Interjú a Hyundai német nagykövetével



Jürgen Klinsmann első autója egy öreg Toyota volt ugráló kuplunggal, később a stuttgarti labdarúgó csapatnál kapta első szolgálati autóját. Ma az amerikai labdarúgócsapat trénere és a Hyundai nagykövete.

Az autók és a focisták vajon mindig összetartoznak? Aki ezt a kérdést a Hyundai Deutchland nagykövetének felteszi, reméli, hogy a lóerők dübörgéséről, méregdrága luxusautókról hallhat. De aki ebben reménykedik, téved. Némi habozás után kijelenti: „Úgy gondolom, összefügg a kettő. Egy ilyen autó tud sportos és gyors lenni, focistaként pedig minden nap autóban ül az ember.” Mindent értünk. Gyors és sportos. Ezzel lehet valamit kezdeni.  

A maga idejében Günther Netzer egy Ferrarit vásárolt, amikor pedig ráunt, eladta Franz Beckenbauernak. Ilyen még ma is létezik? „Természetesen van ilyen ma is és ebben nincs semmi kivetnivaló. A profi focisták közé bekerült fiúk rengeteg pénzt keresnek, amit olyan dolgokra költenek, amelyek élvezetet nyújtanak számukra. Ám ha idősebb leszel, családod lesz, lenyugszol és kezdesz praktikusan gondolkodni.”


De valahol csak elkezdte Klinsmann is az autóhasználatot. „Nem az a típus vagyok, aki az utcán megfordul az autók után.” Első autóját, egy narancsszínű, minden oldalán horpadt Toyotát a bátyjától kapta, ami ráadásul kuplunghibás is volt. „Elég nehéz volt vele a közlekedés” – mondja. Fél évvel később, a Stuttgart játékosaként kapta első szolgálati autóját. „Először vissza kellett szoknom a rendesen működő kuplunghoz. Mivel az ugráló kuplungot annyira megszoktam, így hetekbe telt, mire visszaszoktattam magam. Ez elég mulatságos volt, főleg a körülöttem állók számára.”

Ilyen vezetési teljesítmény mellett adódik a kérdés, hogy vajon hány büntetőpontot gyűjtött össze az idők során Klinsmann. Egyet sem. „A 2006-os labdarúgó VB-re készülve például mindig Joachim Löw mellett ültem az anyósülésen. Így ő gyűjtögette a pontokat.” – tréfálkozott Klinsmann. Egy alkalommal Löw olyan gyorsan hajtott bele a sebességmérésbe, hogy Klinsmann bűnbaknak ajánlotta magát a rendőrnek. „De nem ment. Löw olyan tisztán látszott a kamera képén, hogy sajnos elvették a jogosítványát.” – mondja nevetve, majd beismerte. „Persze, néha én is gyorsabban hajtok, de úgy tűnik, mindig szerencsém volt. Talán egy-két büntetőpont nekem is összegyűlt már.” Azt is bevallotta, hogy az autópályán ment már 280 km/h-val is. „De csak ott, ahol ez megengedett.”  


Ezek után felmerül a kérdés, vajon mi Klinsmann álomautója. Vajon valami sok lóerős Ferrari, Lamborghini, Bugatti? Végül is Klinsmann egy olyan márka nagykövete, amely már nem csak kis bádogkasztnikat gyárt, hanem olyan feltűnő autókat,, mint a Veloster, vagy a Genesis. „Én inkább magam építeném meg az álomautóm.” – mondja Klinsmann. Ebből egy olyan autó születne, amely inkább praktikus lenne, mint sportos. Például a hátsó ülés sokkal hátrébb lehetne tolni benne, amelynek említésekor Klinsmann nem a luxus limuzinokra gondol, hanem a kisebb autókra, amelyek így még praktikusabbak lehetnének.  

Klinsmann egyébként egy – mi mással – Hyundai ix55 modellt vezet, amelyet választott hazájában, Amerikában Veracruz néven ismernek. Az autó motorházteteje alatt egy 3,,6 literes V6 motor 260 lóereje dolgozik. Ám még ez sem készteti a kétgyermekes apukát a száguldozásra. Klinsmann ugyanis már a korábbi amerikai látogatásai során hozzászokott az árral autózáshoz. „Nem megyek 10, 20, 30 km/h—val többel csak azért, hogy tíz perccel korábban érjek oda. Inkább zenét hallgatok, vagy éppen telefonálok. Ezt a szemléletet Németországba is hazavittem.”


Klinsmann Hyundai nagykövetként magasra tette a mércét. Már aktív focista korszakában sokat tett a társadalomért, 1995-ben létrehozta az Agapedia szervezetet, amely a világ rászoruló gyerekeinek próbál segíteni, ezenkívül az Ifjúsági Labdarúgó Alapítvány kuratóriumában is szerepet vállal. Mindezt a Hyundai márkával együttműködve is folytatja.

Az együttműködés pedig jól működik. „Lennie kell olyan dolgoknak, amelyeket mindkét fél szívesen csinál. Ha ez az én gyerekprogramommal kapcsolatos, vagy általánosságban a focival, akkor is. a Hyundainak nincsen rám ahhoz szüksége, hogy még több autót adjon el. Nem olyan nagykövet vagyok, aki rábeszéli az embereket, hogy ezt a márkát válasszák. Sokkal inkább az értékek átadásáról van szó, ebben pedig jól összeillünk. Ami a Hyundaiban tetszik, hogy nem kötik meg a kezem. Ez egy élő partnerkapcsolat, nemcsak plakátokon létezik.”


Természetesen ahogyan Jürgen Klopp az Opelért, vagy épp Mehmet Scholl a Daciáért, Klinsmann is beülne a Hyundaiba egy száguldozós reklámképért, ám itt is mindkét fél érdekeinek érvényesülnie kell. Valóban vannak olyan rövidfilmek, amelyet Klinsmann a Hyundajal közösen készített. Sajnos ezek nem jutottak el a képernyőre, pedig Klinsmann szerint nagyon szellemes filmecskék voltak. Jürgen Klinsmann egy gyakorlatias ember benyomását kelti, aki érzelmeit a focipályán és szociális projektjeiben éli ki, nem az autókban.


Forrás: n-tv.de

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei