Hibridekkel erősítene Európában a Hyundai
A Hyundai Motor Group jelenleg annak feltérképezésén
dolgozik, hogy hibrid autóit Dél-Koreából exportálja, vagy inkább gazdaságos
modellek gyártására törekedjen a vállalat cseh és szlovák üzemeiben.
A projekt a vállalat elnökének, Mong-koo Chung utasítására
zajlik, aki a hibrid modellek éves kapacitásának drasztikus növelését és ezzel
együtt az exportpiacok felkutatását irányozta elő. A Hyundai csoport két külön
erőforrást (belső égésű és elektromotor) használó modelljeit jelenleg csak
Dél-Koreában és az Egyesült Államokban árusítják.
Mivel a rivális Toyota Motor nemrég elérte a mérföldkőnek
tekinthető egymillió darabos eladást a hibridautók piacán, így a Hyundai Motor
Group válaszul hatalmas összegű befektetésekkel felgyorsítaná hibridautóinak
elterjedését. 2015-re a Hyundai és Kia márkák hibrideladásait világszerte 350
ezer darabra kívánják növelni évente, míg idén ez a szám 100 ezer alatt marad.
„Ahhoz, hogy (a következő három évben több, mint 250
százalékkal) növeljük termelési kapacitásunkat és eladásainkat, minél előbb be
kell törnünk az európai hibridautók piacára.” – mondja a csoport szóvivője.
Ahhoz, hogy felkeltsék az európai márkakereskedések
figyelmét, az autóipari csoport a Sonata Hybrid és a Kia K5 (Optima) Hybrid
frissített, gazdaságosabb változatait még az idén bemutatja be az Egyesült
Államokban és Koreában. (Európában, itthon is kapható már a Kia Optima Hybrid –
Dönci) A Hyundai arra törekszik, hogy lépést tarthasson a Toyota Camry limuzin
gazdaságosságával, amely 4,2 litert fogyaszt százon, míg a Hyundai és Kia
modellek jelenleg 4,8 literes értékeket produkálnak.
Ami a magas árcédulát és a fogyasztók technológiai bizonytalanságait
illeti, a szóvivő elmondta, hogy egyre több autóvezető van tisztában a
gazdaságos modellek előnyeivel. Elmondta, hogy habár jelenleg a piaci
részesedésük minimális, a statisztikák az eladások gyors növekedéséről
számolnak be. A Hyundai Motor idén 70 százalékos növekedést produkált a Sonata
és Avante hibrid modelljeiből az idei évben, míg a Kia hasonló növekedést ért
el a K5 Hybrid modellel.
A csoport vezetői hangsúlyozzák, hogy a hibrid rendszerek
számára kifejlesztett akkumulátorok több, mint 10 évig üzemképesek. „A
gazdaságos modellek iránti kereslet stabilan emelkedik a magas olajáraknak és a
környezetbarát autók iránti érdeklődésnek köszönhetően.” – mondja az egyik
vezető.
Az autóipari szakértők osztják azt a véleményt, miszerint a
járművek fogyasztását erősen befolyásolják az útviszonyok és a vezetési stílus.
Erre tökéletes példa a Kia Motors K5 hibridje, amely bekerült a Guinness
Rekordok Könyvébe, mivel egy 16 napos, 12710 kilométeres túrán az autóval
sikerült 3,6 literes fogyasztást elérni.
„Az elért eredmény túlszárnyalta a Guinness által jósolt 4,5
literes adatot.” – nyilatkozta a Kia, amely mind hazájában, mind az USÁ-ban
erős növekedést könyvelhetett el hibridautónak keresletében.
Eközben a Hyundai és a Kia konkurenciája erőteljes támadást
indított hazai piacán a csoport ellen. A Toyota Motor Korea, amely idén mutatta
be új Camry Hybrid modelljét három új Prius modelljével növekvő népszerűségnek
örvend Dél-Korea autópiacán. Az autókat a Toyota Hybrid System által vezérelt
1,8 literes motor hajtja, amelynek fogyasztása eléri a 3,4 litert is. az új
Camry Hybrid pedig 3 millió wonnal (3400 dollárral) olcsóbb, mint a korábbi
változat, ráadásul fogyasztása s kedvezőbb annál.
A helyi autókereskedők attól tartanak, a Toyota lekörözi a
Hyundai-Kia modelleket, mivel az új Prius ára megegyezik a Sonata/K5
árszintjével. „Végül is a gazdaságos autók piacán a kulcs tényező a tényleges
fogyasztás, amelyet a vezető érzékel.” – mondja egy importmárkát árusító
kereskedő.
Forrás: motoring.asiaone.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!