Különleges Equus menetpróba



Vajon miért nem meri a Hyundai elhozni Equus luxuslimuzinját Európába? Erre a kérdésre kereste az Auto, Motor und Sport a választ egy különleges sofőrrel.

Szerszámok, vagy pótcsavarok számára túl kicsi és könnyű az a doboz, amely az Equus csomagterében lapul. Mi más lehetne… Hogyan, egy pár papucs? Tényleg, ráadásul modellfeliratos, amellyel az Equus azt üzeni: Isten hozott itthon! Ilyen felszerelés nem jár sem az S-osztályhoz, 7-es BMW-hez, A8-as Audihoz, vagy a VW Phaetonhoz – még felárért sem.


Közben megjelent az autóhoz „kirendelt” sofőr is: Allan Rushforth, aki mellesleg a Hyundai Motor Europe elnök-helyettese, teljes természetességgel nyitja ki a jobb hátsó ajtót. „Ez egyébként a rövid változat.” – mondja röviden. Milyen rövid? „5,16 méter.” Aha, vagyis hosszabb, mint a német luxushajók. Ha ez nem lenne elég, a Hyundai még 30 centiméternyi acéllal toldja meg a tengelyek közötti karosszériát, ám átlagos használatra a rövid változat is tökéletesen megfelelő, hiszen már ennek hátsó sorában is megtalálható két végtelenségig állítható ülés, illetve csillogó valódi fabetétek.   


A hátsó ülések közé helyezett és egyébként süllyeszthető hátsó monitor távirányítóján céltalanul szörfölve megjelenik a térkép is. Ezek szerint éppen a Csendes óceánon haladunk, ám a sötétített ablakon kitekintve egyetlen víz tűnik fel: a Rajna. Hogy is van koreaiul az, hogy „beállítások”? Roshforth közben a halk motorral ellátott autóval könnyedén cirkál a laza délutáni forgalomban. „Akár 20 ezer Hyundai Equust adunk el évente.” – mondja lelkesen. „Koreában és az USÁ-ban.”- teszi hozzá mindjárt.


Mit mondanának erre az európai autóvásárlók? „Ebben egyelőre nem vagyunk biztosak. Szóba került, hogy az Equusnál kicsit kisebb Genesis limuzint Európában is forgalomba hozzuk, ám ezt a tervet egyelőre félretettük.” – árulja el Rushforth. Később azt is elmondta, jelenleg minden energiájukat leköti a márka jelenlegi európai kínálatának sikerességét fenntartani a gyengélkedő európai piacon. Eközben az Equus megjelenésén semmi olyan jellegzetes részlet nem tűnik fel, amely a típus ázsiai vagy koreai eredetére utalna, amellyel elijeszthetné potenciális vásárlókörét. A korábban egy német prémiumgyártó koreai vezetőjeként tevékenykedő Rushforth erről óvatosan nyilatkozott: „A koreaiak nagyra értékelik, amit a németek ebben a kategóriában már elértek.”  


A Franfurter Hof luxusszálloda előtti S-osztályok tömegében az Equus valóban nem tűnik fel. Egy vendég azonban azonnal kiszúrja a ritkaságot és örömmel közli, hogy nemsokára náluk is kapható lesz az Equus – Ománban. Az Egyesül Államokhoz hasonlóan az ottani vásárlók sem ragaszkodnak a tradicionálisan luxusszínvonalú csillagos márkához. Sokkal inkább értékelik a Hyundai törekvéseit, amellyel alternatívát állít számukra. Európában, így Németországban ez a feladat sokkal inkább az i30 kategóriájában vár a Hyundaira.   


Mit szólna egy sofőrös limuzinszolgáltató a Hyundai Equusra? „Némely kuncsaft számára még az Audi A8-as sem kellőképpen luxusszínvonalú. Ezért muszáj mindig egy Mercedes S-osztályt is a járműparkban tartani.” – mondja Oliver Szebrovski, a Revilo Limuzin-Service vezetője. Az imázson kívül azonban szerinte nincs negatív tulajdonsága az autónak. „Még az ülésállítás is jobb helyre került, mint a legtöbb hasonló autóban.” – ismeri el Szebovski.


Miután Rushfort érthetetlen módon eltűnt, felszabadult a vezetőülés. a 19 collos kereken könnyedén gördül ki az autó a mélygarázsból, kint pedig a légrugókon szárnyal az Equus, ahogyan a 4,6 literes V8-as 390 lóereje és 451 Nm nyomatéka viszi az autót előre. A motorházon feszítő szárnyaló telivér – ezt jelenti az Equus – teljesítménynek nincs híján.


Függetlenül attól, hogy az ember a vezetőülésben, avagy a hátsó székben foglal helyet, minden Hyundai modell csúcsát képviselő autóban teljes csend honol, ahol a dinamizmus csupán sokadrangú kérdéssé degradálódik. Ahogyan a papucs esetén is a kényelem a legfontosabb szempont.


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését