Különleges Equus menetpróba
Vajon miért nem meri a Hyundai elhozni Equus luxuslimuzinját
Európába? Erre a kérdésre kereste az Auto, Motor und Sport a választ egy
különleges sofőrrel.
Szerszámok, vagy pótcsavarok számára túl kicsi és könnyű az
a doboz, amely az Equus csomagterében lapul. Mi más lehetne… Hogyan, egy pár
papucs? Tényleg, ráadásul modellfeliratos, amellyel az Equus azt üzeni: Isten
hozott itthon! Ilyen felszerelés nem jár sem az S-osztályhoz, 7-es BMW-hez,
A8-as Audihoz, vagy a VW Phaetonhoz – még felárért sem.
Közben megjelent az autóhoz „kirendelt” sofőr is: Allan Rushforth,
aki mellesleg a Hyundai Motor Europe elnök-helyettese, teljes természetességgel
nyitja ki a jobb hátsó ajtót. „Ez egyébként a rövid változat.” – mondja röviden.
Milyen rövid? „5,16 méter.” Aha, vagyis hosszabb, mint a német luxushajók. Ha
ez nem lenne elég, a Hyundai még 30 centiméternyi acéllal toldja meg a tengelyek
közötti karosszériát, ám átlagos használatra a rövid változat is tökéletesen
megfelelő, hiszen már ennek hátsó sorában is megtalálható két végtelenségig
állítható ülés, illetve csillogó valódi fabetétek.
A hátsó ülések közé helyezett és egyébként süllyeszthető
hátsó monitor távirányítóján céltalanul szörfölve megjelenik a térkép is. Ezek
szerint éppen a Csendes óceánon haladunk, ám a sötétített ablakon kitekintve
egyetlen víz tűnik fel: a Rajna. Hogy is van koreaiul az, hogy „beállítások”?
Roshforth közben a halk motorral ellátott autóval könnyedén cirkál a laza délutáni
forgalomban. „Akár 20 ezer Hyundai Equust adunk el évente.” – mondja lelkesen. „Koreában
és az USÁ-ban.”- teszi hozzá mindjárt.
Mit mondanának erre az európai autóvásárlók? „Ebben egyelőre
nem vagyunk biztosak. Szóba került, hogy az Equusnál kicsit kisebb Genesis limuzint
Európában is forgalomba hozzuk, ám ezt a tervet egyelőre félretettük.” – árulja
el Rushforth. Később azt is elmondta, jelenleg minden energiájukat leköti a
márka jelenlegi európai kínálatának sikerességét fenntartani a gyengélkedő
európai piacon. Eközben az Equus megjelenésén semmi olyan jellegzetes részlet
nem tűnik fel, amely a típus ázsiai vagy koreai eredetére utalna, amellyel
elijeszthetné potenciális vásárlókörét. A korábban egy német prémiumgyártó
koreai vezetőjeként tevékenykedő Rushforth erről óvatosan nyilatkozott: „A
koreaiak nagyra értékelik, amit a németek ebben a kategóriában már elértek.”
A Franfurter Hof luxusszálloda előtti S-osztályok tömegében
az Equus valóban nem tűnik fel. Egy vendég azonban azonnal kiszúrja a
ritkaságot és örömmel közli, hogy nemsokára náluk is kapható lesz az Equus –
Ománban. Az Egyesül Államokhoz hasonlóan az ottani vásárlók sem ragaszkodnak a tradicionálisan
luxusszínvonalú csillagos márkához. Sokkal inkább értékelik a Hyundai
törekvéseit, amellyel alternatívát állít számukra. Európában, így
Németországban ez a feladat sokkal inkább az i30 kategóriájában vár a
Hyundaira.
Mit szólna egy sofőrös limuzinszolgáltató a Hyundai Equusra?
„Némely kuncsaft számára még az Audi A8-as sem kellőképpen luxusszínvonalú.
Ezért muszáj mindig egy Mercedes S-osztályt is a járműparkban tartani.” –
mondja Oliver Szebrovski, a Revilo Limuzin-Service vezetője. Az imázson kívül
azonban szerinte nincs negatív tulajdonsága az autónak. „Még az ülésállítás is
jobb helyre került, mint a legtöbb hasonló autóban.” – ismeri el Szebovski.
Miután Rushfort érthetetlen módon eltűnt, felszabadult a
vezetőülés. a 19 collos kereken könnyedén gördül ki az autó a mélygarázsból,
kint pedig a légrugókon szárnyal az Equus, ahogyan a 4,6 literes V8-as 390
lóereje és 451 Nm nyomatéka viszi az autót előre. A motorházon feszítő szárnyaló
telivér – ezt jelenti az Equus – teljesítménynek nincs híján.
Függetlenül attól, hogy az ember a vezetőülésben, avagy a
hátsó székben foglal helyet, minden Hyundai modell csúcsát képviselő autóban
teljes csend honol, ahol a dinamizmus csupán sokadrangú kérdéssé degradálódik.
Ahogyan a papucs esetén is a kényelem a legfontosabb szempont.
Forrás: auto-motor-und-sport.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!