Nem csökkentek a Hyundai amerikai eladásai
Az elmúlt hónapok kedvezőtlen hírei ellenére a Hyundai
amerikai értékesítési eredménye nem csökkent.
John Krafcik erről a közelmúltban megtartott Los Angelesi
Autókiállítás Hyundai bemutatóján beszélt, aki szerint a november ismét eladási
rekordot dönthet. A Hyundai ezen a rendezvényen mutatta be a Santa Fe hosszabb
tengelytávú változatát, valamint a Veloster C3 Roll-Top koncepciót.
Korábban a Hyundai és a Kia beismerte, hogy túlzottan
kedvezően adták meg egyes modelljeik fogyasztási értékeit, amely 2010. óta
eladott mintegy 900 ezer autót érintenek. A Hyundai mindjárt azt is közölte,
hogy milliókat fordít a továbbiakban a károsult vásárlók kompenzálására.
Krafcik elmondta, hogy a kártérítés magas összege ellenére a
Hyundai nem veszít sok pénzt az ügyön, ellenben a következő hónapok elmaradt
bevételei és elvesztett piaci részesedése sokkal inkább a termelési mennyiség
korlátai miatt következhetnek be annak ellenére, hogy az amerikai üzem immár
három műszakban termeli a Hyundai autóit.
A koreai márkák a jövőben már a magasabb fogyasztási
értékeket tüntetik fel 2012-es és 2013-as modelljeiknél, míg az EPA
környezetvédelmi hivatal jelenleg azt is vizsgálja, mennyire voltak
felülértékeltek a márkák korábbi modelljei.
Krafcik azt is elárulta, a hiba a vállalat fogyasztási
tesztjeinek folyamatában volt, amelyet 2010-ben változtattak meg. Olyan hírek
is megjelentek, amely szerint az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság
eljárásokat kezdeményezne a Hyundai hamis marketing kampányai miatt, ám Krafcik
ezeket cáfolta.
A Hyundai ugyanis az utóbbi időszakban az autóipar vezető
gyártójának mondta magát, mivel négy modellje is az amerikai 40 mérföld/gallon (5,8
l/100 km) fogyasztási határ alatt teljesít. Tényleges tesztelés alatt ezt a
vállalat nem tudta reprodukálni, ám még ennek ellenére is a Hyundai vezeti a
legtakarékosabb márkák listáját, hiszen a márka kínálatában nincsenek az
átlagfogyasztást rontó pick-up teherautók és nagy terepjárók.
Krafcik büszke arra, ahogyan a vállalata azonnal reagálni
tudott és megoldotta az adott problémát, ám tudatában van annak, hogy sokat
kell dolgozni a márkába vetett hit visszaszerzésén. „A gazdaságosság vezetői
szeretnénk lenni.” – mondja Krafcik.
Kockázatos valótlanul azt állítani, hogy az iparág
bármilyen vezetője egy bizonyos téren, különösen a gazdaságosság terén, hiszen
az EPA tanúsítási folyamatának eredményeiben a többség hisz, pedig ott is
előfordulhatnak eltérések.
A Ford jelenleg erőteljesen kampányol azt állítva, hogy összesen
nyolc, 2013-ban megjelenő autója teljesíti a 40 mérföld/gallonos kritériumot.