Az eurozóna válsága kihat a koreai gyártók exportjára
Az öt nagy koreai autógyártó a hazai keresletcsökkenés
mellett az exportkereslet zuhanásával is szembe kell nézzen.
A Koreai Automobilgyártó Szövetség (KAMA) szerint az öt nagy
koreai autógyártó – a Hyundai Motor, a Kia Motors, a GM Korea, a Ssangyong
Motor és a Renault Samsung Motors – összes exportja 7,2 százalékkal, 232025
darabra esett vissza szeptemberben a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezzel
immár negyedik hónapja folyamatosan csökken az exportmennyiség, amely júniusban
még csak 1,4 százalékos mértékű volt, ám augusztusra 23,6 százalékra
emelkedett.
Az autógyártók közül a Renault Samsung szenvedte el a
legnagyobb visszaesést összesen 40,3 százalékkal, őt követi a Kia Motors 9
százalékkal, míg a Hyundai a negyedik 4,5 százalékos visszaeséssel.
A KAMA szerint a csökkenő keresletre az eurózóna válság bizonytalanságainak
kiterjedése ad magyarázatot. „Habár az autógyártók az Európai Unióval kötött
szabadkereskedelmi egyezmény hatására az első negyedévben növelni tudták
exportjukat, a gazdasági visszaesés az év közepén éreztette hatását ebben a
tekintetben is.” – közölte a szövetség egy közleményben.
A Hyundai Motor és a Kia Motors továbbra is erőteljesen
tudja növelni eladásait, köszönhetően a vállalatcsoport külföldi üzemeinek. „A
koreai üzemeinkből kikerülő exportmennyiség egyrészt a szakszervezeti
sztrájkoknak, másrészt az eurózóna gyengeségének köszönhetően csökkent.” –
mondta a Hyundai Motor Group szóvivője.
Ezzel szemben a másik három koreai gyártót igen érzékenyen
érintette az eurózóna válsága, hiszen nekik nincsenek külföldi gyártóbázisaik.
Eközben a Hyundai Motor Grouphoz tartozó Koreai Automobil
Kutatóintézet azt jósolja, a vállalatok értékesítési növekedései jelentősen
lassulhatnak az elkövetkezendő időszakban. A világviszonylatban is jelentősen
gyengélkedő autópiac Dél-Koreában is érezteti hatását, és a KARI előrejelzései
szerint idén kb. 1,55 millió éves eladási darabszámon stagnál majd, amely 30
ezerrel kevesebb a tavalyi 1,58 millió darabnál.
És habár a helyi és importált járművek
koreai eladási darabszáma 2,1 százalékkal csökkenni látszik, az importmárkák
közül a BMW, Mercedes-Benz eladásai több, mint 20 százalékkal növekedni fognak.
Ezek hátterében a szabadkereskedelmi egyezmény hatására csökkentett árak
mellett olcsóbb modellek bemutatása is szerepet játszhat.
A KARI globális előrejelzése szerint az eurózóna válsága
miatt az értékesítési növekedés 5 százalék alatti lesz az év további részében,
szemben az első félév 7 százalékos növekedésével. Ezzel szemben az olyan
fejlődő piacok, mint Brazília és Oroszország próbálják ellensúlyozni a globális
kereslet gyengülését.
Forrás: motoring.asiaone.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!