Hibridekkel erősítene Európában a Hyundai



A Hyundai Motor Group jelenleg annak feltérképezésén dolgozik, hogy hibrid autóit Dél-Koreából exportálja, vagy inkább gazdaságos modellek gyártására törekedjen a vállalat cseh és szlovák üzemeiben.  

A projekt a vállalat elnökének, Mong-koo Chung utasítására zajlik, aki a hibrid modellek éves kapacitásának drasztikus növelését és ezzel együtt az exportpiacok felkutatását irányozta elő. A Hyundai csoport két külön erőforrást (belső égésű és elektromotor) használó modelljeit jelenleg csak Dél-Koreában és az Egyesült Államokban árusítják.

Mivel a rivális Toyota Motor nemrég elérte a mérföldkőnek tekinthető egymillió darabos eladást a hibridautók piacán, így a Hyundai Motor Group válaszul hatalmas összegű befektetésekkel felgyorsítaná hibridautóinak elterjedését. 2015-re a Hyundai és Kia márkák hibrideladásait világszerte 350 ezer darabra kívánják növelni évente, míg idén ez a szám 100 ezer alatt marad.


„Ahhoz, hogy (a következő három évben több, mint 250 százalékkal) növeljük termelési kapacitásunkat és eladásainkat, minél előbb be kell törnünk az európai hibridautók piacára.” – mondja a csoport szóvivője.

Ahhoz, hogy felkeltsék az európai márkakereskedések figyelmét, az autóipari csoport a Sonata Hybrid és a Kia K5 (Optima) Hybrid frissített, gazdaságosabb változatait még az idén bemutatja be az Egyesült Államokban és Koreában. (Európában, itthon is kapható már a Kia Optima Hybrid – Dönci) A Hyundai arra törekszik, hogy lépést tarthasson a Toyota Camry limuzin gazdaságosságával, amely 4,2 litert fogyaszt százon, míg a Hyundai és Kia modellek jelenleg 4,8 literes értékeket produkálnak.

Ami a magas árcédulát és a fogyasztók technológiai bizonytalanságait illeti, a szóvivő elmondta, hogy egyre több autóvezető van tisztában a gazdaságos modellek előnyeivel. Elmondta, hogy habár jelenleg a piaci részesedésük minimális, a statisztikák az eladások gyors növekedéséről számolnak be. A Hyundai Motor idén 70 százalékos növekedést produkált a Sonata és Avante hibrid modelljeiből az idei évben, míg a Kia hasonló növekedést ért el a K5 Hybrid modellel.  


A csoport vezetői hangsúlyozzák, hogy a hibrid rendszerek számára kifejlesztett akkumulátorok több, mint 10 évig üzemképesek. „A gazdaságos modellek iránti kereslet stabilan emelkedik a magas olajáraknak és a környezetbarát autók iránti érdeklődésnek köszönhetően.” – mondja az egyik vezető.

Az autóipari szakértők osztják azt a véleményt, miszerint a járművek fogyasztását erősen befolyásolják az útviszonyok és a vezetési stílus. Erre tökéletes példa a Kia Motors K5 hibridje, amely bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe, mivel egy 16 napos, 12710 kilométeres túrán az autóval sikerült 3,6 literes fogyasztást elérni.

„Az elért eredmény túlszárnyalta a Guinness által jósolt 4,5 literes adatot.” – nyilatkozta a Kia, amely mind hazájában, mind az USÁ-ban erős növekedést könyvelhetett el hibridautónak keresletében.


Eközben a Hyundai és a Kia konkurenciája erőteljes támadást indított hazai piacán a csoport ellen. A Toyota Motor Korea, amely idén mutatta be új Camry Hybrid modelljét három új Prius modelljével növekvő népszerűségnek örvend Dél-Korea autópiacán. Az autókat a Toyota Hybrid System által vezérelt 1,8 literes motor hajtja, amelynek fogyasztása eléri a 3,4 litert is. az új Camry Hybrid pedig 3 millió wonnal (3400 dollárral) olcsóbb, mint a korábbi változat, ráadásul fogyasztása s kedvezőbb annál.

A helyi autókereskedők attól tartanak, a Toyota lekörözi a Hyundai-Kia modelleket, mivel az új Prius ára megegyezik a Sonata/K5 árszintjével. „Végül is a gazdaságos autók piacán a kulcs tényező a tényleges fogyasztás, amelyet a vezető érzékel.” – mondja egy importmárkát árusító kereskedő.  

Forrás: motoring.asiaone.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei