A Hondának kedvez leginkább a Hyundai bakija
A Honda számára nagy pofon volt a 2010-es Detroiti
Autószalon, ahol bejelentették, hogy immár nem a japán márka, hanem a koreai
Hyundai Amerikai legtakarékosabb márkája. A Honda akkor azt mondta, a Hyundai
győzelme „tovább motivál bennünket.”
Úgy tűnik, eljött a visszavágó ideje. Miközben a Honda nagy
erőkkel készül az átdolgozott Civic kisautóval és az új Accord eladásai
felfutóban vannak, a Hyundai és Kia márkák elismerték, hogy autóik fogyasztási
értékei valóban nem felelnek meg a katalógusban megadottakkal.
„Az időzítés tökéletes a Honda számára.” – mondja Jake
Fisher, a Consumer Reports magazin autótesztelési vezetője. „Gazdaságosságban
nem tudtak lépést tartani a Hyundai és más márkákkal.”
A Hyundai bakija több autógyártó számára lehet kedvező. A Toyota,
a Nissan és a Ford mind új, gazdaságos modelleket hirdetnek. Mégis, a Honda
húzza a legtöbb hasznot a Hyundai félrelépéséből. Az elemzések szerint a
Hyundai eladásai akár 11 százalékot is eshetnek a következő hónapokban,
miközben a Honda autóit nagyon gyakran hasonlították össze a Hyundai azonos
kategóriájú modelljeivel.
„Akik most a gazdaságossági botrány miatt elfordulnak a
márkától, elsősorban a Honda irányába lépnek, amely szintén közismerten
gazdaságos autókat gyárt.” – mondja Jessica Caldwell, az Edmunds.com elemzője. „A
Honda szakít legnagyobbat.” Szerinte a Ford is sok előnyhöz jut ezáltal.
A fogyasztási hibát kirobbantó EPA novemberben közölte, a
Hyundai és Kia új fogyasztási adatokat tesz közzé „legtöbb 2012-es és 2013-as
modelljénél”, az eddigieknél magasabb értékekkel. A vállalatok elnézést kértek
a történtekért és kompenzációként üzemanyagkártyákat ajánlottak fel az ügyfelek
részére.
A Honda vezetői azt állítják, ők nem fognak hasonló módon
hibázni. „Konzervatívan kezeljük az EPA számításait.” – mondja Mike Accavitti,
a Honda amerikai marketingvezetője. „Háromszorosan ellenőrizzük adataink
helyességét azért, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek a vásárolt autóik
tényleges fogyasztásával.”
A 2010-es bejelentésig a Honda 33 éven keresztül vezette a
gazdaságossági rangsort, legalábbis az EPA módszerei szerint.