Az eurozóna válsága kihat a koreai gyártók exportjára



Az öt nagy koreai autógyártó a hazai keresletcsökkenés mellett az exportkereslet zuhanásával is szembe kell nézzen.

A Koreai Automobilgyártó Szövetség (KAMA) szerint az öt nagy koreai autógyártó – a Hyundai Motor, a Kia Motors, a GM Korea, a Ssangyong Motor és a Renault Samsung Motors – összes exportja 7,2 százalékkal, 232025 darabra esett vissza szeptemberben a tavalyi év azonos időszakához képest. Ezzel immár negyedik hónapja folyamatosan csökken az exportmennyiség, amely júniusban még csak 1,4 százalékos mértékű volt, ám augusztusra 23,6 százalékra emelkedett.   

Az autógyártók közül a Renault Samsung szenvedte el a legnagyobb visszaesést összesen 40,3 százalékkal, őt követi a Kia Motors 9 százalékkal, míg a Hyundai a negyedik 4,5 százalékos visszaeséssel.


A KAMA szerint a csökkenő keresletre az eurózóna válság bizonytalanságainak kiterjedése ad magyarázatot. „Habár az autógyártók az Európai Unióval kötött szabadkereskedelmi egyezmény hatására az első negyedévben növelni tudták exportjukat, a gazdasági visszaesés az év közepén éreztette hatását ebben a tekintetben is.” – közölte a szövetség egy közleményben.  

A Hyundai Motor és a Kia Motors továbbra is erőteljesen tudja növelni eladásait, köszönhetően a vállalatcsoport külföldi üzemeinek. „A koreai üzemeinkből kikerülő exportmennyiség egyrészt a szakszervezeti sztrájkoknak, másrészt az eurózóna gyengeségének köszönhetően csökkent.” – mondta a Hyundai Motor Group szóvivője.

Ezzel szemben a másik három koreai gyártót igen érzékenyen érintette az eurózóna válsága, hiszen nekik nincsenek külföldi gyártóbázisaik.


Eközben a Hyundai Motor Grouphoz tartozó Koreai Automobil Kutatóintézet azt jósolja, a vállalatok értékesítési növekedései jelentősen lassulhatnak az elkövetkezendő időszakban. A világviszonylatban is jelentősen gyengélkedő autópiac Dél-Koreában is érezteti hatását, és a KARI előrejelzései szerint idén kb. 1,55 millió éves eladási darabszámon stagnál majd, amely 30 ezerrel kevesebb a tavalyi 1,58 millió darabnál. 

És habár a helyi és importált járművek koreai eladási darabszáma 2,1 százalékkal csökkenni látszik, az importmárkák közül a BMW, Mercedes-Benz eladásai több, mint 20 százalékkal növekedni fognak. Ezek hátterében a szabadkereskedelmi egyezmény hatására csökkentett árak mellett olcsóbb modellek bemutatása is szerepet játszhat.

A KARI globális előrejelzése szerint az eurózóna válsága miatt az értékesítési növekedés 5 százalék alatti lesz az év további részében, szemben az első félév 7 százalékos növekedésével. Ezzel szemben az olyan fejlődő piacok, mint Brazília és Oroszország próbálják ellensúlyozni a globális kereslet gyengülését.  


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei