2011
|
60
|
61
|
2012
|
74,7
|
53
|
Forrás: Hyundai Hungary
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!