Íme a HB20 lépcsőshátú változata



A brazil Car And Driver autós szakportál közölte az első felvételeket az országban igen nagy népszerűségnek örvendő Hyundai HB20 legújabb, négyajtós változatáról, amelyről további információkkal is rendelkeznek már.

A HB20 modell sikersztorivá vált Brazíliában, hiszen a bemutató követő első teljes hónapban több, mint 8 ezer darab talált gazdára, a megrendelések száma pedig eléri a 60 ezret, így a várólista immár jövő év közepéig tart.

Az ötajtós sikere azonban csak a kezdet, hiszen küszöbön áll a négyajtós szedán változat bevezetése, amely szintén hatalmas népszerűségre tehet szert. A jövő év márciusában debütáló változat kb. 2 ezer reállal lesz drágább ötajtós testvérénél, így az indulóára 33995 brazil reál (kb. 3,5 mFt) lehet.  


Az ötajtóshoz hasonlóan a szedán is kétféle motorral lesz megvásárolható: egy 1,0 literes, háromhengeres és 80 lóerős motorral, amely Comfort alapváltozatában légkondicionáló, szervokormány, két első légzsák, fedélzeti számítógép és Isofix gyerekülés-rögzítő található. A felszereltség a Comfort Plus és Comfort Style változatokban jóval bővebb, előbbihez többek között elektromos ablakok, rádió, hátsó ablakfűtés, bicskakulccsal felszerelt riasztó, utóbbihoz alukerekek, elektromos tükrök, ködlámpák, ABS és CD játszó is tartozik.  


A másik motorváltozat az 1,6 literes, 128 lóerős négyhengeres, amely már alapáron ABS-szel felszerelt, ehhez a motorhoz egyedüliként jár a Premium felszereltség, és amelyhez ezüstös hűtőmaszk, fekete helyett ezüstbetétes fényszórók, ionizátoros légkondicionáló, fényérzékelős lámpák és esőérzékelős ablaktörlők járnak. A legdrágább HB20 limuzin ára így eléri az 50 ezer reált (kb. 5,2 mFt) is, amely azonban jóval felszereltebb konkurenseinél.  


A Hyundai a HB20 szedán megalkotásakor bevallottan a helyi konkurenseket tartotta szem előtt, így a FIAT Siena, a Volkswagen Voyage és a Gol modellek állítottak mintát az új Hyundai számára. A HB20 szedán csomagtere így közel 500 literes, míg a Voyage csupán 480 litert kínál.  

„Egy mini Elantra” – így jellemezte az új autót egy gyári alkalmazott korábban. Valóban, a Hyundai HB20 limuzin változatának karaktere nagyon hasonló az Elantrához. A C oszlopig szinte teljesen megegyezik a már kapható HB20 kompakttal, ám az enyhébben lejt, mint az ötajtós esetében. Az új kialakítású hátsó részen ugyanaz a lámpa helyezkedik el, mint a kompakt modellnél, így az is kiharap egy nagy szeletet az oldalsó lemezekből is. A vonalak, ívek kialakítása nagyobb autó benyomását kelti, mint a valódi méretek. „Versenyképes árú szedán lesz, amely nagyon jó kiállású is egyben.” – mondta a Hyundai egyik vezetője a projektről.


A modell képességei és tulajdonságai ellenére a Hyundai szerény eredményeket vár: a teljes gyártás mindössze 30 százalékát várja az új változattól, így az új brazil gyár 200 ezres kapacitásából 60 ezret szánnak a szedánra.

Az új modellt is kizárólag a „Blue Gate”, azaz Kék Kapuval ellátott gyári Hyundai kereskedések árulhatják, amelyek száma 2013. végéig kétszázra emelkedik.  „Nincs ennél modernebb ma a szegmensben.” – állítja egy Hyundai forrás, amely tovább is megy. „Ha a kompakt vihart kavart, a szedán földrengés lesz!”

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését