A Hyundai csoport élre tör



Az öt legnagyobb autógyártó éves eladásai 2011-ben elérték a 39 millió darabot (a világpiac 50,8 százaléka), 2012. végére ez a szám 43 millió darabra emelkedik, amely az összes értékesítés 53,7 százalékának felel meg.

 A világelső Toyota 2012-ben kb. 9,65 millió járművet értékesít, míg a Volkswagen és a Porsche 9,25 millió autó eladásával a második helyre esélyes. Őket követi a General Motors 9,2, illetve a Renault-Nissan 7,8 millió eladott autóval, míg az ötödik továbbra is a Hyundai-Kia páros, amely 7,15 millió járművet ad el idén világszerte. Ez összesen 43 millió autó azon a világpiacon, ahol idén összesen 80,2 millió autót adnak el.


A piaci elemzők kemény harcot jósolnak a világelsőségért, amelyet a Volkswagen 2020-ra meg kíván szerezni. Ennek elérése azonban kétséges, mivel a Toyota, illetve a Hyundai csoport sokkal gyorsabban növekszik, mint a német konkurens, ráadásul jövedelmezőségük is magasabb szintű. Az elemzők példaként hozzák fel a Golf VII és a Hyundai i30 modelleket. Év végéig a Golfnál mintegy 4 ezer euróval olcsóbb az i30 Németországban, miközben utóbbi motorjai erősebbek, az autók pedig jobban felszereltebbek. Ráadásul ezzel a koreai márka még csak nem is veszteséges, hiszen 10 százaléknyi nyeresége marad az egyes autókon, amely piacvezető értékű. A Volkswagen eközben 6 százalékos nyereséggel árulja saját modelljét. A dél-koreaiak növekednek legnagyobb mértékben, így elképzelhető az is, hogy 2020-ra már ők lesznek a csúcson, hiszen akár 5 ezer euró alatt is kínálnak kisautót, miközben a Volkswagennek még csak tervei vannak olcsóbb autók piacra dobásáról.  

Ám a Toyota is erősnek ígérkezik, habár az elemzők két veszélyforrást is látnak: egyrészt elég feszült a viszony Japán és Kína között, amely komoly eladási problémákat vet fel. Másrészt egyre nagyobb mértékű visszahívási akciókat bonyolít a Toyota, amely komolyan érintheti a márka jövőbeni értékét.

Igaz ugyan, hogy a Renault a Daciával már rendelkezik olcsó autómárkával, amellyel komoly darabszámokat érhet el. Mivel azonban a Renault főmárkaként a számukra igen fontos dél-európai piacon a válság miatt gyengén teljesít, így a közeljövőben ez a csoport sem képes komoly növekedésre. A GM pedig sokkal lassabban növekszik, mint a konkurensei, az Egyesült Államokban piacot vesztett, idén pedig csupán 18 százalékát szeretné megszerezni magának ezen a piacon, amely azonban a legrosszabb arány az ötvenes évek óta.  A GM számára az Opel csupán kolonc, amely akadályozza az amerikaiakat abban, hogy az első három között maradhassanak. „A GM immár nem komoly versenytárs az élen” – mondja Dudenhöfer professzor.


Az első három minőség terén sem tud labdába rúgni, a Hyundai viszont felzárkózott a VW és a Toyota szintjére. A dél-koreaiak gazdasági ereje az innovációkban rejlik, amelynek legutóbbi példája az üzemanyagcellás járművek terén elért eredményei. Végül, a Hyundai nak nincsenek olyan különleges márkái, mint a Bugatti, Lamborghini, vagy a Ducatti, viszont a Volkswagenhez hasonlóan céltudatosan dolgoznak a haszonjárművek piacán is.  

Forrás:motor-exclusive.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését