Nem csökkentek a Hyundai amerikai eladásai


Az elmúlt hónapok kedvezőtlen hírei ellenére a Hyundai amerikai értékesítési eredménye nem csökkent.

John Krafcik erről a közelmúltban megtartott Los Angelesi Autókiállítás Hyundai bemutatóján beszélt, aki szerint a november ismét eladási rekordot dönthet. A Hyundai ezen a rendezvényen mutatta be a Santa Fe hosszabb tengelytávú változatát, valamint a Veloster C3 Roll-Top koncepciót.

Korábban a Hyundai és a Kia beismerte, hogy túlzottan kedvezően adták meg egyes modelljeik fogyasztási értékeit, amely 2010. óta eladott mintegy 900 ezer autót érintenek. A Hyundai mindjárt azt is közölte, hogy milliókat fordít a továbbiakban a károsult vásárlók kompenzálására.


Krafcik elmondta, hogy a kártérítés magas összege ellenére a Hyundai nem veszít sok pénzt az ügyön, ellenben a következő hónapok elmaradt bevételei és elvesztett piaci részesedése sokkal inkább a termelési mennyiség korlátai miatt következhetnek be annak ellenére, hogy az amerikai üzem immár három műszakban termeli a Hyundai autóit. 

A koreai márkák a jövőben már a magasabb fogyasztási értékeket tüntetik fel 2012-es és 2013-as modelljeiknél, míg az EPA környezetvédelmi hivatal jelenleg azt is vizsgálja, mennyire voltak felülértékeltek a márkák korábbi modelljei.

Krafcik azt is elárulta, a hiba a vállalat fogyasztási tesztjeinek folyamatában volt, amelyet 2010-ben változtattak meg. Olyan hírek is megjelentek, amely szerint az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság eljárásokat kezdeményezne a Hyundai hamis marketing kampányai miatt, ám Krafcik ezeket cáfolta.


A Hyundai ugyanis az utóbbi időszakban az autóipar vezető gyártójának mondta magát, mivel négy modellje is az amerikai 40 mérföld/gallon (5,8 l/100 km) fogyasztási határ alatt teljesít. Tényleges tesztelés alatt ezt a vállalat nem tudta reprodukálni, ám még ennek ellenére is a Hyundai vezeti a legtakarékosabb márkák listáját, hiszen a márka kínálatában nincsenek az átlagfogyasztást rontó pick-up teherautók és nagy terepjárók.

Krafcik büszke arra, ahogyan a vállalata azonnal reagálni tudott és megoldotta az adott problémát, ám tudatában van annak, hogy sokat kell dolgozni a márkába vetett hit visszaszerzésén. „A gazdaságosság vezetői szeretnénk lenni.” – mondja Krafcik.

Kockázatos valótlanul azt állítani, hogy az iparág bármilyen vezetője egy bizonyos téren, különösen a gazdaságosság terén, hiszen az EPA tanúsítási folyamatának eredményeiben a többség hisz, pedig ott is előfordulhatnak eltérések.

A Ford jelenleg erőteljesen kampányol azt állítva, hogy összesen nyolc, 2013-ban megjelenő autója teljesíti a 40 mérföld/gallonos kritériumot.

Forrás: freep.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését