Íme a HB20 lépcsőshátú változata
A brazil Car And Driver autós szakportál közölte az első
felvételeket az országban igen nagy népszerűségnek örvendő Hyundai HB20
legújabb, négyajtós változatáról, amelyről további információkkal is rendelkeznek már.
A HB20 modell sikersztorivá vált Brazíliában, hiszen a
bemutató követő első teljes hónapban több, mint 8 ezer darab talált gazdára, a
megrendelések száma pedig eléri a 60 ezret, így a várólista immár jövő év
közepéig tart.
Az ötajtós sikere azonban csak a kezdet, hiszen küszöbön áll
a négyajtós szedán változat bevezetése, amely szintén hatalmas népszerűségre
tehet szert. A jövő év márciusában debütáló változat kb. 2 ezer reállal lesz
drágább ötajtós testvérénél, így az indulóára 33995 brazil reál (kb. 3,5 mFt) lehet.
Az ötajtóshoz hasonlóan a szedán is kétféle motorral lesz
megvásárolható: egy 1,0 literes, háromhengeres és 80 lóerős motorral, amely
Comfort alapváltozatában légkondicionáló, szervokormány, két első légzsák,
fedélzeti számítógép és Isofix gyerekülés-rögzítő található. A felszereltség a Comfort
Plus és Comfort Style változatokban jóval bővebb, előbbihez többek között elektromos
ablakok, rádió, hátsó ablakfűtés, bicskakulccsal felszerelt riasztó, utóbbihoz
alukerekek, elektromos tükrök, ködlámpák, ABS és CD játszó is tartozik.
A másik motorváltozat az 1,6 literes, 128 lóerős
négyhengeres, amely már alapáron ABS-szel felszerelt, ehhez a motorhoz
egyedüliként jár a Premium felszereltség, és amelyhez ezüstös hűtőmaszk, fekete
helyett ezüstbetétes fényszórók, ionizátoros légkondicionáló, fényérzékelős
lámpák és esőérzékelős ablaktörlők járnak. A legdrágább HB20 limuzin ára így
eléri az 50 ezer reált (kb. 5,2 mFt) is, amely azonban jóval felszereltebb konkurenseinél.
A Hyundai a HB20 szedán megalkotásakor bevallottan a helyi
konkurenseket tartotta szem előtt, így a FIAT Siena, a Volkswagen Voyage és a
Gol modellek állítottak mintát az új Hyundai számára. A HB20 szedán csomagtere így
közel 500 literes, míg a Voyage csupán 480 litert kínál.
„Egy mini Elantra” – így jellemezte az új autót egy gyári
alkalmazott korábban. Valóban, a Hyundai HB20 limuzin változatának karaktere
nagyon hasonló az Elantrához. A C oszlopig szinte teljesen megegyezik a már
kapható HB20 kompakttal, ám az enyhébben lejt, mint az ötajtós esetében. Az új
kialakítású hátsó részen ugyanaz a lámpa helyezkedik el, mint a kompakt
modellnél, így az is kiharap egy nagy szeletet az oldalsó lemezekből is. A
vonalak, ívek kialakítása nagyobb autó benyomását kelti, mint a valódi méretek.
„Versenyképes árú szedán lesz, amely nagyon jó kiállású is egyben.” – mondta a
Hyundai egyik vezetője a projektről.
A modell képességei és tulajdonságai ellenére a Hyundai szerény
eredményeket vár: a teljes gyártás mindössze 30 százalékát várja az új
változattól, így az új brazil gyár 200 ezres kapacitásából 60 ezret szánnak a
szedánra.
Az új modellt is kizárólag a „Blue Gate”, azaz Kék Kapuval
ellátott gyári Hyundai kereskedések árulhatják, amelyek száma 2013. végéig
kétszázra emelkedik. „Nincs ennél modernebb
ma a szegmensben.” – állítja egy Hyundai forrás, amely tovább is megy. „Ha a
kompakt vihart kavart, a szedán földrengés lesz!”
Forrás: caranddriverbrasil.uol.com.br