A Hyundai csoport élre tör
Az öt legnagyobb autógyártó éves eladásai 2011-ben elérték a
39 millió darabot (a világpiac 50,8 százaléka), 2012. végére ez a szám 43 millió
darabra emelkedik, amely az összes értékesítés 53,7 százalékának felel meg.
A világelső Toyota
2012-ben kb. 9,65 millió járművet értékesít, míg a Volkswagen és a Porsche 9,25
millió autó eladásával a második helyre esélyes. Őket követi a General Motors
9,2, illetve a Renault-Nissan 7,8 millió eladott autóval, míg az ötödik
továbbra is a Hyundai-Kia páros, amely 7,15 millió járművet ad el idén
világszerte. Ez összesen 43 millió autó azon a világpiacon, ahol idén összesen
80,2 millió autót adnak el.
A piaci elemzők kemény harcot jósolnak a világelsőségért,
amelyet a Volkswagen 2020-ra meg kíván szerezni. Ennek elérése azonban
kétséges, mivel a Toyota, illetve a Hyundai csoport sokkal gyorsabban
növekszik, mint a német konkurens, ráadásul jövedelmezőségük is magasabb szintű.
Az elemzők példaként hozzák fel a Golf VII és a Hyundai i30 modelleket. Év
végéig a Golfnál mintegy 4 ezer euróval olcsóbb az i30 Németországban, miközben
utóbbi motorjai erősebbek, az autók pedig jobban felszereltebbek. Ráadásul
ezzel a koreai márka még csak nem is veszteséges, hiszen 10 százaléknyi
nyeresége marad az egyes autókon, amely piacvezető értékű. A Volkswagen eközben
6 százalékos nyereséggel árulja saját modelljét. A dél-koreaiak növekednek
legnagyobb mértékben, így elképzelhető az is, hogy 2020-ra már ők lesznek a
csúcson, hiszen akár 5 ezer euró alatt is kínálnak kisautót, miközben a
Volkswagennek még csak tervei vannak olcsóbb autók piacra dobásáról.
Ám a Toyota is erősnek ígérkezik, habár az elemzők két
veszélyforrást is látnak: egyrészt elég feszült a viszony Japán és Kína között,
amely komoly eladási problémákat vet fel. Másrészt egyre nagyobb mértékű
visszahívási akciókat bonyolít a Toyota, amely komolyan érintheti a márka
jövőbeni értékét.
Igaz ugyan, hogy a Renault a Daciával már rendelkezik olcsó
autómárkával, amellyel komoly darabszámokat érhet el. Mivel azonban a Renault főmárkaként
a számukra igen fontos dél-európai piacon a válság miatt gyengén teljesít, így
a közeljövőben ez a csoport sem képes komoly növekedésre. A GM pedig sokkal
lassabban növekszik, mint a konkurensei, az Egyesült Államokban piacot
vesztett, idén pedig csupán 18 százalékát szeretné megszerezni magának ezen a
piacon, amely azonban a legrosszabb arány az ötvenes évek óta. A GM számára az Opel csupán kolonc, amely
akadályozza az amerikaiakat abban, hogy az első három között maradhassanak. „A
GM immár nem komoly versenytárs az élen” – mondja Dudenhöfer professzor.
Az első három minőség terén sem tud labdába rúgni, a Hyundai
viszont felzárkózott a VW és a Toyota szintjére. A dél-koreaiak gazdasági ereje
az innovációkban rejlik, amelynek legutóbbi példája az üzemanyagcellás járművek
terén elért eredményei. Végül, a Hyundai nak nincsenek olyan különleges márkái,
mint a Bugatti, Lamborghini, vagy a Ducatti, viszont a Volkswagenhez hasonlóan céltudatosan
dolgoznak a haszonjárművek piacán is.
Forrás:motor-exclusive.de
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!