Indiában piacvezető lett az Elantra
A dél-koreai Hyundai Motors Elantra modelljéből több fogyott
az elmúlt három hónapban, mint a konkurens Toyota Corolla Altis és a Chevrolet
Cruze modelljeiből.
Az India második legnagyobb autógyártójának számító Hyundai,
amely az utóbbi években a Santro, i10 és az i20 kisautóiról vált ismertté, az
Elantra modelljével most először szerezte meg a prémium limuzin szegmens
harmadát, megelőzve ezzel a 20 százalékos Corolla és a Cruze 17 százalékos
részesedését.
„A kis- és kompakt kategóriában már erősek vagyunk, de a
hosszú távú stratégiánk része ugyanezt elérni a közép-, prémium és szabadidő-autó
piacán is.” – mondta Rakesh Srivastava, a Hyundai Motor India marketing
igazgatója.
Az Indiában Neo Fluidic Elantra névre keresztelt modell augusztusi
premierjét követően szinte azonnal átvette a szegmens vezető helyét a Corolla
Altis modelltől. Az egykor piacvezető Honda Civic modellje szinte labdába sem
tud rúgni, hiszen havonta mindössze 50 darab fogy az óriási piacon.
Az Indiát uraló kis- és kompakt autók mellett a prémium
limuzin szegmens az autópiac mindössze 1 százalékát jelenti, ráadásul 2012.
első hét hónapjában 50 százalékot esett vissza ez a piac, mivel csupán 14823
darab fogyott a tavaly április és október közötti 22352 darab helyett.
A magas kamatköltségek, hullámzó üzemanyagárak, magas
inflációs ráta és a gazdaság egészének lassulása miatt egyre kevesebb az
érdeklődés a helyi piacon az autók iránt, így az autógyártók szövetsége a
növekedési kilátásaikat nemrég kénytelenek voltak 1-3 százalékra csökkenteni.
A szűkülő piaci szegmens pedig áldozatokat szedett. A Honda
már nem tervezi idén bevezetni a Civic újabb generációját, míg a Maruti Suzuki
csendben kivonta a piacról a Kizashi limuzint.
Eközben a Hyundai hatalmasat robbantott az Elantra új
generációjával, valamint az év közepén bevezetett Sonata modellel is. A
vállalat az Elantra sikerességét a 360 fokos marketing kampányban látja, amely „Signature
Success” (A Siker Jelképe) kampánya a média minden képviselőjénél valamilyen
formában jelen volt.
Forrás: economictimes.indiatimes.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!